Gå til innhold

Overgang fra Nikon D50 til Nikon ******?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svein Gunnar, jeg har akkurat kjøpt meg et sånt Sigma 17-70 på anbefaling av Fotovideo. Det skulle være overlegent Nikons 18-70, men kan ikke helt si meg enig i det. Si gjerne noen ord i denne tråden, er interessert i å høre mer om dine erfaringer av objektivet:  Trenger hjelp til rimelig normal-zoom.

8943976[/snapback]

Dette syns jeg er direkte svindel fra FotoVideo, og vi har jo nå sett flere komme på forumet og fortelle at de har fått denne beskjeden, så dette er tydeligvis systematisk fra deres side. Alle tester viser at Sigmaen er klart dårligere enn Nikons 18-70. Sigmaen oppnår i beste fall tilsvarende skarphet som Nikonen nedblendet ett ekstra steg (altså er Sigma ved f/8 sånn ca. like skarp som Nikon ved f/5.6), og f/2.8 er tilnærmet ubrukelig og bare tilgjengelig ved 17mm. I tillegg gir man slipp på rask og stillegående AF-S, og får bråkete skru-AF.

Lenke til kommentar
Tror det er D40 som er kongen når det gjelder støy for øyeblikket ;)

Synes egentlig det høres ut som trådstarter trenger å lære seg å kjenne kamera bedre før en oppgradering til enda et nytt kamera.

8941706[/snapback]

Akkurat når det gjelder å kjenne kamera bedre, blir vel dette litt feil. Har hatt D50 i over 2 år og brukt det kun på manuell funksjon flere dager i uken og har tatt vare på 10 000 av bildene tatt med det. Men blitzen kunne jeg gjerne tenkt meg å lært meg å bruke bedre. Ellers er kameraet inne til støvrens nå, men støyproblemet har alltid vært.

Så konklusjonen hittil er at jeg bør skaffe meg bedre optikk?

8941735[/snapback]

Kansje!

Jeg kjenner ikke Sigmaen utenom omtaler på nettet. Den får ikke bare positive omtaler.

Tamron 17 - 50mm f/2,8 får mye skryt. Jeg har selv Tamron 28 - 75mm f/2,8, et fantastisk objektiv.

Man kan jo alltids oppgradere kamrahus hvis man har lyst på det :dribble: , men jeg har ingen tro på noen fotografisk revulosjon av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...