Gå til innhold

Lian Li PCV1000 med innmat fra HP PAVILION M7695

Anbefalte innlegg

Hei.

Regner med at pakkeløsninger ikke er spessielt populært her på forumet, men lurer på følgende:

Vil det det by på problemer bytte ut det gamle kabinettet fra HP PAVILION M7695.SC-A med et Lian Li PCV1000? Hva med kombabilitet og sånn? Noen som veit hvor jeg finner specs på HP-maskinvaren?

Jeg er ikke kjent med hvordan HP-kabinetter eller andre pakke-PC'er er konstruert men er kompetent nok til å sette sammen en PC fra grunn av.

Kabinettet ser slik ut:

RJ093AA-UUW.jpg

På forhånd takk for svar

Mvh

(Mulig jeg postet denne i feil katgori, isåfall beklager jeg)

Endret av silverado1500
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tipp det går greit, men krever sikkert litt skilz, med tanke på pluggene som skal gå til power osv.

de ekstra USBene som sitter i front osv tipper jeg du kan se langt etter..(ikke sikkert)

Bortsett fra det vil jeg tro det går greit..

Endret av chil
Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker HELT feil fra den HP'n jeg skrudde på sist så skal det være et standar ATX kort i den. Så skulle ikke være noe problem. Trur faktisk det var den som hadde hovedkort fra Gigabyte. Men du vill ikke kunne utnytte den disk bayen hvertfall. Annet en det så skal det ikke være noe stort problem og bytte

Lenke til kommentar

Jeg har en HP Pavilion Media Center TV m7795 den er ganske lik din maskin men kom med en AMD 5000+ Cpu, den er byttet ut med en 6000+ Cpu og en Zalman vifte er montert på den.

Maskinen er veldig bra til sitt bruk !

Jeg ser ikke noen grunn til å bytte kabinet for det orginale er like fint.

Men du får fint alle delene in i et Lian kabinett.

Den har et Asus Hovedkort.

Info om 7795 maskinen: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...&dlc=en&lang=en

Lenke til kommentar
de ekstra USBene som sitter i front osv tipper jeg du kan se langt etter..(ikke sikkert)

8942436[/snapback]

Lian Li'en har i likhet med HP'en to USB-porter, en fw, og lyd ut og inngang. Regner med at det dreier seg om standard pins som plugges i hovedkortet som normalt. Video/RCA-inngangene kobler jeg separat til de originale utgangene fra HP'en hvis den greia lar seg rive løs.... Den kan ligge på bak/på sida av/inne i kabinettet, whatever... :)

Lenke til kommentar
Om jeg ikke husker HELT feil fra den HP'n jeg skrudde på sist så skal det være et standar ATX kort i den. Så skulle ikke være noe problem. Trur faktisk det var den som hadde hovedkort fra Gigabyte. Men du vill ikke kunne utnytte den disk bayen hvertfall. Annet en det så skal det ikke være noe stort problem og bytte

8942468[/snapback]

Ja kjipern det, men det medfølger vistnok separat strømforskyning og USB-kabel til diskbayen, så det er ikke krise om den ikke kan plugges rett inn lenger...

Lenke til kommentar
ett annet spørsmål er hvorfor bytte?? hvis det er siden du synes HP er teit, så synes jeg du gjør en feil... da husker du heller det til neste gang du kjøper deg ny maskin..

selg heller unna hele rukkelet :D

8942494[/snapback]

Burde kanskje sagt at det er for en kompis. Han har selv sett kabinettet og synes at det er stilig siden det ligner på PowerMac/MacPro, og han er vel først og fremst Mac-bruker, men har likevel en stasjonær Windows PC til spill. For min del er det bare selvbygd eller ThinkPad som gjelder (enn så lenge, får håpe ikke lenovo føkker det opp...) Synes forøvrig HP lager helt OK pakkeløsninger. :)

Lenke til kommentar
Jeg har en HP Pavilion Media Center TV m7795 den er ganske lik din maskin men kom med en AMD 5000+ Cpu, den er byttet ut med en 6000+ Cpu og en Zalman vifte er montert på den.

Maskinen er veldig bra til sitt bruk !

Jeg ser ikke noen grunn til å bytte kabinet for det orginale er like fint.

Men du får fint alle delene in i et Lian kabinett.

Den har et Asus Hovedkort.

Info om 7795 maskinen: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...&dlc=en&lang=en

8942718[/snapback]

Ahhhh :yes:. Takker for info og specs!! Skulle bare hatt ett sånt kart i tillegg, sånn som vanligvis følger med når man kjøper hovedkort separat, men akkuratt det kan jeg vel se langt etter...

Utseene på det orginale HP-kabinettet like fint? Kan vel strekke meg til å godta at det blir en smakssak, men LianLi kabinettet har utvilsomt bedre kjøleløsninger for ikke og snakke om at det er en drøm og bygge med. Ledd å åpne. Thumbscrews all the way. Det har til og med hjul under. Det vennen min skal ha har tilhørt meg, det er fullasta med kvalitetsvifter samt viftestyring. Og nevnte jeg at det er 100% alluminium :dribble:? (ikke det at noe av dette kan regnes som en nyhet da....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...