robtap Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg har netopp skiftet nettlinje oss telenor hvor lang tid tar det før man får den nye ? noen erfaringer? Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Når eg skift tok det 3 veker, men når eg spurte dei kor lange tid det ville ta sa han at det bruker som regle ca 4 veke. Men kan hende du får mykje før for alt eg veit spørst kor effektiv telenor er. Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvis du sender meg en PM så kan jeg prøve å finne det ut... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Effektiviteten på isp-skifte har lite med effektiviteten i telenor men pågangen hjå underleverandørene (Relacom, sønnico ........) Det som tar tid ved isp-byttet er (3-4 veker) 1) Godkjenning av operatørbyttet hjå den avgivande ispen (5 dager?) 2) Få ein montør ut og gjere omkoblingsjobben (1-2 veker) Resten av tida er tid som går vekk i forskjellige prosesser. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Effektiviteten på isp-skifte har lite med effektiviteten i telenor men pågangen hjå underleverandørene (Relacom, sønnico ........) Det som tar tid ved isp-byttet er (3-4 veker)1) Godkjenning av operatørbyttet hjå den avgivande ispen (5 dager?) 2) Få ein montør ut og gjere omkoblingsjobben (1-2 veker) Resten av tida er tid som går vekk i forskjellige prosesser. 8940113[/snapback] Vel, det er fra den siden du ser det. En ordre kan ofte utføres tre virkedager etter at den er mottatt av montør-selskap, mens den kan ha ligget på det Telenor kaller "ventelager" i opp til 3 uker. Det ser jeg eksempler på daglig, hvor det må purres på Telenor om å få oversendt ordre, fordi kunde ønsker det utført tidligere og montør faktisk har kapasitet til dette. Det er også Telenor som sinker installasjoner for NextGentel og Bluecom med flere, fordi koblingsordren må gjennom Jara og "ventelageret". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå