Ksungam Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Litt flaut, men har aldri gjort det, og vet ikke hvordan... Vi har en ganske vanlig gressklipper, og det er et lokk til bensin, og et til olje. Om jeg skal fylle på, kan jeg bare helle rett oppi? Og ca. hvor mye? Vet det er riktig olje, siden naboen hadde fyllt på med den i fjor, og den var bra. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Da heller du den olja som er riktig(sikkert 2t olje) oppi tanken og kjører på Kanskje det står max\min nivå, men tviler på det. Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 De aller fleste gressklippere er 4-taktere og skal ikke ha olje i bensinen. Det er som oftest peilepinne i lokket der man fyller olje, fyll på olje til nivået er mellom min og max når klipperen står på en plan overflate. Hvis det dreier seg om oljeskift tar de fleste klippere mellom 0,5-0,8 l. olje. De fleste bensinstasjoner selger olje som er merket gressklipperolje. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 For å tappe av den gamle dersom du vil skifte alt: Kjør motoren varm og tapp ut gjennom tappeplugg på undersiden. Dersom din modell ikke har det, må du ha en "sugepumpe" til å få ut den gamle olja med. Kanskje du bytter tennpluggen med det samme? Da går den sikkert problemfritt i mange år til! Lenke til kommentar
Mangellapp Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Dersom din modell ikke har det, må du ha en "sugepumpe" til å få ut den gamle olja med.8942752[/snapback] Det er enklere å legge klipperen på siden slik at oljen renner ut påfyllingsrøret, en gressklipper veier ca 30 kg, ikke 30 tonn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvordan vet man at påfyllingsrøret munner ut i det høyeste punktet i sumpen? Slik at det blir på det laveste punktet når motoren er opp ned. Hvis ikke, vil noe/mye av oljen bli igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå