cHilfiger Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Hvor skal du tilbringe sommerferien din, hvordan har du tenkt aa reise ditt, hvor fikk du billetene, skal du ha bil, hva skal du gjøre ! Jeg er naa paa malorca i 1 uke kommer hjem paa sondag, her spiser vi paa resturang saa skal vi til sverige tror jeg Endret 27. juni 2007 av Tommy_Tha_Tiger Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Til trådstarter: Lag et nytt startinnlegg med et fornuftsgrunnlag som hindrer utvikling av en telletråd. Be folk om for eksempel å fortelle hvor de skal, hvor og hvordan de skaffet seg billetter, hva de har planer om å gjøre, hvorfor de reiser dit og så videre. Det vil gi en mye mer interessant tråd framfor en tråd med hundrevis av innlegg kun bestående av geografiske navn. Kommentarer til moderering tas via PM. Lenke til kommentar
a-m Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hei! Lurer på om noen har noen forslag til hvor mye penger en person bruker på Gran Canaria i to uker? Vet ikke hvor mye jeg skal ha med.... Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Lurer på om noen har noen forslag til hvor mye penger en person bruker på Gran Canaria i to uker? Vet ikke hvor mye jeg skal ha med....8940296[/snapback] Det kommer ann på om du reiser med foreldre og får all mat dekket av de, eller om du reiser alene og må dekke utgifter til mat selv. Dessuten er det smartere å ha pengene stående på et konto tilknyttet VISA-kort enn å ta med alt i kontanter. Lenke til kommentar
a-m Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Reiser aleine, så betaler alt selv, grunnet til at jeg lurer er at jeg låner penger av foreldre, og de lurte på hvor mye.. Bør holde med ca 6-7 tusen? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Reiser aleine, så betaler alt selv, grunnet til at jeg lurer er at jeg låner penger av foreldre, og de lurte på hvor mye.. Bør holde med ca 6-7 tusen?Synes det hører ut som en dårlig idee å låne til ferie. Om du ikke har penger kan en telttur være bra og når du kommer tilbake starter du på null og ikke på minus 7.000. En jobbferie er også et alternativ som kan betale oppholdet eller kanskje kan gjøre at du kommer tilbake med litt penger i lomma. Endret 25. juni 2007 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvor skal du tilbringe ferien din! Hva er ferie? For stadig flere jeg kjenner er det noe man deler opp og tar over hele året. 2 uker i varme strøk i vinterhalvåret er mye mer behagelig enn 2 uker i fellesferien når det er bra i Norge og hetebølge rundt Middelhavet. Billigere er det også. For de som har barn er det likevel ikke så enkelt... Tittel på denne tråden er forresten til forveksling lik tittel på forumet. ;-) Lenke til kommentar
a-m Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Reiser aleine, så betaler alt selv, grunnet til at jeg lurer er at jeg låner penger av foreldre, og de lurte på hvor mye.. Bør holde med ca 6-7 tusen?Synes det hører ut som en dårlig idee å låne til ferie. Om du ikke har penger kan en telttur være bra og når du kommer tilbake starter du på null og ikke på minus 7.000. En jobbferie er også et alternativ som kan betale oppholdet eller kanskje kan gjøre at du kommer tilbake med litt penger i lomma. 8944012[/snapback] Jeg har bestilt turen, jeg har en atv som jeg driver å selger, men rakk ikke å selge den før turen, og da fortalte foreldrene mine at hvis de tok over salget på den, kan jo jeg få forskudd på de pengene, så tekninsk sett er dette mine penger! Da slapp jeg også å gå til min sperret sparekonto for å ta ut penger fra den.. Men det var ikke dette jeg trengte hjelp til, om jeg låner penger er det min sak og mitt problem! Eneste jeg lurte på var hvor mye man trenger... Lenke til kommentar
ThuleAudio Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 til a-m: Hei! Var på Gran Canaria for litt over et år siden. Såvidt jeg husker koster en bra middag fra 6 til 18 euro, alt etter hvor og hva du spiser. En halvliter kostet ca 3-4 euro. Ellers spørs det jo veldig va du tar deg til der nede, så jeg ville lånt mer enn du tror du vil bruke, og heller ha noe til overs når du kommer hjem. Har vært på budsjettferie til syden før, og det var ikke spesielt morsomt, man skal jo tross alt koble av fra hverdagen med regninger og pengemas. Mitt tips er: Styr unna alt krimskramset de selger og bruk heller pengene på å spise godt og opplev ting Lenke til kommentar
a-m Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 til a-m: Hei! Var på Gran Canaria for litt over et år siden. Såvidt jeg husker koster en bra middag fra 6 til 18 euro, alt etter hvor og hva du spiser. En halvliter kostet ca 3-4 euro. Ellers spørs det jo veldig va du tar deg til der nede, så jeg ville lånt mer enn du tror du vil bruke, og heller ha noe til overs når du kommer hjem. Har vært på budsjettferie til syden før, og det var ikke spesielt morsomt, man skal jo tross alt koble av fra hverdagen med regninger og pengemas. Mitt tips er: Styr unna alt krimskramset de selger og bruk heller pengene på å spise godt og opplev ting 8947690[/snapback] Takk Reiser sammen med en som er født og oppvokst der, så tror ikke dedt blir så veldig mye jalla:p Og blir det for lite penger kan jeg vel alltids ringe hjem :!: Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 pappa fyller 40 år i ferien.. så han og hele familien skal til Hawaii!! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Men det var ikke dette jeg trengte hjelp til, om jeg låner penger er det min sak og mitt problem! Eneste jeg lurte på var hvor mye man trenger...At ferie ikke trenger koste noe var mere ment som et ferietips enn som et moralsk/økonomisk tips, beklager om jeg uttrykte meg uklart. På Grand Canaria bør du beregne å bruke kanskje 70% av det du ville brukt i Oslo. Med en lokalkjent og unna stedene med mest turister slipper du kanskje med 50%. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) pappa fyller 40 år i ferien.. så han og hele familien skal til Hawaii!! Been there, done that. Gled dere, men mellomlanding i USA og alt sikkerhetshysteriet der kan være kan være en nedtur. Skal dere til Waikiki må dere få med dere Hanauma bay. Endret 26. juni 2007 av robertaas Lenke til kommentar
andreasiversen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Norwa Cup, og kanskje en tur til Danmark!! Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Cruise, England og Belgia, kanskje en tur til Monaco... Kan fortelle litt om dit jeg skal da? Cruiset er det ikke så mye å fortelle om. Det blir vel øyhopping i middelhavet. England blir for å besøke besteforeldre, se på ny båt, prøve båten, testkjøre ny bil, spille golf. Belgia blir treffe en kompis som flytta ned dit, litt private ting som ikke trenger og nevnes her, og ikke minst, Walibi! Det som trolig kommer til å skje er at vi tar et par dager på mormor og bestefars nye båt, bare slappe av og nyte livet Endret 27. juni 2007 av YvesSaintLaurent Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Jeg skal være hjemme i hele ferien. Jeg skal vel for det meste slappe av. Bade å kose meg. Endret 27. juni 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Kom med litt mer interessant informasjon a, folkens. Les startinnlegget og innlegget et par hakk under med forslag til ting dere kan føye til i innleggene deres. Kommentarer på moderering gjøres som alltid i PM Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Vel, jeg er hjemme på sommerferie i 9000BYEN, Tromsø. Godt å komme seg bort fra Rena. Skal fikse mazdaratien, så blir det tur til piteå! Heisatur med gutta Lenke til kommentar
ArsEna Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Skal være på hytten på Sotra og fiske, og så skal jeg til Faro i Portugal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå