Gå til innhold

GPS til PSP - finnes det i det norske markedet

robiwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom over en norsk nettbutikk som solgte Japansk GPS til PSP, men husker seff ikke navnet eller adressen på denne sjappa nå.

Den kosta ikke mye mer en rundt tusingen, men som det er nevnt her, det er ikke sikkert den kan brukes på noen bra måte her i landet?

Lenke til kommentar

Det finnes homebrew til GPS'en til PSP

sony-gps.jpg

Det heter Map This!, og er fremdeles i beta versjoner.

Beta includes support for Sony's official GPS device (PSP-290). At the moment it does not support the other generic GPS receivers.
Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Jeg bruker MapThis sammen med en Holux GPSlim og en hjemmelaget kabel. Det funker fint. Kjøpte et feste med sugekopp for PSP'en på eBay. MapThis har ikke rutefinning (kartene er bitmaps, lastes ned fra Google Maps) men det funker fint for å se hvor man er.

Lenke til kommentar

Nei, i fjernkontrollporten, faktisk...

Man får også kjøpt ferdige kabler nå, men jeg ofret den ene fjernkontrollen min og lagde en overgang til USB. Kan lese mer om MapThis her : Deniska

Kjøpte en slik holder: Cobra Stand, tror den skal passe selv om man har GPS som skal monteres i USB-porten. (På andre holdere er festene på midten oppe og nede på PSP'en).

Lenke til kommentar

Fungerer helt fint, det er jo ikke like kompakt og elegant som en liten TomTom, man må laste ned kart selv fra Google Maps, bruke kabel, ikke rutefinning osv., men jeg har fint funnet frem på ukjente steder med en utskrift fra Gulesider i tillegg.

Jeg kjøpte en Holux GPSlim 240 på tilbud for 800 kroner, den fungerer veldig bra, også med bluetooth mot mobil eller PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...