Gå til innhold

Returprosedyre for MPX

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurte på om det er noen som har erfaring med retur av varer til MPX?

Jeg kjøpte meg en Nokia 6300 der, og fikk den på fredag.

Ladet batteriet i lunsjpausen, og da jeg kom fra jobb var den klar til bruk. Trodde jeg...

Det viste seg nemlig fort at navigasjonstasten var defekt. Venstre høyre og ned fungerer som en drøm, men å bla oppover går nesten ikke an. Så jeg pakket den fint ned i esken sin igjen, og sendte returforespørsel til MPX.

Så da spør jeg, er det noen som vet hvor lang tid dette tar? Vil jeg få ny telefon, eller vil dem være så tungvindte at dem prøver å reparere den?

Håper på svar!

Mvh Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Ladet batteriet i lunsjpausen, og da jeg kom fra jobb var den klar til bruk. Trodde jeg...

Det viste seg nemlig fort at navigasjonstasten var defekt. Venstre høyre og ned fungerer som en drøm, men å bla oppover går nesten ikke an. Så jeg pakket den fint ned i esken sin igjen, og sendte returforespørsel til MPX.

Så da spør jeg, er det noen som vet hvor lang tid dette tar? Vil jeg få ny telefon, eller vil dem være så tungvindte at dem prøver å reparere den?

Håper på svar!

Mvh Morten

8940711[/snapback]

Om tlf er innenfor DOA tid vil du få ny tlf.

Nokia

* Reklamasjon må skje innen 7 dager fra kjøpsdato.

* Retur komplett inkl original emballasje.

* Feil i henhold til Nokia's garantibestemmelser. (x)

* Behandles av Deltaservice

(x)-> Feil som skyldes kundens bruk dekkes ikke.

Endret av CavemaNz
Lenke til kommentar
Heisann.

Håper på svar!

Mvh Morten

8940711[/snapback]

Om tlf er innenfor DOA tid vil du få ny tlf.

Nokia

* Reklamasjon må skje innen 7 dager fra kjøpsdato.

* Retur komplett inkl original emballasje.

* Feil i henhold til Nokia's garantibestemmelser. (x)

* Behandles av Deltaservice

(x)-> Feil som skyldes kundens bruk dekkes ikke.

8940851[/snapback]

Takk for svar.

Som sagt, fikk den på fredag, oppdaget feilen, og pakket den ned igjen. Sendte returforespørsel til MPX på lørdag. Enda ikke fått noe svar derifra men telefonen ligger pakket ned akkurat slik jeg fikk den. All emballasje på plass. Håper MPX får ut fingern og svarer meg snart.

Andre som har erfaringer med retur til MPX?

Lenke til kommentar

Prøvde å ringe dem i dag, men han kunne ikke fortelle meg om de har mottatt returforespørselen min eller ikke.. ><

Måtte bare vente på mail sa han.. BAH!

Nå er klokka halv fire, og fremdeles ingen mail...

Hvis dette ender opp med en langdryg reperasjonssak blir jeg så sur!

Telefonen var jo defekt i det øyeblikket jeg åpnet esken.. synes de kunne gjort det enkelt å sendt meg en ny ASAP!

EDIT: Fikk mail nå :D

Endret av mghogli
Lenke til kommentar
Det skulle jeg gjerne sett en god begrunnelse på :).

8947659[/snapback]

Når man kjøper på internett så har man 14 dager angrefrist så lenge man lever tilbake gjenstanden i samme stand og mengde, akkurat som han gjorde :) jeg hadde en mobil som hadde utrolig mye slark og hang seg hele tiden så jeg bare brukte angreretten og skrev hva som var feil og etter en uke var pengene tilbake på kontoen, opplevde ingen problem fra MPX sin side :)

Lenke til kommentar
Angrefristen falt bort når han ladet opp mobilen. Etter dette blir det en DOA/Service sak.

8952570[/snapback]

Dette er en generell misforståelse. Forbrukerkjøpsloven sier bare at dersom gjenstanden "kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde" og påførte skader og slitasje ikke er mer enn det som er forventet iløpet av den perioden man har hatt gjenstanden er den gyldig for angrerett. Unntak finnes for programvare-,musikklisenser, og andre lisenser.

Lenke til kommentar

8947659[/snapback]

Når man kjøper på internett så har man 14 dager angrefrist så lenge man lever tilbake gjenstanden i samme stand og mengde, akkurat som han gjorde :) jeg hadde en mobil som hadde utrolig mye slark og hang seg hele tiden så jeg bare brukte angreretten og skrev hva som var feil og etter en uke var pengene tilbake på kontoen, opplevde ingen problem fra MPX sin side :)

8949302[/snapback]

Er forskjell på angrerett og det å "heve kjøpet".

Lenke til kommentar

8947659[/snapback]

8949302[/snapback]

Angreretten er ikke ment brukt om det er noe feil. Angreretten er ment brukt om man angrer på kjøpet sitt :). Det er ikke det samme som å heve kjøpet.

Man må i tillegg betale returporto for varen. Reklamasjon er gratis, selger dekker porto alle veier.

Lenke til kommentar
Angrefristen falt bort når han ladet opp mobilen. Etter dette blir det en DOA/Service sak.

8952570[/snapback]

Dette er en generell misforståelse. Forbrukerkjøpsloven sier bare at dersom gjenstanden "kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde" og påførte skader og slitasje ikke er mer enn det som er forventet iløpet av den perioden man har hatt gjenstanden er den gyldig for angrerett. Unntak finnes for programvare-,musikklisenser, og andre lisenser.

8953300[/snapback]

Litt sent svar. Men "tilnærmet samme stand" er jo egentlig litt diffust. Neste kunde som får tlf vil ha mulighet til å sjekke om tlf er brukt eller ikke, står det noe annet en 0h 0m vil han kunne ha rett til å klage på å bli solgt en bruktvare. Dermed er ikke tlf i tilnærmet samme stand for selger lenger?

Til Christian86: Det er forskjell på angrerett på f.eks. ett telefonabbonnement som ikke er en fysisk vare og en mobil som er det. Du kan ha ett abb i 13 dager uten at du hemmer det for videresalg ved å benytte deg av angreretten. Når det kommer til mobil så vil enhver form for bruk hemme ett redelig og seriøst firma fra å gjøre det samme. Du kan åpne emballasje og holde mobilen i handa, men med en gang du bruker tlf vil du miste angrerett. Etter dette må det være en feil på tlf for å ha mulighet til å heve kjøp/få ny vare.

Endret av SaianSupa
Lenke til kommentar

8952570[/snapback]

8953300[/snapback]

Litt sent svar. Men "tilnærmet samme stand" er jo egentlig litt diffust. Neste kunde som får tlf vil ha mulighet til å sjekke om tlf er brukt eller ikke, står det noe annet en 0h 0m vil han kunne ha rett til å klage på å bli solgt en bruktvare. Dermed er ikke tlf i tilnærmet samme stand for selger lenger?

Til Christian86: Det er forskjell på angrerett på f.eks. ett telefonabbonnement som ikke er en fysisk vare og en mobil som er det. Du kan ha ett abb i 13 dager uten at du hemmer det for videresalg ved å benytte deg av angreretten. Når det kommer til mobil så vil enhver form for bruk hemme ett redelig og seriøst firma fra å gjøre det samme. Du kan åpne emballasje og holde mobilen i handa, men med en gang du bruker tlf vil du miste angrerett. Etter dette må det være en feil på tlf for å ha mulighet til å heve kjøp/få ny vare.

8983468[/snapback]

Bare for å avslutte den der; når et firma driver på nettet har de fordeler som en vanlig fysisk butikk ikke har.

I mange butikker (fysiske) kan du som kunde prøve ut varene i mer eller mindre utstrekning, dette kan du ikke på webben. Angreretten åpner for at kunde har anledning til dette innenfor visse rammer. Ut i fra det du beskriver ser ikke jeg det som holdbart i henhold til rammene loven setter, men det er meg. Slik jeg ser det du beskriver, så søker du en innstramning av lovverket som forhindrer at kunde har slik en adgang som en har per i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...