Gå til innhold

[løst]Strukturell debatt rundt datadelen av forumet.


Er det nye forslaget i utgangspunktet en bedre struktur?  

243 stemmer

  1. 1. Er det nye forslaget i utgangspunktet en bedre struktur?

    • Ja
      164
    • Nei
      40
    • Vet ikke/ingen formening
      39


Anbefalte innlegg

For å få litt mer innspill fra de som virkelig vet hva som ville vært best; databrukerne, så flytter jeg tråden over til Annet om Hardware for å få den litt mer synlig. Flyttes tilbake igjen Tilbakemeldinger om forumet om noen dager :)

Jeg syns noe burde gjøres, i alle fall. De gangene jeg har rota meg inn på datadelen av forumet har jeg knapt funnet fram det jeg skulle ha (noen ganger ikke). Det har hendt at jeg har måtte lete gjennom gamle emner jeg selv lagde da jeg på et mirakuløst vis fant veien én gang i fortiden for å i det hele tatt finne det aktuelle forumet i nåtiden :p
Du er ikke alene om dette. Nesten som en skulle hatt en forumGPS for å finne veien ^^Men vi får satse på å rydde opp om ikke så alt for lenge. Om brukerne ønsker det :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[*]Hardware blir egen kategori, nå med kun hardware-relatert som underkategorier.

 

[*]Overklokking blir egen kategori.

 

Takk, dette er jo noe som har blitt etterspurt siden overklokkingen ble lagt under hardwaredelen i forumet. Og hver gang det har blitt bragt på banen så har vi blitt avfeid med at det er mye mer oversiktlig slik det er nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
skjer det noe mer på denne fronten, eller står det stille?

 

Noe kommer nok til å skje, men det er litt avhengig av innspill. Men tenker å løfte det opp på styrenivå og høre hva blant annet Hardware.no sin representant har å si. Men ting tyder jo på at man ønsker at noe gjøres, så vi må jo få til noe her. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
[*]Hardware blir egen kategori, nå med kun hardware-relatert som underkategorier.

 

[*]Overklokking blir egen kategori.

 

Takk, dette er jo noe som har blitt etterspurt siden overklokkingen ble lagt under hardwaredelen i forumet. Og hver gang det har blitt bragt på banen så har vi blitt avfeid med at det er mye mer oversiktlig slik det er nå.

 

Helt enig i denne, overklokkingsdelene av forumet er spredd for alle "vinder". Jeg tror en slik oppdeling av overklokkingsforumet hadde vært en fin ide:

 

overklokking

Generelt om overklokking

subforum:

Overklokking av prosessor

Overklokking av Minne

Overklokking av skjermkort

Overklokking av hovedkort

 

 

Dette tror jeg ville vært den beste måten og fått dette til med tanke på overklokkingsdelene her på forumet.

 

En omorganisering av resten at datadelen her på forumet er også på sin plass, selv jeg synes det kan være småvanskelig og finne frem til de riktige kategoriene...

 

Støtter 2. forslaget i førsteposten (den som kom frem av interndiskusjonen), men med en egen overklokkingskategori.

 

 

@ Dotten:

Fant også en liten feil i det første utkastet som dotten kommer med: tviler på at det er noen som holder på med overklokking av TV-kort... (Se underkategoriene på overklokking) :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Angående overklokkingsdelen, jeg har merket meg at to av de underkategoriene knapt er i bruk(Minne og Hovedkort). Kunne det være en ide å bare smelte det sammen med "overklokking generelt"?

 

Det kunne vært en god ide, jeg ser også at de knapt nok er aktive nå.

Lenke til kommentar

La for all del Webdesign, HTML og CSS vere et forum som det er. Det er ikkje programmering, men det passar liksom ikkje heilt under visuell kreativitet heller. Det blir en slags mellomting. Og webprogrammering og "vanlig" programmering må skiljast.

 

 

Ein ting er å dele ting opp for mykje, men i mine auge blir det like ille å dele ting opp for lite. Sjølv, etter å ha blitt vant til forumet, synest eg dagens struktur fungerer fint. :)

Lenke til kommentar

Webutvikling bør bli en egen kategori ja. Det blir alt for tullete sånn som det er idag med html/css et sted, webprogramvare i programvareforumet og javascript og php på et annet sted i programmeringsforumet. Mange av disse tingene er ting som henger mye sammen og da blir det fort dumt at de er så langt fra hverandre. I tillegg blir det fort veldig mye feilposting av det.

 

Jeg tror dette hadde blitt en bedre struktur på webutvikling.

  • Hardware
  • Programvare
  • Programmering
    • ...
    • PHP
    • Python
    • Annet/Ruby
  • Webutviling
    • Generelt om webutvikling (html, css, javascript, php)
    • Webkritikk
    • Webprogramvare (Wordpress, få ferdig-gjestebok til å virke osv.)
Evt. kan PHP flyttes under webutvikling, siden språket bare blir brukt til det likevel.

 

EDIT: Når jeg tenker igjennom tror jeg PHP kan ha godt av å være i programmeringskategorien og ikke webutvikling siden PHP, Python, Ruby og Databaser ligger ganske tett opptil hverandre. Spesielt PHP og databser er det lurt å ha nærmer hverandre, men siden databaser også er meget nyttig for mange andre programmeringspråk blir det dumt å flytte den til webutvikling.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

En sak som skaper hodebry er sammensurium av forbrukerspørsmål (kjøp/salg) og teknisk diskusjon. Bør vi få konsentrert alt kjøp/salg til den ene kategorien (det være seg kjøp av server, bærbar, HTPC osv), eller bør den avvikles og kjøp og salg taes i respektive kategorier? Eller en annen løsning?

 

Eksempelvis:

 

Hjelp til kjøp og salg ---> Her foregår all kjøp og salg diskusjon rundt komplette systemer

Komplette systemer

Subforums: Bærbar datamaskiner, Desktop PC, HTPC/Stue-PC, Servere ---> Her foregår all teknisk diskusjon rundt komplette systemer

Maskinen fungerer ikke ----> Alle feil på komplette systemer som man ikke aner hva er for noe.

 

 

Eller bør det bare bli slik:

 

 

Hjelp til kjøp og salg

Subforums: Bærbar datamaskiner, Desktop PC, HTPC/Stue-PC, Servere ---> Her foregår all teknisk diskusjon og kjøp/salg rundt komplette systemer

Maskinen fungerer ikke ----> Alle feil på komplette systemer som man ikke aner hva er for noe.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske newbee saa har enda ikke noen klar formening. Synes det gaar relativt greit aa finne frem slik det er per i dag. Og for aa holde oversikten over flere sub-forum og traader paa en gang bruker jeg flittig New Tab vindu i IE 7.0.

La deg ogsaa vaere sagt da at en intensjon om en forbedring er positivt i seg selv.

 

EDIT

KAN DERE IKKE LEGGE INN EN SUB-TRAAD SOM OMHANDLER - STILLE KOMPONENTER - ELLER LIGNENEDE?

Please

 

Takk for aa bli spurt

- keep up the good work

Endret av maypenray
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...