Gå til innhold

Hjelp!! Radeon 9700 pro

eddyye

Anbefalte innlegg

Jeg har akkuratt kjøpt kortet Ati radeon 9700 pro til 3000. Hadde asus v8460 ti4600 før samen med hovedkortet asus a7v8x. Det funka helt fint. Når jeg skulle starte opp med 9700 skjedde det ingenting på skjermen. Den blinka sån som den gjør når pcen er av. Når pcen hadde stått på i 10-15 sekunder med svart sjerm kom det enn stemme som sa noe som jeg ikke forsto.

Har noen samme feilen? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre når det ser ut som at skjermen ikke får kontakt med skjermkortet.

Takk for svar,. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkuratt kjøpt kortet Ati radeon 9700 pro til 3000. Hadde asus v8460 ti4600 før samen med hovedkortet asus a7v8x. Det funka helt fint.  Når jeg skulle starte opp med 9700 skjedde det ingenting på skjermen. Den blinka sån som den gjør når pcen er av. Når pcen hadde stått på i 10-15 sekunder med svart sjerm kom det enn stemme som sa noe som jeg ikke forsto.  

Har noen samme feilen?  Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre når det ser ut som at skjermen ikke får kontakt med skjermkortet.

Takk for svar,. :roll:

Har du husket å koble til den eksterne strømforsyningen til Radeon kortet ? :roll:

Lenke til kommentar

Disse ATI korta vil helst ha Intelbrikkesett. Du kan jo prøve med de nye via 4 i 1 driverne. Lykke til :D

VIA 4in1?!?

Jo, takk, installere windows-drivere for å få bilde i det hele tatt. Tenk og skriv, og helst i den rekkefølgen. Da liker jeg forslaget om å oppdatere BIOS og å koble til strømen bedre.

Lenke til kommentar

Disse ATI korta vil helst ha Intelbrikkesett. Du kan jo prøve med de nye via 4 i 1 driverne. Lykke til :D

VIA 4in1?!?

Jo, takk, installere windows-drivere for å få bilde i det hele tatt. Tenk og skriv, og helst i den rekkefølgen. Da liker jeg forslaget om å oppdatere BIOS og å koble til strømen bedre.

Du tar jp inni det kortet du vruker NÅ da, og installerer alle andre drivere og prøver med Radeon...

Lenke til kommentar
Hvis han ikke får liv i skjermen ....ikke ser biosen og slike ting, har dette selvfølgelig ikke nooooe med drivere eller denslags! Skjerp dere!

Eh joda faktisk så kan det skje, skal prøve å forklare. Når du har et annet skjermkort installert fra før av og ikke fjerner dem så kan driverne krangle som fann og ingen gir seg. Så alltid fjern den gammle først og ikke restart, men skru av pc'en og sett inn det nye. Til tråd starter, prøv som sakt en bios oppdatering, og eller resett bios'en.

Lenke til kommentar
Hvis han ikke får liv i skjermen ....ikke ser biosen og slike ting, har dette selvfølgelig ikke nooooe med drivere eller denslags! Skjerp dere!

Eh joda faktisk så kan det skje, skal prøve å forklare. Når du har et annet skjermkort installert fra før av og ikke fjerner dem så kan driverne krangle som fann og ingen gir seg. Så alltid fjern den gammle først og ikke restart, men skru av pc'en og sett inn det nye. Til tråd starter, prøv som sakt en bios oppdatering, og eller resett bios'en.

Vil ikke virke kranglete men jeg mener du har feil...

Senario: Hvis du slår av pcen (glemmer avinstallere driverene), bytter skjermkort, og slår på strømmen igjenn! Da sier du at driverene fra det gamle skjermkortet kan spille deg et puss! Lite sansynlig siden disse ligger på hdd og blir ikke lastet opp i minnet før windows starter opp!

Det første som skjer når man skrur på pcen er at skjermkortets bios vises..derretter bios til hovedkortet som finner alle komponentene pcen inneholder(blant annet HDD med driverene som driver voodoo!)

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...