Egil87 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Halla! Jeg har overklokket min E6600 til 3.0 GHz. Vcore kjører på 1.25625 elns. De andre volt instillingene har jeg satt så lavt som mulig. NB på 1.30 - 1.35. Og SB bare noen hakk over det laveste. Jeg har også prøvd å sette de andre instillingene så lavt som mulig. Men jeg lurer på: Skal alle voltinstillingene settes så lavt som mulig eller er det f. eks. noen som burde settes høyere for å bedre ytelse? Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hei. Volt skal stilles inn på standard om du ikke overklokker. Overklokker du så er det greit å ha det på lavest mulig stille som maskinen er stabil på. Minst mulig varmeutvikling er målet. Har selv ikke merket at maskinen blir raskere med mer volt. Tvert imot er vel egentlig det som skjer. Min erfaring med overklokkeing er at til varmere cpu blir til dårligere yter den (veldig liten forskjell, men den er der). Men nå har jo jeg en gammel Pentium4 som muligens oppfører seg annenledes enn nye cpuer. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Dette er vel heller et to-egget sverd. Jo lavere volt jo lavere temperatur, jo mer kan en klokke. Men på den andre side så krever høyre klokke mer spenning for å i det hele tatt fungere. Så skal du overklokke mye så er høy volt ofte nødvendig. og da må det jo selvsagt kompanseres med tilsvarende kjøling. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) La alt stå på standard, og se hvor langt du klarer å klokke da. Hvis du vil ha høyere clock, øk vcore et hakk og prøv igjen. Deretter minnet, timings og volt . Så gjennstår det å leke med de om hverandre, helst med en runde Memtest og Prime e.l. i mellom for å teste stabilitet Endret 25. juni 2007 av Vizla Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 du aukar jo levetiden på hw ved sette spenninga så lavt som mogleg, men det spørs om du kjeme til å bruke hw så lenge.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå