cfinsrud Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Vi har to forum som jeg gjerne skulle smeltet sammen slik at en bruker registreres èn gang, og innleggene reggistreres som èn total. Grunnen til opsettet er at vi bruker ett forum som bildegalleri og et annet som forum. Jeg ser for meg at dette er en php-jobb, men har ingen idè om hvordan jeg skal gripe det fatt... er det en vennlig sjel som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Du må i det minste oppgi hva slags forum dere bruker. (og versjon) Lenke til kommentar
cfinsrud Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Ja det er nok en idè. Vi bruker Simple machines som forum; Forumets SMF-versjon: SMF 1.1.3 og PhotoPost 5.62 som bildegalleri. I tillegg har vi zen cart innstallert på samme webhotellet. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det alle innloggingsskript i teorien gjør er å ta imot et brukernavn og et passord fra et skjema og sjekke brukernavnet og passordet opp mot en database. Så det du trenger å gjøre er: 1) Finne ut hvilke felt som er unike for hvert forum/skript og legge dem i en tabell. 2) Finne ut hvilke felt som er felles for alle forum/skript og legge dem i samme tabellen 3) Få alle skriptene til å bruke den nye tabellen når de sjekker innlogging og legger til nye brukere. Det er også verdt å merke seg at de forskjellige forumene må bruke samme cookie eller session for at sammensmeltingen skal være sømløs. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
cfinsrud Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Det alle innloggingsskript i teorien gjør er å ta imot et brukernavn og et passord fra et skjema og sjekke brukernavnet og passordet opp mot en database. Så det du trenger å gjøre er: 1) Finne ut hvilke felt som er unike for hvert forum/skript og legge dem i en tabell. 2) Finne ut hvilke felt som er felles for alle forum/skript og legge dem i samme tabellen 3) Få alle skriptene til å bruke den nye tabellen når de sjekker innlogging og legger til nye brukere. Det er også verdt å merke seg at de forskjellige forumene må bruke samme cookie eller session for at sammensmeltingen skal være sømløs. Håper det hjelper. 8953543[/snapback] Hei og tusen takk - jeg skal nok forsøke meg på dette en vakker dag. Jeg er ganske fersk på dette, og føler meg litt for usikker til å sette igang med prosjekter av den størrelsen foreløpig. Jeg kunne imidlertid ønske meg å betale noen for å hjelpe meg, med dette og en detektiv/rydde jobb i forumene våre etter at jeg har rota det til litt i serverflyttingen. Nå har jeg jobba i 48 timer, men jeg finner ikke løsningen Vi bruker Simple machines som forum; Forumets SMF-versjon: SMF 1.1.3 og PhotoPost 5.62 som bildegalleri. I tillegg har vi zen cart innstallert på samme webhotellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå