Magaki Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Hvor mye bør disse bilder beskjæres? Jeg anger på at jeg ikke hentet stativ. Det var tid nok for "Eddie" brukte ca. 10 timer på måltidet. Den stolte flyger led en lang og sikkert smertefull død. Noe jeg bør gjøre annerledes neste gang anledningen byr seg Nikon D40x, AF-S Nikkor 18-55mm 55 mm, f8, 1/320 og 1/250, ISO 100 Endret 25. juni 2007 av Magaki Lenke til kommentar
Dork1337 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Jeg likte perspektivet på den øverste versjonen best - Bildet som ble tatt rett ovenifra ble litt flatt. Når det gjelder beskjæring tenkte jeg først å spørre om hvorfor du tok bildet av "rompa" til flyveren, men så det slo meg at det jo er edderkoppen som er "stjernen" i komposisjonen. Tror kanskje (om du har god nok oppløsning) at jeg ville ha gått nærmere inn på edderkoppen og heller blåst i om du mister litt av det døde innsektet. Tror det ville kunne gi mer dramatikk til bildet. Hmm - jeg hadde kanskje forsøkt å gjøre det samme med bildet tatt ovenifra også siden jeg syns du har edderkoppen fra en bra vinkel på det. Well thats my 2cents:) Endret 26. juni 2007 av Dork1337 Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Fy faen så jævli Men hvis du i det hele tatt skal ta bilde av groteske insekter, så har det øverste bildet best komponert. Lenke til kommentar
lma Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Oi, jeg er ikke i tvil om hvilket bilde jeg liker best ihvertfall! Liker helt klart det øverste best. Ville kanskje prøvd litt andre vinkler rundt(det har du kanskje gjort?) og litt mindre blender opp mot f/13. Helt ok insektsfoto, selv om miljøet er litt "unaturlig".. - Aker Lenke til kommentar
Magaki Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Tusen takk for tilbakemeldinger Siden jeg ikke brukte stativ er bildene dessverre ikke skarpe nok til å lage et utsnitt av bare edderkoppen. Ergerlig, for jeg har flere bilder der vi har "øyekontakt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå