HighTower Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hei Jeg tenkte jeg skulle lage noen små apps her på jobben, og vi har et litt spes system. Vi bruker ikke database til lagring av filer, men bare live flatfiler (ikke spør meg hvorfor). Dette krever at man ikke låser filene, da det vil gjøre mye krøll med systemet. Vil java låse filer når man åpner en fil? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 hvis flere skriver til samme fil samtidig vil det iallefall bli krøll. Så om java låser filer, er vel det like greit? Å lese inn en fil tar ikke lange stunden. Putt alt i et objekt, og lukk filen etterpå. Dermed vil det ikke bli noe (stort) problem med at java låser filer. OBS: jeg vet ikke om java låser filer, men jeg antar det. Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hørt rykter om at filaksess behandles av opsys. Hvis ditt opsys ikke låser filen, kan du bruke FileLock. Og som qualbeen sier, det er ingen god plan å ikke låse filen. Lenke til kommentar
aC Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg tror det finnes en API som heter NIO (non blocking I/O) som lager buffer og ikke låser filene, men dette tilfellet er det jo ikke akkurat en sukksess at mere en 1 person skriver til samme fil på en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå