IntelAmdAti Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 http://www.itavisen.no/php/art.php?id=387063 World of Warcraft nevnes i artikkelen, da er det naturlig å legge dette ut her. Selv må jeg si jeg støtter de forskerene i at dataspill-avhengighet ikke kan likestilles med for eksempel alkoholisme. Dette på grunnlag av at jeg kjenner til flere som har vært avhengige av dataspill, og hvordan deres erfaringer har svært lite med for eksempel alkoholisme å gjøre. At det er et problem er en ting, men det er ikke et problem som likestilles med alkoholisme som sykdom. Lenke til kommentar
Faber Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Here we go again... 8939689[/snapback] was about to say that:P det finnes utallige tråder og blablabla om sånnt.. søk litt på forumet isteden for å starte ny tråd. Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) pøøh.. Trur ikkje så mykje på at det er SÅÅÅ mange som er avhengige av World of Warcraft og andre onlinespel. Isåfall trur eg at det er miljøet man blir "avhengig" av. F.eks om man er i ein stor guild, eller har andre venner som man spiller sammen med. Altså om det ikkje fantes guilder i wow eller friendslists eller forums eller ventrilo/team speak.. Altså om det var spela man blei "avhengige" av så koffor høyrer man nesten ikkje om det frå singleplayer spel som f.eks Oblivion eller noko sånt? Det er nok mest på grunn av miljøet i internettspela der folk trivest. Eg trur også at det med spilleavhengighet er ganske oppblåst i media. Spessielt World of Warcraft, siden det er så stort og kjent og har så mange spillere. Eg var jo inne i ein liten periode der eg spelte litt meir enn vanlig, det var fordi eg var kommet inn i ein guild som eg likte, og vi raida ganske ofte i den perioden og hadde det gøy sammen, men så blei guilden oppløst. Endret 25. juni 2007 av 2rst1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 det er nokk det sossiale med f.eks wow som jør at folk spiller mye. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Det kan jo også tenkes at det burde vært klassifisert som sykdom, men at forskningen for å gjøre dette mangler. Selv har jeg ingen formening om dette, annet enn at jeg har sett mange dataavhengige på egenhånd kvitte seg med sin avhengighet. Dette har jeg ikke sett med alkoholiserte personer. Da virker det rimelig å skille mellom disse. Endret 25. juni 2007 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Obsessive != addicted nøff said nøff nøff Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Oooooog DER tenker jeg vi stenger tråden før vi får Flame Wars 2.0 igjen, igjen, igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg