KeyanZa Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 hey igår hadde jeg fått besøk i hagen et stort piggsvin, bikkja som oppdaga det hun var ikke så fornøyd, bjeffa og bjeffa vekte sikkert noen naboer, hehe klokka var 2355. skulle lufte hun før leggetid. poenget er.... så vidt jeg vet gjør ikke piggsvin noe gale for oss, spiser vel sengler som jeg ikke vil ha i hagen uansett. så tenkte jeg at jeg skulle være snill så tok melk på et fat å satte det isiden, alt ble borte. men er det skadlig for piggsvinet å drikke melk? håper jeg ikke gidde det mage trøbbel no Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Pinsvinet kan få melk men du bør tynne ut med vann for at det ikke skal bli skadelig. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Pinsvinet kan få melk men du bør tynne ut med vann for at det ikke skal bli skadelig. 8940563[/snapback] ok godt å høre Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Etter rask googleing. Husk pinnsvinunger tåler mindre en voksne Hei IreneDu må ikke gi piggsvinungen melk - gi den heller vann å drikke. Ellers er piggsvin glad i kattemat. Noen har fortalt meg at han en gang matet en hel piggsvinfamilie med kokt USALTET (!) fisk, som de så ut til å like godt. Og små meitemark kan du også forsøke å gi den. Er du helt sikker på at piggsvinungen er forlatt av mora? Det kan jo hende at mora ikke er så langt unna. Håper det går bra med piggsvinet du har funnet. Har du flere spørsmål, da er det bare å spørre! Du kan også finne informasjon om piggsvin på denne nettsiden: http://miljolare.uib.no/trondheim/fakta Hilsen Peter van Marion Peter van Marion Og http://vestbygd.meland.iskole.no/ville_dyr/pinnsvin.htm Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) dette var et voksen piggsvin, stor og feit å ikke melk, ok huske det til neste gang Endret 25. juni 2007 av KeyanZa Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Vel, har hatt pinnsvin i hagen i mange mange år og de greier seg fint i hagen uten noe menneskelig tilskudd. Hadde det ikke funnet mat hos deg ville det ikke blitt boende hos deg Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er ikke et kjæledyr, ergo skal du ikke mate det. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Det er ikke et kjæledyr, ergo skal du ikke mate det. 8955703[/snapback] ingen av fuglene er kjæledyr heller men mange mater dem fordi... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg sier ikke at jeg liker at folk mater fugler eller. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg sier ikke at jeg liker at folk mater fugler eller. 8956490[/snapback] Hvorfor liker du ikke at folk mater fugler? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg sier ikke at jeg liker at folk mater fugler eller. 8956490[/snapback] Hvorfor liker du ikke at folk mater fugler? 8956950[/snapback] Han tenker sikkert på ville fugler... Alle har vel sett hvordan måsene på kaien har blitt hvis folk gir de mat? Men som sagt, pinnsvinet greier seg heelt fint på egen hånd! Bare sitt å nyt det du Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Korrekt, min filosofi er at man ikke skal bryte inn og påvirke ville dyrs oppførsel. Jeg har selv sett hvordan diverse naboer har foret blant annet rådyr og gjort de delvis tamme, noe som har gjort at de har trukket ned mot sentrum her i Trondheim. Det kan hende at man gjør ville dyr en bjørnetjeneste når man gir de mat. Kos deg med pinnsvinene dine du, men ikke gjør noe som kan påvirke atferdsmønsteret deres. Pinnsvin er forresten noen herlige krabater. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har selv sett hvordan diverse naboer har foret blant annet rådyr og gjort de delvis tamme, noe som har gjort at de har trukket ned mot sentrum her i Trondheim. Å fore rådyr er bare fint hvis man bor litt utpå landet.. Rådyrkjøtt er godt pålegg.. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Korrekt, min filosofi er at man ikke skal bryte inn og påvirke ville dyrs oppførsel. Jeg har selv sett hvordan diverse naboer har foret blant annet rådyr og gjort de delvis tamme, noe som har gjort at de har trukket ned mot sentrum her i Trondheim. 8960659[/snapback] Kanskje derfor eg såg sju pinnsvin i hagen sist sommar/haust ... Neida, de er nokon herlege krabatar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Vi har også hatt pinsvin i hagen. Tror det holder til nede i skauen her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå