Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom du tenker på å kjøpe er NOD 32 fra Eset et veldig bra program.

http://www.eset.com/

8942555[/snapback]

kunne ikke ha sakt det bedre selv

har ikke hatt et eneste virus på dataen siden jeg har hatt nod32

8952379[/snapback]

men det har JEG. så jeg har sluttet å bruke virusprogramm. synes det er oppskrytt.

koster penger og til ingen nytte.

jeg sier det bare drit i virusprogramm. tar cpu og til ingen nytte. :D

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Blandt gratisprogrammene er avast og avg best etter min mening.

Holder vel en knapp på avg (som jeg bruker nå).

Har prøvd avast før, den takler ikke æ, ø, og å i den norske versjonen (mulig den gjør det nå) og krever registrering via tilsendt s/n innen 60 dager (mener jeg) som må legges inn påny etter 14. måneder.

Fornøyd med avg.

Når det gjelder de som ikke anbefaler av, så er jeg totalt uenig.

Kan garantere at maskin med virus er mye mer irriterende enn et virusprogram som bruker minimale ressurser (sett i forhold til det de fleste har).

Det at man ikke har fått virus, betyr vel også at man ikke har oppdaget virus.

For å teste styrke og svakheter til et virusprogram bør man kjøre en av de mange online testene som finnes og se om antiviruset blokkerer slik det skal. Man bør også bruke noen minutter på å sette det opp skikkelig og for all del oppdatere det.

Det man normalt mister med et gratis antivirus, er ofte oppdateringer (gratisversjonen er normalt sjeldnere oppdaterte), endel innstillinger (bl.a muligheten til å sette faste skanne-tidspunkt), og mindre support.

Det finnes heller ikke, såvidt jeg vet, komplette pakker som kombinerer brannmur, antivirus, antispam, popup-blokkering, beskyttelse av innstillinger i nettleser, epost-skanning, antispyware/adware, antiphishing osv i ett og samme produkt.

Man må også se på at mange av de komplette pakkene man kjøper er nå så billige at man like greit kan velge en slik løsning.

Har selv kjempegode erfaringer med norton internet security, men byttet til avg idag på grunn av at lisensen var i ferd med å gå ut.

Skal snart bytte pc, så jeg kjøper ikke ny pakke før jeg bytter pc.

Ellers la jeg inn comodo firewall, hitware popup killer lite og spambrave og alle fungerte glimrende.

Anbefales!!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det finnes heller ikke, såvidt jeg vet, komplette pakker som kombinerer brannmur, antivirus, antispam, popup-blokkering, beskyttelse av innstillinger i nettleser, epost-skanning, antispyware/adware, antiphishing osv i ett og samme produkt.

8952577[/snapback]

Mener å huske at ZoneAlarm Internet Security Suite alt dette innebygget, er ikke dette riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...