Gå til innhold

Noen som har Creative X-Fi Xtreme Notebook?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig DETTE lydkortet for å kunne nytte 7.1 høytalerene mine.

 

Men snodig nok så inkluderte ikke pakken overgangen til 7.1 høytalere (aka "Speaker Docking Module"). Kan ikke finne noe sted jeg kan kjøpe overgangen. Sendte en mail til creative, men antar det kan ta litt tid før jeg får svar der, så jeg poster her i mellomtiden i håp om at noen har peiling. :)

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg nylig DETTE lydkortet for å kunne nytte 7.1 høytalerene mine.

 

Men snodig nok så inkluderte ikke pakken overgangen til 7.1 høytalere (aka "Speaker Docking Module"). Kan ikke finne noe sted jeg kan kjøpe overgangen. Sendte en mail til creative, men antar det kan ta litt tid før jeg får svar der, så jeg poster her i mellomtiden i håp om at noen har peiling. :)

8942231[/snapback]

 

Det har jeg lurt på også, har nemlig tenkt å kjøpe det samme lydkortet. Har ikke sett den docking modulen nevnt noe sted.. :hmm:

 

Hvor fikk du forresten tak i kortet nå? De nettbutikkene jeg har sett i har antatt leveringstid rundt 30. juni. Har du noen erfaringer med kortet så langt? Lydkvalitet, lydeffekter, programvare/drivere, cpu-forbruk osv?

Lenke til kommentar

Snakket med creative på mail og deretter på telefon og det jeg har kommet frem til er at de selger et ukomplett produkt. Speaker docking modulen finnes ikke. De sier den skal komme, men ingen info om når. Er ikke det ripoff så vet ikke jeg.

 

Er ikke noe poeng i å levere det tilbake heller. Betalte jo toll på greiene, og det er mer slit enn det er verdt.

Lenke til kommentar
Noen som vet noen butikker hvor de selger dette? Spaceworld, Elkjøp, Expert etc.?

8985104[/snapback]

Det må vel bli datakjeden eller noe lignende. Elkjøp og disse har lite hardware og trolig enda mindre expresscard da det ikke er spessielt vanlig. Kortet her er relativt nytt. Finner bare ett treff på det i prisguiden. Og der er den ikke på lager...

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=134025

Lenke til kommentar

Ser ny dato hos psdata er 17.7 :thumbdown:

 

Er forresten i dialog med amentio som nå har 2 forskjellige utgaver av kortet til salgs (til forskjellig pris og varenummer). Ingen har kommet på lager enda, men skulle komme i disse dager. Det er foreløpig bekreftet at begge er uten dockingmodul. Venter på svar om forskjellen på disse produktene og evt info om dockingmodul.

 

Vi får bare smøre oss med tålmodighet, så kommer vel dockingmodulen til slutt også. Fellesferien er kanskje ikke høytid for nylanseringer av HW heller...

Lenke til kommentar

På den asiatiske web-shopen

følger speaker docking modulen med i pakken. link

 

Ergo eksister den, men fåes ikke i vesten (enda) :hmm::ohmy::mad:

edit: tja, sannhet med modifikasjoner, er visst "out of stock" der også..

 

The 'dock' for the expresscard, unlike the pcmcia unit, contains actual electronics rather than being just an adapter. All the DAC chips are in it, to make room for the extra hardware in the card itself. Hence, it costs alot more than the old docking cable did, and was not included since it would add to the price of the card for people who are not going to actually use it for analog surround. That is why it costs more and is separate from the unit, rather than coming with it.
Endret av jj_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har denne siden vært oppe før?

http://www.creative.com/products/product.a...6&product=16779

Er hvertfall produkt info om docken. Kan trykke på "buy now" og, men er ikke mulig å kjøpe den. Kanskje det er like rundt hjørnet. :O

 

Sendte de en mail også. Se om de har noe mer info.

9058574[/snapback]

 

 

Aiai, lover bra! Den har var ikke der i går/forigårs ihvertfall! Har forøvrig enda ikke fått noe mer svar fra Amentio...

 

edit: her er jo pakken slik den ser ut ferdig, virker jo veldig som den er klar til å rulles ut da egentlig?

Endret av jj_
Lenke til kommentar

Er dette altså den nye PCMCIA kortformen som passer i den nye express slot'n på min hp dv6185 laptop? Altså der hvor den fanzy fjernkontrollen til XPMediaCenter er plassert? Den ligner veldig med den halverte formen. Jeg må ha lydkort så jeg får utnytta mitt gode gamle logitech z-680 5.1 system.. :cool:

Lenke til kommentar
Er dette altså den nye PCMCIA kortformen som passer i den nye express slot'n på min hp dv6185 laptop? Altså der hvor den fanzy fjernkontrollen til XPMediaCenter er plassert? Den ligner veldig med den halverte formen. Jeg må ha lydkort så jeg får utnytta mitt gode gamle logitech z-680 5.1 system..  :cool:

9096161[/snapback]

 

Uten at jeg har sjekket opp din modell spesielt, vil jeg si ja.

 

Fikk svar fra creative idag:

Dear customer,

 

the speaker docking module for x-fi notebook should be available during

the month of August but at the moment I can't tell you exactly when.

 

Best Regards

Damien

Creative Online Sales

 

Så da er det bare å legge seg ut i sommersola :hmm: et par uker til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...