Zappy Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Kjøpte meg nylig DETTE lydkortet for å kunne nytte 7.1 høytalerene mine. Men snodig nok så inkluderte ikke pakken overgangen til 7.1 høytalere (aka "Speaker Docking Module"). Kan ikke finne noe sted jeg kan kjøpe overgangen. Sendte en mail til creative, men antar det kan ta litt tid før jeg får svar der, så jeg poster her i mellomtiden i håp om at noen har peiling. Endret 27. juni 2007 av zappy Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Kjøpte meg nylig DETTE lydkortet for å kunne nytte 7.1 høytalerene mine. Men snodig nok så inkluderte ikke pakken overgangen til 7.1 høytalere (aka "Speaker Docking Module"). Kan ikke finne noe sted jeg kan kjøpe overgangen. Sendte en mail til creative, men antar det kan ta litt tid før jeg får svar der, så jeg poster her i mellomtiden i håp om at noen har peiling. 8942231[/snapback] Det har jeg lurt på også, har nemlig tenkt å kjøpe det samme lydkortet. Har ikke sett den docking modulen nevnt noe sted.. Hvor fikk du forresten tak i kortet nå? De nettbutikkene jeg har sett i har antatt leveringstid rundt 30. juni. Har du noen erfaringer med kortet så langt? Lydkvalitet, lydeffekter, programvare/drivere, cpu-forbruk osv? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg bestilte det rett fra creative sine sider. Har ikke dyttet det i maskinen enda, da jeg ikke har bruk for det før jeg får modulen. Kan godt teste det i morgen. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Snakket med creative på mail og deretter på telefon og det jeg har kommet frem til er at de selger et ukomplett produkt. Speaker docking modulen finnes ikke. De sier den skal komme, men ingen info om når. Er ikke det ripoff så vet ikke jeg. Er ikke noe poeng i å levere det tilbake heller. Betalte jo toll på greiene, og det er mer slit enn det er verdt. Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Heh, det er jo latterlig da. Burde nesten lagd det selv, kan da umulig være så vanskelig. Pinnene på kortet er jo der fra før av, bare å finne ut hvilken som går til hva så kan man koble selv Lenke til kommentar
iMono Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Noen som vet noen butikker hvor de selger dette? Spaceworld, Elkjøp, Expert etc.? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Noen som vet noen butikker hvor de selger dette? Spaceworld, Elkjøp, Expert etc.? 8985104[/snapback] Det må vel bli datakjeden eller noe lignende. Elkjøp og disse har lite hardware og trolig enda mindre expresscard da det ikke er spessielt vanlig. Kortet her er relativt nytt. Finner bare ett treff på det i prisguiden. Og der er den ikke på lager... http://www.psdata.no/ps.asp?it=134025 Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Ser ny dato hos psdata er 17.7 Er forresten i dialog med amentio som nå har 2 forskjellige utgaver av kortet til salgs (til forskjellig pris og varenummer). Ingen har kommet på lager enda, men skulle komme i disse dager. Det er foreløpig bekreftet at begge er uten dockingmodul. Venter på svar om forskjellen på disse produktene og evt info om dockingmodul. Vi får bare smøre oss med tålmodighet, så kommer vel dockingmodulen til slutt også. Fellesferien er kanskje ikke høytid for nylanseringer av HW heller... Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) På den asiatiske web-shopen følger speaker docking modulen med i pakken. link Ergo eksister den, men fåes ikke i vesten (enda) edit: tja, sannhet med modifikasjoner, er visst "out of stock" der også.. The 'dock' for the expresscard, unlike the pcmcia unit, contains actual electronics rather than being just an adapter. All the DAC chips are in it, to make room for the extra hardware in the card itself. Hence, it costs alot more than the old docking cable did, and was not included since it would add to the price of the card for people who are not going to actually use it for analog surround. That is why it costs more and is separate from the unit, rather than coming with it. Endret 3. juli 2007 av jj_ Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Har denne siden vært oppe før? http://www.creative.com/products/product.a...6&product=16779 Er hvertfall produkt info om docken. Kan trykke på "buy now" og, men er ikke mulig å kjøpe den. Kanskje det er like rundt hjørnet. :O Sendte de en mail også. Se om de har noe mer info. Endret 12. juli 2007 av zappy Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Har denne siden vært oppe før?http://www.creative.com/products/product.a...6&product=16779 Er hvertfall produkt info om docken. Kan trykke på "buy now" og, men er ikke mulig å kjøpe den. Kanskje det er like rundt hjørnet. :O Sendte de en mail også. Se om de har noe mer info. 9058574[/snapback] Aiai, lover bra! Den har var ikke der i går/forigårs ihvertfall! Har forøvrig enda ikke fått noe mer svar fra Amentio... edit: her er jo pakken slik den ser ut ferdig, virker jo veldig som den er klar til å rulles ut da egentlig? Endret 12. juli 2007 av jj_ Lenke til kommentar
sliQuid Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Er dette altså den nye PCMCIA kortformen som passer i den nye express slot'n på min hp dv6185 laptop? Altså der hvor den fanzy fjernkontrollen til XPMediaCenter er plassert? Den ligner veldig med den halverte formen. Jeg må ha lydkort så jeg får utnytta mitt gode gamle logitech z-680 5.1 system.. Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Er dette altså den nye PCMCIA kortformen som passer i den nye express slot'n på min hp dv6185 laptop? Altså der hvor den fanzy fjernkontrollen til XPMediaCenter er plassert? Den ligner veldig med den halverte formen. Jeg må ha lydkort så jeg får utnytta mitt gode gamle logitech z-680 5.1 system.. 9096161[/snapback] Uten at jeg har sjekket opp din modell spesielt, vil jeg si ja. Fikk svar fra creative idag: Dear customer, the speaker docking module for x-fi notebook should be available during the month of August but at the moment I can't tell you exactly when. Best Regards Damien Creative Online Sales Så da er det bare å legge seg ut i sommersola et par uker til! Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Jaja, august er vel ikke SÅ gale. Jævla folk Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 27. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2007 Nå er det mulig å bestille den. Riktignok så går det bare i noen land i europa, men ved å søke litt fant jeg ut at det var mulig å forhondsbestille den her i det minste. Kommer på lager 2. august ifølge siden. http://no.europe.creative.com/shop/product...0&product=1510& Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 X-Fi Xtreme Audio is just a re-branded Soundblaster Audigy SE Lenke til kommentar
iMono Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Får ikke helt den konklusjonen til å stemme med navnet på linken din. Skal fortsatt ha meg dette kortet så snart det kommer. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Ser ut som om de har endret siden. Jeg fikk hvertfall bestillt den. Kommer vel ikke noe før kan jeg tenke meg. :\ Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Får min docking modul på døren i morgen. Lenke til kommentar
sliQuid Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Får min docking modul på døren i morgen. 9218169[/snapback] ja, hvordan gikk det? ble d noe bra lyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå