Bruktbilen Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Tåler bærbare intentivt med spilling dagen lang, slik som stasjonære? Altså, egner de seg som en erstatning for stasjonære, eller blir de rett og slett "slitt ned" ved spilling? Greit nok at tastaturet blir slitt ned, men tenker på selve maskinen. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Slitt ned er vel ikke ordet akkurat, men klart, stasjonære takler intensiv spilling mye bedre enn bærbar, selv sitter jeg på bærbar pc, den har fungert bra til spilling, nå spiller jeg bf2 for det meste, ikke blant de mest krevende om dagen... Jeg må ha på minimale innstillinger og selv da blir den svært varm! Så jeg kan ikke spille hele dagen, men 2 timer går fint, for meg var det nødvendig med bærbar fordi jeg pendler. Men skal snart altså investere i en stasjonær til skikkelig spilling, da vil dataen være mer som et medie senter. Det jeg prøver å si er vel egentlig at hvis det ikke er veldig viktig med bærbar grunnet pendling og at det bare er det små praktiske ville jeg absolutt gått får stasjonær. Nå er det mulig at dagens bærbare er noe bedre til hard spilling enn denne jeg sitter på da, men du få jo uansett mye mer for pengene i en stasjonær. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Kommer aldri til å oppgradere denne pcen fordi det vil være for dyrt, den klarer spill opp til world of warcraft, men ellers så svikter den. Kan heller ikke selge den, fordi jeg vil få maks 1500 kroner. Om et år kommer jeg til å trenge en laptop, så tenkte jeg bare skulle kjøpe et svært godt tilbud (IFL90+) slik at jeg kan spille de nyeste spillene på den og bruke den stasjonære til alle "vanlige" jobbene som surfing og filmer. Hvis en laptop ikke blir ødelagt fordi man spiller litt mye på den så er jo det flott Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Du kan sikkert få en veldig bra bærbar pc, men du punge ut med noe mer enn ytelsen du får Lenke til kommentar
Existence Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Om man bare spiller wow vil de nye santa rose modelle takle dette bra? og man trenger jo en bra pc for å takle wow. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Wow er ett spill som krever særdeles lite av maskinvaren. Mao, en maskin som takler Wow men ikke mer enn må ikke nødvendigvis være top of the line. Det jeg ikke skjønner, er hvordan du mener at spilling skal slite mer på en pc enn annen bruk, og hvordan du mener at en bærbar maskin vil slites mer enn en stasjonær når du spiller på den. I normal bruk, spilling inkludert, vil de fleste bærbare med ett halvt snev av kvalitet vare "evig", det vil si i hvertfall til de er teknologisk utdaterte. Det som sliter på en pc, og som en bærbar er mer utsatt for, er støt, rystelser, riper, press, ulike former for væske og fuktighet, støv og gamere som blir voldelige når de taper i for eksempel CS. Med unntak av det sistnevnte (som er en mer utbredt årsak til PC-død enn man skulle tro. store mørketall...) er det ingenting av dette som kan knyttes direkte til spilling fremfor annen bruk av maskinen. Så for å svare på spørsmålet ditt, nei, en bærbar pc blir ikke slitt ned av at du spiller på den. Innenfor rimelighetens grenser tåler også tastaturet utrolig mye spilling før det er modent for utskifting. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Takk takk for et klart svar ventle. Lenke til kommentar
Existence Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 men ska no ha en rimelig god pc får å ikke få lagg på wow, under 25mans raid Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Nei, skal ganske lite til, særlig i bare 25mans raids. Minimum System Requirements* Windows® System 2000/XP OS: * Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz * 512 MB or more of RAM * 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ 2 class card or above * A 56k or better Internet connection Recommended Specifications Windows® System 2000/XP OS: * Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz * 1024 MB RAM * 64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ FX 5700 class card or above * Broadband Internet connection Endret 25. juni 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Sant nok, men såvidt jeg har forstått krever raiding mer av systemminnet enn av skjermkortet? Den grafiske biten i WoW klarer til og med ett integrert Intel GMA950-kort å ta seg av, kanskje noe kraftigere i store raid, men du klarer å få en maskin til det i relativt hyggelig prisklasse Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Sant nok, men såvidt jeg har forstått krever raiding mer av systemminnet enn av skjermkortet? Den grafiske biten i WoW klarer til og med ett integrert Intel GMA950-kort å ta seg av, kanskje noe kraftigere i store raid, men du klarer å få en maskin til det i relativt hyggelig prisklasse 8943549[/snapback] Ikke prøv store raid med GMA950, det lagger mye selv på laveste grafikk, har prøvd det. Vil si X1300\go7300 er å foretrekke som minimum til wow om du raider mye\spiller intens pvp (minimum detaljer er uansett vanskelig å spille med bl.a pga view distance etc). Lenke til kommentar
Existence Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg vurderer å kjøpe en Multicom Compal IFL90+ 15.4" GeForce® 8600M GT 512MB Santa Rosa Så lurer jeg på hva jeg kan forvente at den vil gjøre wow på 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm [+400,-] Intel Core 2 Duo Mobile T7700 2.40GHz 4MB Cache [+2610,-] 160GB SATA 7200RPM 2.5" [+571,-] 4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB) [+1303,-] Min gamle Pentium 4 3.2 ghz begynner å bli rimelig treig no..3år gammel snart. Den har Radeon 600/550X 256 mb skjermkort om eg ikke husker feil. Dataen ligger på rundt 10-20 fps, og 200 ms nesten hele tiden. Så vil den bærbare slå min gamle data? Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 den kjører wow veldig lett nesten uten og anstrenge seg , men andre ord den spiser spill som wow til frokost Lenke til kommentar
Existence Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Men vil den yte bedre enn den pcen jeg har beskrevet? Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har svidd 3 skjermkort til bærbare pga intensiv spilling...ati radeon 9700... Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg vurderer å kjøpe en Multicom Compal IFL90+ 15.4" GeForce® 8600M GT 512MB Santa Rosa Så lurer jeg på hva jeg kan forvente at den vil gjøre wow på 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm [+400,-] Intel Core 2 Duo Mobile T7700 2.40GHz 4MB Cache [+2610,-] 160GB SATA 7200RPM 2.5" [+571,-] 4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB) [+1303,-] Min gamle Pentium 4 3.2 ghz begynner å bli rimelig treig no..3år gammel snart. Den har Radeon 600/550X 256 mb skjermkort om eg ikke husker feil. Dataen ligger på rundt 10-20 fps, og 200 ms nesten hele tiden. Så vil den bærbare slå min gamle data? 9456810[/snapback] 4gb ram er for 64bits Operativ system. om du skal ha 32bits så er det ikke vits kjøpe 4gb, for det støtter ikke 32bit allikavel. bare som en heads up så er det ennå mye som er ikke kompatibelt med 64bits versjon av Windows. Men ja denne laptoppen vi dra Wow på ganske høye krav Lenke til kommentar
ebr Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 I teorien burde de takle det helt fint, så lenge man passer på at ingen luftinntak/vifter er dekket eller tette av støv osv. MEN en bærbar er mye mer utsatt siden den har mindre luftsirkulasjon og ikke noe "luft" mellom komponenter inni kabinettet osv. Og spill er noe av det som presser maskinvaren til det ytterste, ikke alle bærbare takler det i lengden, slik som min hp dv9005. Lenke til kommentar
messo Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg spiller en del på min MBP 17", og det går helt fint! Har tenkt litt på det samme. Blir viftene slitt? Er det bra for maskinen å være varm over lengre tid? Nå har jeg hatt min maskin i over et år, men den klarer fortsatt de fleste spill på markedet. (kanskje med unntak av de helt nyeste som f.eks bioshock, hvor jeg nok må fire kraftig ned på grafikken) Har f.eks spilt igjennom HL2 i 1920x1080 (på 42" FullHD TV!) med all grafikk på max, uten lag av noe slag. Holder seg godt over 25fps selv ved store åpne områder. Men tror det er veldig forskjellig fra maskin til maskin. Noen tåler det bra, mens andre detter fra hverandre etter kort tid. Har vært borti bærbare hvor viftene etterhvert går hele tiden, og hvor fysiske deler henger og slenger. Om du trenger en bærbar spillemaskin så kan jeg anbefale en MBP 17" (evt. 15"). Er overasket over hvor fint den har taklet oppgaven. Viftene høres knapt ved hardt bruk, og ved normalt bruk er det knyst som i graven. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Om man bare spiller wow vil de nye santa rose modelle takle dette bra?og man trenger jo en bra pc for å takle wow. 8942211[/snapback] Man trenger slettes ikke bra pc for det nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå