Gå til innhold

divx og tv-ut.. forslag til divxspiller som passer meg?

las^se

Anbefalte innlegg

hei

har gforce 4 ti4200 m/nview, og har en tv på tv-ut'en...

skjermoppløsning = 1280*960

tv-oppløsning = 800*600

problemet mitt er at bare deler av skjermbildet vises på tv'en, så når jeg spiller av en film i full-screen, vises bare deler av bildet...(seff)

Synes det er middelmådig å måtte forandre oppløsning på skjermen hver gang jeg vil se film :cry:

derfor vil jeg prøve å finne fram til en løsning som virker! 8)

to mulige løsninger:

1. komprimere bildet på tv'en slik at alt fram skjermen vises...(dette har jeg prøvd å få til, men har ikke funnet noen måte å gjøre dette på...)

2. få meg en video-spiller som det går an å stille oppløsningen på, slik at jeg kan enkelt starte en film uten at noe av bildet går bort.. (har prøvd mange spillere, og stilt på skjembildet slik at det passer på tv'en, men det stiller seg tilbake til deafult igjen når jeg avslutter og starter spilleren igjen.. :x )

takk for svar :wink:

mvh las^se

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bruke video-overlappings-funksjonene (eller hva den nå heter på norsk.. Engelsk: Video overlay) som ligger i Detonator-driverne?

Det gjør jeg :) Funker kongebra :) Start filmen i hvilken som helst spiller og filmen kommer automatisk opp på fullskjerm på TVen (foruitsatt at du har satt at filmen skal komme der da ;) )

Lykke til!

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...