Gå til innhold

Ditt favoritt jakt/annet våpen! Den store tråden.

Anbefalte innlegg

Her kan du si litt om favoritt våpenet ditt om du bruker det til jakt eller noe annet er det du som velger.

Skriv kaliberen, tyngden osv...

Hvis våpenet er en hagle så husk og si om du har sideligger,torørs eller enrørs.

Håper på fin tråd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Churchill halvautomat og er storfornøyd. Kjøpte den på Jaktdepoet for 4500,- har foreløpig ikke fått jakta med den, men jeg har tatt turen på leirduebanen med den og den passer som fot i hose.

Kal. 12/76 vekt: 3.2kg

4+1 med 3 utskiftbare choker og rekyldemper på kolben.

Sitter og gleder meg til 15 juli, da får jeg testa den på rev, og den 21. august blir det duejakt ;)

Endret av Blf
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg brukt jaktriflene mine mot vilt ennå, så de dropper jeg enn så lenge.. Men den ene hagla mi er knallgod, i mine øyne. Lanber Baron 12/76 O/U. Den sprer sånn passe på det åpne løpet, og samler relativt mye på det trangborrede.

Blf: Revejakta begynner den 15. juli, ja. Bursdagen min. :D

Og la oss ikke glemme at kråka blir jaktbar også da.. :p

Lenke til kommentar

Har en gammel Aya enkeltløper hagle i kaliber 12/70, en kjekk hagle som gjør jobben sin.

Kjøpte nettop en ny rifle, Howa 1500 Lighting i kaliber .223 med Leupold VX-1 3-9x40 kikkertsikte og stålmontasje.

Et fint våpen som skal ha en respektabel presisjon i kombinasjon med et godt kikkertsikte.

Har ikke prøvd den enda, skal prøves senere i sommerferien på både blink og rådyr :)

Neste våpen blir nok en Tikka T3 Varmint, Sauer 202 eller Sako 75 i kaliber 6.5x55.

Lenke til kommentar

Mine favoritter er:

Mauser m98 (har den ikke enda (grr), men snart!)

Sauer 200 STR- rifle 6,5x55

Husqvarna 1900-rifle 9,3x62 og 30-06

Merkel k96-drilling, 12/76-7x57R

Tikka m65 rifle- 30-06

Endret av Elgjeger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mauser m98 eller g33/40 kal. 7.92x57 er mitt favorittvåpen. Har enda ikke skaffet meg en, men skal snart gjøre det. "skal snart gjøre det" har jeg sagt i årevis, men,men. Jeg får vel si det en gang til å håpe at det blir noe av!

Har en slik m98 fra før av, skuddet går ikke inn i kammeret. Og jeg vil ikke prøve å reparere den for at.... ja, dere skjønner... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...

mine våpen:

remington cdl 700 ss synth 300 win mag med to fot og smith & bender 3-12x50 zenith nigth and day rek fd7 og zeiss montasje..

sako forrester 308 win gjenga med haugen demper og smith & bender 1,5-6x42 zenith nigth and day med org montasje

marlin m1895gs(lever action) 45/70 goverment, rekyl bårra og gjenga med flamme demper og ein smith & bender 1,1-4x24 fd7 zenith nigth and day

mauser 6,5x55 bane rifle tungt løp diopter kongsberg stokk og ny kasse

brno lux 22lr med parker hale demper og bushnel 3-9x42

star baikal ij27 12x76 o/u løse choker, enkel trekker og ejektor (billig hagle men fy f... å god og sikker)

+ et par hagler til

300 win magen bruker jeg på elg hjort rein bever og utenlands jakt..den er fenomenal til reinsdyr der det blir lange hold for den har høy hastighet og flat kule bane..

308 win bruker eg på elg hjort rein rådyr rev grevling bever, alt i grunn, dette er ei fantastisk rifle med en utrolig pressisjon (skyter 5 skudds sammlinger på 25 mm på 100 meter)

45/70 govten er vel mest for moro men kombinert med den kikkerten så er det ei fenomenal villsvin rifle, den er kort kjapp tar 5 skudd og kikkerten er perfekt for raske skudd..

mauseren er fra bane skytinga i mine yngre dager, men det hender den får lura seg ut av skapet den au ja.

22 er for kråker trening og moro..

staren er ei fantastisk god og enkle hagle til en serdeles hyggelig pris, her får du mye hagle for penga

som du sikkert har skjønt så har eg ein for kjærlighet for smith & bender, det er ikkje uten grunn, dettta er utrolige kikkerter de er fantastisk klare tåler mye ,er lette og har gode kombinasjoner, før gikk det bare i zeiss men så fekk eg 1.1-4 en og da bytta eg resten au,så nå ligger zeissen i skapet..

drømme våpene er jo selvfølgelig blaser r93 attache nydelig våpen med kjemmpe pressisjon og gode og sikkre løsninger, da selvfølgelig med flere løp...

ellers så må eg ha ein ny drilling(den gammle brannt opp) åsså lurer eg på ein 222,223 eller 22hornet

og ei halv auto hagle, berreta sannsynlig vis...

GOD JAKT!!!!!!!

husk: det er mye fint og få for penger..

Sako M75 er etter min menig bedre enn den nye versjone, M85. Selvsagt er M85 lett og god den også, men stokken til 75'en er mye bedre å holde i. :)

Burde du ikke levere inn AG-3'en din? :wee:

alle kan ha ag vis de har løyve... mang som bruker det til bane skyting vettu

Lenke til kommentar
Jeg har en Churchill halvautomat og er storfornøyd. Kjøpte den på Jaktdepoet for 4500,- har foreløpig ikke fått jakta med den, men jeg har tatt turen på leirduebanen med den og den passer som fot i hose.

Sitter og gleder meg til 15 juli, da får jeg testa den på rev, og den 21. august blir det duejakt ;)

Teste hagla på rev 15 juli??? det er revejakt nå, den går frem til april

Min rifle er Tikka M590 battue. cal 308 , kikkert 3-12 X 56 zeiss

Hagle Landber gytorp cal 12/76 med choker

Jakter for det meste rådyr og elg. blir noe rev og hare også

Endret av audifreek
Lenke til kommentar

Teste hagla på rev 15 juli??? det er revejakt nå, den går frem til april

Min rifle er Tikka M590 battue. cal 308 , kikkert 3-12 X 56 zeiss

Hagle Landber gytorp cal 12/76 med choker

Jakter for det meste rådyr og elg. blir noe rev og hare også

det stemmer at det er jakt nå.. men han skreiv jo den meldinga 25/06-07 og da e du noen dager på overtid vettu

Endret av Gunslinger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...