Irish Coffee Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Da ser det endelig ut til at drømmen om EOS 5D skal gå i oppfyllelse. Jeg reiser på ferie om noen dager, men skal selvsagt ha med kamera. Et problem jeg kom på nå er at jeg mener å ha hørt at min gode gamle Raw-Shooter ikke fungerer på 5D. Er det noen som vet mer om dette? Det jeg er ute etter er alternativer til dette utmerkede programmet som fungerer enkelt men godt. Jeg tenkte meg å ikke betale for programmet i første omgang, da jeg heller vil bruke tiden på å sjekke dette ut nøye etter ferien og evt. kjøpe et program da. Noen som har noen gode tips? Jeg har forøvrig PS2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Adobe Camera RAW v3.7 er gratis og har støtte for RAW fra 5D. Høyere versjonsnummer vil ikke fungere med Photoshop CS2. Les mer her: http://www.akam.no/nyhet/programvare/adobe...7_sluppet/37008 Lenke til kommentar
Irish Coffee Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Takk for det Aetius. Jeg har også lest bruksanvisningen som lå i din link, men jeg får ikke opp noe bilde(fra EOS350). Skal det bare være å åpne CR2 filen som en vanlig JPG? Altså dobbeltklikke på den? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Rawshooter Premium v 1.0.2 leser i alle fall 5D filer... Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Enkelt, godt og gratis? Da bruker du medfølgende programvare DPP og oppdaterer til versjon 3.0. Bruker selv dette programmet ganske mye og synes det gir gode resultater. Sammen med PS 2 skulle du være godt dekket. Vil ellers gratulere med et godt valg mtp kamerahus Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Enkelt, godt og gratis? Da bruker du medfølgende programvare DPP og oppdaterer til versjon 3.0. Bruker selv dette programmet ganske mye og synes det gir gode resultater. Sammen med PS 2 skulle du være godt dekket. Vil ellers gratulere med et godt valg mtp kamerahus 8942228[/snapback] Finnes det noe god info om DPP ute på nettet? Jeg har søkt litt og finner ikke noe særlig. Og hjelpefilen er også noe tynn. F.eks. anbefalt arbeidsflyt. Tom Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Finnes det noe god info om DPP ute på nettet? Jeg har søkt litt og finner ikke noe særlig. Og hjelpefilen er også noe tynn. F.eks. anbefalt arbeidsflyt. Tom En tutotial for DPP finner du her Lenke til kommentar
Irish Coffee Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Tusen takk for hjelpen, nå skal jeg nok klare meg. jeg har ikke kjøpt huset enda da, men jeg regner med at det blir det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Finnes det noe god info om DPP ute på nettet? Jeg har søkt litt og finner ikke noe særlig. Og hjelpefilen er også noe tynn. F.eks. anbefalt arbeidsflyt. Tom En tutotial for DPP finner du her 8943670[/snapback] Takk - det var akkurat det jeg så etter. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå