WangenPs3 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hei Har kjøpt ny leilighet og div. utstyr, men ordentlig lyd har jeg ikke skaffet meg enda. Høyttalere foran har jeg funnet i form av Dynavoice F6, men så kommer jo valget på hvilken forsterker jeg skal kjøpe. Dette er hva jeg har av "gadgets": - 42" HDTV fra Tatung: http://www.tatung.com/en/dm_200.asp - Xbox 360 - Playstation 3 - Playstation 2 Det jeg da trenger er anlegg som kan "booste" lyden på alle disse maskinene slik at jeg får en tilstrekkelig opplevelse når jeg bruker dette. Jeg trenger også vite hva slags kabler jeg skal bruke. Har kun 1 HDMI inngang på Tv'en og den blir jo brukt av Ps3'en så hvis det er noen måte jeg kan få utnyttet inngangene bedre så tar jeg gjerne imot hjelp fra dere som har peiling. Har tenkt å starte med fronten for så å ta lyden bak neste mnd. Så det jeg trenger å vite er hvilken forsterker dere anbefaler og hvilke kabler som trengs. Dynavoice F6 koster jo ca. 1000,- NOK så dette er allered dekket. Forsterkeren kan jeg vel bruke en 4-6000 på. Har ikke behov for lyd alá "superhighquality" men noe midt imellom. Så lenge det er bra lyd. Takk på forhånd Med vennlig hilsen Morten Lenke til kommentar
nenek92 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Jeg har en NAD C372 forsterker, som driver 2 Cerwin Vega VE-12F, som jeg kjøpte på www.hifiklubben.no. Dette settet kostet meg 11.450,- med forsikring og frakt, uten kabler. Har aldri hatt ett bedre stereoanlegg enn dette. Når jeg spiller, så begynner potetgullposen å danse å riste på bordet Anbefales! Prisen blir jo såklart ett annet problem, men da trenger du ikke å skifte anlegg på noen år Edit: Forsterkeren kostet 5992,- og høyttalerne 3996,- Resten på forsikring og frakt. Endret 29. juni 2007 av nenek92 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg ville tatt en titt på Thule IA60. Den har fått mye skryt av fagpressen. Hadde storebroren IA100, den er dypt snavnet fortsatt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 H/K 970 er ett godt valg i den prisklassen. Gjort det bra i tester, låter bra og ser griselekker ut.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Med NAD C352 skal du vel fint klare å spille de høyttalerene til de sprenges. Serlig med tanke på at NAD oppererer med ekstremt strenge Watt graderinger, mens dynavoice kanskje er litt på den milde siden når det gjelder den saken. Uansett tror jeg det er en ypperlig forsterker til ditt bruk. Den har 7 innganger, så du kan koble alt du har på den forsterkeren. Angående kabler, høyttalerkabler altså, så bytt ut de du får med høyttalerene med en passende lengde av disse, eller disse litt rimeligere. Har du kjøpt gode kabler trenger du selvfølgelig ikke tenke på det mer. Hvordan du skal koble dette her kan bli en annen sak. Da må jeg først vite hva slags innganger du har på TVen, og hvor mange du har av de. En signalkabel fra hver av gadgetene dine til forsterkeren må du uansett ha. Også en fra TVen hvis du vil\kan. Alstå skal forsterkeren være koblet til alle tingene. Det kan hende du kan la lydsignalene gå inn til TVen, og gjennom den, videre til forsterkeren. Men det kan gi litt dårligere lydsignaler enn den litt mer kablede metoden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå