Gå til innhold

Ny CD-brenner


Anbefalte innlegg

Hei.

Brenneren gikk i stykker, så skulle jeg gå å handle en nye en i dag men da jeg kom i butikken skulle de plutselig ha 990,- ikke 695,- som jeg fikk fortalt (LITEON CDRW40X).

Ingen andre hadde denne brenneren, en butikk skulle få inn LG CD-brenner IDE 48x/24x/48x. og

PHILIPS PCR W4816K

Har noen kjennskap til disse??

Er noen av disse å anbefale??

Tar i mot nye forslag også

 

 

Jeg stoler på dere :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PHILIPS koster 495,- på tilbud så jeg hos Elkjøp.

LG Kosta 600,-

Hvilken er det de har på binders??

 

Om den koster 5-6 el 700 skal jeg nok greie.

Men jeg betaler ikke 990,- når jeg har fått beskjed om 695,-

Vil bare ha en som jeg slipper å løpe frem å

tilbake til verkstedet med..

Lenke til kommentar

Ser at dette ikke blir lett for

ei kvinne som ikke har så

mye greie på data.

Noen sier at mann burde holde

seg unna 48 brenner heller gå

for 40 men andre sier at det er tull.

 

Ikke lett å fine ut av tingene når man ikke kan

så mye. Takk for all hjelp til nå.

Lenke til kommentar

Hei. Tenkte jeg kanskje kunne hjelpe litt.

Jeg kjøpte en NEC CD-brenner IDE 40x/10x/40x i november. Den samme som heraldo anbefaler.

Jeg er kjempefornøyd med den.

Den er en av de mer stillegående jeg har vært borti ( og det begynner å bli endel ), og den har kun hatt EN feilbrenning på nesten 140 plater, og da pga. datakræsj, og ikke pga brenneren.

Jeg er delvis enig med flere at de andre innleggene. Jeg anbefaler heller en 40x foran en 48x. Vi snakker tross alt om noen usle sekunder i brennetid, og NEC-brenneren er veldig kjapp i fixeringen av plater, så den tar igjen en del der. Det viktigste er dog platene. Kjøp ordentlige plater. Verbatim, Sony,Philips, Smartbuy eller liknende. For all del IKKE kjøp Mmore. Det er de mest problematiske platene på markedet. Kresne på brennere.

Håper jeg har vært med på å hjelpe deg.

 

Vennlig hilsen

Drakaslaven

Lenke til kommentar
For all del IKKE kjøp Mmore. Det er de mest problematiske platene på markedet. Kresne på brennere

 

har brent xxx antall mmore plater, kanskje par feilbrenninger (underrun)

på sony,creative, asus, aopen og liteon brennere.

 

bruker ikke annet lenger :wink:

 

kjøpte verbatim før, men det ser jeg ikke noe poeng i lenger

Lenke til kommentar

Det er vel slikt at Plextor og Yamaha er high end sjiktet innen cd-brennere, men disse er uforholdsmessig dyrere enn andre merker. Skulle jeg kjøpt ny brenner i dag hadde jeg kjøpt den billigste 40x+ brenneren jeg fant. Det er ikke rare forskjellen i brennetid på en 40x og en 52x brenner, det er snakk om 10-15 sekunder og det har neppe så veldig mye å si i denne sammenheng. Merker som Samsung, LG, Aopen, Phllips etc er helt kurrante, Aopen brennere fås ned i 500.- for 48x. At flere av disse billige brennerene er identiske til tross for forskjellige navn er noe man også bør innse, har de helt like specs, så er det mest sannsynlig samme brenner. Å bruke mer enn 1000.- på en cd brenner i dag er tull eller så har man helt spesielle behov, når nå DVD brennerene begynner på falle under 2k, blir disse nie å tenke på. Vi snakker om 4,7GB i forhold til 700MB, en betydelig forskjell.

Lenke til kommentar
Hva med Asus?

Er det bra brenner?

 

Har akkurat i dette øyeblikk en 52X24X52 ASUS brenner forran meg i pc'n. La meg bare si med en gang,denne brenneren leverer.Når jeg brenner,blinker det en MEGET skarp orange led,og en grønn under lesing,veldig fint

 

Og i følge elby.org,clonecd's hjemmeside,en av de få som støtter EFM-Encoding 100%.Nyt synet,klikk linken under:(kopier/lim inn)

 

http://www.elby.ch/english/products/clone_...ers/a.html#asus

 

Plextor har ikke 100% korrekt EFM-Encoding,bare så det er sagt.SÅ alle med DYRE Plextor,hva er bedre med de enn f.e.k.s Asus'en i dette tilfellet ?

 

Vel vel.. :D

 

2 cent

Lenke til kommentar

LITEON er bra brennere ja,og jeg tror det må være den brenneren som gir mest for penga.

 

Praeferox: Hva er det som er bedre på Plextor enn andre brennere?

 

Plex var vel den første på markede med 16x,som forøvrig var en møkka-brenner(støttet ikke raw dao 96=ubruklig til safedisk2)så der kastet jeg ca.2000 i søpla.

 

 

2 cent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...