Gå til innhold

Problemer med kjøling på QX6700

Snabel

Anbefalte innlegg

Hei,

Har i lengre tid brukt boxed kjøing på min QX6700, når jeg nå kjøpte meg en noctua kjøler så virker det rett og slett som om den ikke kommer nedtil CPU heat spreaderen.. Har aldri vært borti lignende og lurer derfor på om noen har erfaring med dette? og løsning ?

Snabel

Endret av Snabel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Nei ingenting kommer bort i kjøleren... skjønner lite av dette... Skulle gjerne ha OC'a litt... den er jo ulåst den cpu'n... pokker...

noen andre tanker på hva som kan være problemet?

8945038[/snapback]

Vel, er det noen kjøleribber som er i veien? Eller kanskje du kan ta av den "klemmen" som låser fast CPU?

Uansett, hvis du ikke får det til, så er jeg med på å bytte CPUen din mot min Celeron på 5 Ghz :p

Lenke til kommentar
Hei,

Nei ingenting kommer bort i kjøleren... skjønner lite av dette... Skulle gjerne ha OC'a litt... den er jo ulåst den cpu'n... pokker...

8945038[/snapback]

Vel, er det noen kjøleribber som er i veien? Eller kanskje du kan ta av den "klemmen" som låser fast CPU?

Uansett, hvis du ikke får det til, så er jeg med på å bytte CPUen din mot min Celeron på 5 Ghz :p

8945077[/snapback]

Så det er ikke noe problem å la kjøleren være det eneste som holder CPU'n på plass?

Har tenkt på dette, men kunne ikke tro at dette skulle være nødvendig. Jeg har brukt en standard E6600 og det har ikke vært noe problem med den kjøleren.

Igår installerte jeg et abit IP35 pro. og akkurat det samme...kjøleren kommer kun i kontakt med en liten del av CPU'n på den ene siden... ingen obstruksjoner..

Snabel

Lenke til kommentar
Hei,

8945038[/snapback]

8945077[/snapback]

Så det er ikke noe problem å la kjøleren være det eneste som holder CPU'n på plass?

Har tenkt på dette, men kunne ikke tro at dette skulle være nødvendig. Jeg har brukt en standard E6600 og det har ikke vært noe problem med den kjøleren.

Igår installerte jeg et abit IP35 pro. og akkurat det samme...kjøleren kommer kun i kontakt med en liten del av CPU'n på den ene siden... ingen obstruksjoner..

Snabel

8946138[/snapback]

Vel, er IHSen skeiv? Jeg ville i jhvertfall prøvd sette CPUen nedi socketen, fjerne klemmen, og se om du får kjøleren til å få kontakt med CPUen (ikke ta på kjølepasta, bare se om de er ani hverandre)

Lenke til kommentar
Er det noen som kjører kjøleren rett på proc'n uten å bruke klemmen på sokkelen?

8968784[/snapback]

Gjør det jeg. Temp sank med drøyt 10 grader. :w00t:

(e6300, så det er kanskje ikke så rart. til gjengjeld er den stabil på 2,9ghz på stock volt :wee: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...