Gå til innhold

Noen som har Creative X-Fi Xtreme Notebook?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tok noen dager før DHL klarte å ringe meg etter de har prøvd å levere pakken på døren min 4 ganger i arbeidstid. Nå er den hvertfall på plass.

 

Et lite problem jeg hadde var at mitt 7.1 surround set (creative det og) kun har 3 ledninger, mens det er 4 utganger på docking modulen, så jeg måtte knote en del (det hjalp ikke på forvirringen at jeg hadde på upmix) før jeg fant ut at jeg måtte bruke en ekstra ledning for side høytalerene. Fungerer forsåvidt greit det. Lyden er helt utmerket, selv om jeg ikke kan si meg selv som en lyd kjenner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da kom mitt X-Fi Xtreme Notebook i hus.

 

Kan med en gang avsløre at jeg er svært skuffet over produktet. Lyden hakker, det smeller og det popler, og dette skjer når jeg surfer på nettet. Rett og slett ubehagelig å høre på. :cry:

 

Hvis det ikke kommer en oppdatert driver som fikser problemene snart (eller noen her på forumet kan hjelpe meg), kommer kortet til å gå i retur.

 

Mvh. Øystein

 

PS: Har en Compal HGL30 med core 2 duo, geforce 7600 go, 2 gb ddr2 etc. Windows XP med alle oppdateringer. Tror ikke systemet er for tregt.

 

EDIT: Dette er så ille at kortet er ubrukelig når jeg surfer. Noen som vet om det kommer en ny driver etter hvert, eller vil creative bruke månedsvis for å fikse dette? Har også fått opp en ukjent enhet under maskinvare ved navn PCI Flash memory. Har dette noe med lydkortet å gjøre, eller tar jeg feil der?

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Noen som har prøvd det med Cubase? Tenkte på et lettvint lydkort som jeg kan ha i PC-en når jeg er ute og reiser. Dette ville ha vært perfekt hvis det er bra nok for redigering av prosjekt i Cubase. Er bare latency som er viktig. Bør ligge på ca 6ms. Men går opp mot 10ms. Er det også noen som vet om det går an å koble til proffutstyr på inngangen (Ala preamp?)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...