Espp Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hva går dette ut på og hvordan skal det utføres? Har hørt at det handler om balansen mellom gass/bremse, og at baken på bilen slipper når dette gjøres riktig. Noen som kan forklare venstrebremsing for meg? Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Ifølge dette forumet: http://www.rally.no/forum/forum.asp?ThreadID=5263 er venstrebremsing dette: "Venstrebremsing er at du har høyrebeinet på gasspedalen (som oftest nærmest mulig gulvet i Bilcross-sammenheng ) og du bruker venstrebeinet på bremsepedalen samtidig. " Lenke til kommentar
Espp Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Ifølge dette forumet: http://www.rally.no/forum/forum.asp?ThreadID=5263er venstrebremsing dette: "Venstrebremsing er at du har høyrebeinet på gasspedalen (som oftest nærmest mulig gulvet i Bilcross-sammenheng ) og du bruker venstrebeinet på bremsepedalen samtidig. " 8941717[/snapback] Leste gjennom det, virke ganske greit forklart da. Motorkraften er kraftigere enn bremsekraften og kun bakhjulene låser seg. Syns det høres utrolig artig ut. Noen som har erfaring med dette? Edit: Artigere enn å bruke brekket? Endret 25. juni 2007 av julelys Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Vil ikke si jeg har så alt for mye erfaring med det, men venstrebremsing kan brukes i sladd med bakhjulstrekker også. Da bremser man for å få "mer sleng" for å si det på den måten. Prøvde også endel da jeg kjørte forhjulstrekk, tilslutt klarte jeg 360 med en gammel camry på tørt føre uten bruk av brekk Lenke til kommentar
Espp Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Vil ikke si jeg har så alt for mye erfaring med det, men venstrebremsing kan brukes i sladd med bakhjulstrekker også. Da bremser man for å få "mer sleng" for å si det på den måten. Prøvde også endel da jeg kjørte forhjulstrekk, tilslutt klarte jeg 360 med en gammel camry på tørt føre uten bruk av brekk 8941944[/snapback] Hoh, det høres jo ganske lovende ut da Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) trur det sliter litt på bremser/motor EDIT: men det høres sykt konge ut da Endret 25. juni 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 er ikke dette noe som er til hjelp for FF biler ved feks banekjøring? har testa litt på GT4 der funker det rimelig greit, bremse og gasse samt svinge samtidig=kontrollert hastighet rundt sving. eller er dette bare bug i GT4? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det funker som smurt etter litt trening. Jeg hadde for en tid tilbake en Citroën XM og som kjent har disse bilene både framhjulstrekk og framhjulsbrekk. (I tillegg er det parkeringsbrems på dem àla Mercedes, en pedal som tråkkes inn). Nå prøvde jeg ikke sånne stunt noe videre utover store tomme parkeringsplasser, men der var det jo moro nok å få tilbake rævslenginga jeg kjenner så godt fra Volvoene mine. Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Som det blir sagt over her så må det trening til. Er du vant med å trampe clutch med venstrefoten kan jeg nesten vedde på at det røsker godt i beltet når du prøver å bremse med venstrefoten Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Venstrebremsing trenger ikke gå ut på å kaste bilen ut i en überbrei sladd. Det kan brukes for å balansere opp bilen om den er på vei til å understyre. Da oppleves det som en slags trinnløs mellomting mellom understyring og brekksladd som finjusteres med venstrefoten på bremsen til ønsket balanse gjennom svingen. Jeg fikk prøvd ut dette litt på isbanen på Sigdal i vinter med en Sierra XR4X4. F.eks lang U-sving. Gå på gassen "for tidlig", snev av understyring, legge gassen i dørken og justere pådraget med bremsen. Da oppfører bilen seg mer som en bakhjulstrekker og kommer litt ut med hekken. Litt for mye sladd, lette litt på bremsen og la den dra seg inn på framtrekken. Når balansepunktet sitter kan det gi en del mer fart gjennom og spesiellt ut av svingen. Sigdal anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå