Gå til innhold

Hva synes du om Müller's siste keepersprang?

MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Som mange av dere har fått med seg, så skadet Müller Fevang hardt i gårsdagens kamp mellom lsk og start.

For meg virker det som om han går opp bevisst for å skade Fevang. Synd, men slik er det. Vinkelen han setter ben nr 2 i, tilsier ikke at han prøver å beskytte seg i det hele tatt.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som ikke har sett hendelsen, er videoen her:

Det ser ut for meg som en ting man godt kan finne på å gjøre av ren refleks. Husk at Müller er i lufta, hvis han blir løpt på i den stillingen er det han som går i bakken. Kneet går instinktivt opp for å beskytte. Jeg visualiserer meg selv i samme situasjon og tenker at jeg nok hadde gjort ganske det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den ser da nokså overlagt ut, og kvalifiserer til mere enn noen kampers utestengelse. På gaten kalles dette blind vold ... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg er kun en ting: Forbannet. Det som også irriterer meg grusom er de utrolige tåpelige utalesene Nordlie og Grodås kom med. Nordlie brydde seg knapt. Grodås sa noe som ikke akkurat kan minne om en som har vært kaptein på Norge og vært proff i England.

Gi Muller den straffen han skal ha.

Lenke til kommentar

Muller ville kanskje beskytte seg selv ved å ta fram beinet, men uansett om det er tilsiktet eller ikke er det ekstremt farefullt spill og bør reageres mot. Tviler dessverre på om noe som helst kommer til å skje i denne saken, NFF er for veike til det.

Uansett; Det som forundrer meg mest i denne saken er at Fjørtoft ikke har greidd å lire av seg noe idiotisk ennå. Jeg tipper han har komt med noe dumt i tv2-sporten i kveld.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan det ha vært med vilje, men sannsynligvis var det ikke, eller det er i hvert fall ikke i nærheten av å la seg bevise. Da kan ikke NFF komme med noen reaksjoner i ettertid, selv om et kort der og da nok hadde latt seg forsvare.

Det blir i hvert fall alt for dumt å kalle dette tilsiktet uten noe som helst åpning for noe annet. Se det for dere - en diger mann er på vei mot midjen din mens du er midt i lufta. Da er det helt naturlig å gjøre noe for å beskytte seg. Trenernes uttalelser i ettertid ser jeg heller ikke så mye i veien med - shit happens på fotballbanen, og synd er det, men bedre blir ikke situasjonen av å sutre. Dessuten kan man ikke kreve av folk at de går med på at Müller gjorde det med vilje hvis de virkelig ikke tror det selv.

Lenke til kommentar
Se det for dere - en diger mann er på vei mot midjen din mens du er midt i lufta. Da er det helt naturlig å gjøre noe for å beskytte seg.

8941200[/snapback]

Ja, han må forsvare seg, men å plante kneet sitt godt og vel inn i hode på en spiller er ikke måten å gjøre det på.

Endret av AndersC
Lenke til kommentar

Poenget er jo at han gjør det instinktivt, ikke med overlegg. Hva gjør du når noen slår etter midjen din? Jo - du krøker deg sammen og holder armene foran i et forsøk på å beskytte deg selv. Hvis du ikke kan bruke armene fordi de er opptatt med noe annet (for eksempel fotballer), hva gjør du så? Jo, da får bena gjøre nytten.

Om han så var i stand til å stoppe tiden midt i luften og overveie det neste øyeblikket tviler jeg på at fotballspillere, med mindre de har en alvorlig personlig vendetta på gang, gjør noe slikt med vilje.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke kan bruke armene fordi de er opptatt med noe annet (for eksempel fotballer), hva gjør du så? Jo, da får bena gjøre nytten.

8941288[/snapback]

Jada, kanskje det. Men det er J**** rart at han skal strekke kneet sitt så høyt opp det kommer. Oioi, hva ser Müller? Joda en sjangs til få med en innlagt svingbevegelse for at det skal kjennes litt ekstra for Fevang.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at han gjør det instinktivt, ikke med overlegg. Hva gjør du når noen slår etter midjen din? Jo - du krøker deg sammen og holder armene foran i et forsøk på å beskytte deg selv. Hvis du ikke kan bruke armene fordi de er opptatt med noe annet (for eksempel fotballer), hva gjør du så? Jo, da får bena gjøre nytten.

8941288[/snapback]

Tror det er svært få keepere som prøver å beskytte seg med låret/kneet sitt.
Lenke til kommentar

Det ser jo vitterlig ut som at han gjer det med vilje. Som tidligare keeper så har eg gått opp i eindel situasjonar med angriperar som vil ta ballen, og hvis du ser videoen så går han opp på vanleg keeper-maner og løftar det høgre kneet. Dette kan jo på ein måte brukast som beskyttelse men det er hovedsaklig fordi at bevegelsen gir litt bedre spenst i opphoppet.

Når Fevang kjem springande, så løftar han det venstre kneet i ei voldsom fart, og ikkje i samme retning som resten av kroppen, men heller i retning av Fevang. Det er totalt uforsvarlig og hører ikkje heime på ei fotballbane. Keeper skal beskyttast i enkelte tilfelle, men i denne situasjonen burde Müller fått ein reaksjon.

Fevang viser jo tydelig at han byrjar å bremse når keeper har ballen i fast grep, men det er klart han skal jage etter ballen i tilfelle keeper bommar, eller mistar ballen. Sånt skjer i dei aller fleste kampar, men det er ikkje ofte folk blir sparka ned av den grunn. :thumbdown:

LSK sine reaksjonar i etterkant, og då spesielt Tom Nordlie sine hører ingen stad heime. Med tanke på den krafta som var i sparket er Fevang heldig som ikkje knakk nakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...