SaianSupa Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Angrefristen falt bort når han ladet opp mobilen. Etter dette blir det en DOA/Service sak. 8952570[/snapback] Dette er en generell misforståelse. Forbrukerkjøpsloven sier bare at dersom gjenstanden "kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde" og påførte skader og slitasje ikke er mer enn det som er forventet iløpet av den perioden man har hatt gjenstanden er den gyldig for angrerett. Unntak finnes for programvare-,musikklisenser, og andre lisenser. 8953300[/snapback] Litt sent svar. Men "tilnærmet samme stand" er jo egentlig litt diffust. Neste kunde som får tlf vil ha mulighet til å sjekke om tlf er brukt eller ikke, står det noe annet en 0h 0m vil han kunne ha rett til å klage på å bli solgt en bruktvare. Dermed er ikke tlf i tilnærmet samme stand for selger lenger? Til Christian86: Det er forskjell på angrerett på f.eks. ett telefonabbonnement som ikke er en fysisk vare og en mobil som er det. Du kan ha ett abb i 13 dager uten at du hemmer det for videresalg ved å benytte deg av angreretten. Når det kommer til mobil så vil enhver form for bruk hemme ett redelig og seriøst firma fra å gjøre det samme. Du kan åpne emballasje og holde mobilen i handa, men med en gang du bruker tlf vil du miste angrerett. Etter dette må det være en feil på tlf for å ha mulighet til å heve kjøp/få ny vare. 8983468[/snapback] Bare for å avslutte den der; når et firma driver på nettet har de fordeler som en vanlig fysisk butikk ikke har. I mange butikker (fysiske) kan du som kunde prøve ut varene i mer eller mindre utstrekning, dette kan du ikke på webben. Angreretten åpner for at kunde har anledning til dette innenfor visse rammer. Ut i fra det du beskriver ser ikke jeg det som holdbart i henhold til rammene loven setter, men det er meg. Slik jeg ser det du beskriver, så søker du en innstramning av lovverket som forhindrer at kunde har slik en adgang som en har per i dag. 8985185[/snapback] I disse tilfellene når tlf er skrudd på i butikken så er det en demo tlf ute til visning, du skal få en ny salgspakke når du sier at du vil ha denne tlf. For det andre så pleier vel de fleste å være skrudd av. Du har derimot lov til å bruke den lille strømmen som er lagt inn i tlf v/produksjon for å kikke imellom meny osv. Men ikke å lade på egenhånd. Jeg mener ikke at det burde bli strengere, men poengterer bare at dette er en rutine som ikke går utenom lovverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå