Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aktiviteter å gjøre sammen som par?


Anbefalte innlegg

Har vært sammen med dama i snart 4 år nå og har bodd sammen i 3 år. Blitt ganske så moden i løpet av denne tiden og vi har egentlig vokst oss ganske så godt sammen. Men et av problemene hos oss (og garantert alle som er i et langvarig forhold) er det å finne på ting sammen. Le sammen og ha det morsomt sammen. I de siste 3 årene har hun gått skole og jeg har jobbet. Derfor har det blitt sånn "stå opp, gå på skole/jobb, komme hjem og spise middag, se tv, legge seg. Pengene har det heller ikke vært særlig mye av, så vi har ikke kunnet bare stikke på kino og sånn når vi vil.

 

Men merker nå at det vi begge savner er å ha ting å finne på sammen. Et av problemene ligger vel i at vi har ganske så forskjellige interesser. Jeg er helt ekstremt opptatt av musikk, komponering, toner, akkorder og harmonier og er egentlig såsi fullstendig oppslukt av dette og å skrive egne låter hver dag. Det er det jeg helst vil gjøre i fritiden min på en måte. Men hun er ikke like opptatt av dette som meg siden hun ikke brenner for akkurat det. Hun synes jo selvfølgelig det er bra at jeg er såpass interessert og flink osv, men det er klart hun blir lei av det kort og godt. Fullstendig forståelig. Og selv er hun svært opptatt av fitness, slanking, spising, komme i god form osv osv. Noe jeg ikke synes er direkte uinteressant, men jeg brenner ikke for det lissom. Så det blir litt likt sånn sett.

 

Så litt av problemet vårt er jo (og har vært lenge) at vi ikke har noen konkrete hobbyer og/eller aktiviteter å finne på sammen. Når man har vært sammen såpass lenge så er vi ikke så veldig interessante som personer for hverandre lenger. Er jo helt naturlig å ha en slik utvikling ettersom vi kjenner hverandre sinnsykt godt. Og litt av problemet er også at hun er ekstremt sjenert og selvbevisst. I tillegg til at hun ikke synes kompisene mine er så veldig interessante. Så hun gidder ikke å bli med meg når jeg skal spille inn låter eller dra på låtskrive-sessions og sånn. Forståelig nok. Selv har jeg kunnet tenkt meg å ha med henne overalt jeg ferdes. Som en slags personlig Yoko! ;) Men hun synes ikke alt dette er så veldig interessant da.

 

Så spørsmålet er egentlig, hva finner man på sammen som par i et parforhold?

Burde vi utvikle interesser og hobbyer sammen og i såfall, hva kan vi finne på? Og er det bare sånn at vi må bruke penger dersom vi skal finne på noe? Før i tiden var det jo ikke sånn fordi da hadde folk større hus og unger osv og generelt nok å gjøre. Så da tenkte de sikkkert ikke over dette så veldig. Er vi et "offer" for vår tid? :p

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Tror det er mange som har samme problem som dere. Man gjør rett og slett ikke ting sammen lenger. Det er veldig synd, og vil kanskje påvirke forholdet deres. Som du sier; hun er veldig opptatt av trening og kosthold. Du kan jo vise litt interesse for trening og sånt. Tror det vil være til gagn for både deg og henne. Bli med på treningssenteret i blant, joggeturer og så videre. Ellers skader det ikke å prøve nye ting i blant.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Du kan jo vise litt interesse for trening og sånt. Tror det vil være til gagn for både deg og henne. Bli med på treningssenteret i blant, joggeturer og så videre. Ellers skader det ikke å prøve nye ting i blant.

8939274[/snapback]

 

Ta henne med på fjelltur, og fin en fin knaus og kose seg litt...

 

Personlig syns jeg en kveld i sofakroken til en god film og hun i hyggestemning er best, men det har vel blit nok av det etter 4år :)

Lenke til kommentar

Ja, damn ass. Er skikkelig vanskelig dette her. Altså, trening og sånn gjør jeg nok av. Er faenmeg i langt bedre form enn hun er! :lol: Rett og slett på grunn av at jeg sykler til og fra jobb hver dag og ofte samme strekning flere ganger samme dag når jeg skal på øving osv.

Og vi går ofte turer og sånn og det går jo bra det. Snakker fint sammen og alt er bra, men det føles så meningsløst ettersom at vi "bare drar rett hjem igjen" etterpå og setter oss ned å ser TV igjen lissom. Det går i evig loop dette der. Derfor hyttetur hadde vært fint fordi det rett og slett er nytt. Har mye med det å gjøre ass.

 

Og å sette seg ned i sofaen med god mat, stearinlys osv gjør vi sinnsykt ofte, så det har mistet sjarmen ganske så mye. Blir lissom ikke noe mer med det på en måte. Men aktiviteter som gjør at vi begge ler sammen.

DET fungerer utrolig bra! Så jo hele første sesong av Heroes sammen og det var kjempebra! Da var ve begge lissom utrolig spente og interesserte SAMMEN. Men nå er jo det ferdig..

 

Kanskje jeg skal kjøpe meg Buzz eller noe! ;)

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar

Hva med et brettspill? TP eller noe slikt?

 

Er litt i samme situasjon med madammen selv. Introduserte henne til Wii nå nettopp og det ble en kjempesuksess. Hun har aldri interessert seg spesielt mye for spill og slikt, men sjarmen til den maskinen gikk rett hjem. Har tapt flere ganger óg. =/

Lenke til kommentar

Joa, har brettspill også. Kanskje en god stund siden vi tok frem det da. Kan jo alltids prøve det! :)

 

Edit: Kan jo være litt skummelt med wii også vel? Ser for meg at jeg kjøper Zelda og bare MÅ spille det gjennom selv! ;) Neida, har tenkt litt på det også. Kanskje jeg bare skal gjøre det.. Får ihvertfall vurdere det.

 

Edit2: Hva slags spill har du til Wiien da?

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar

Phew! Dansekurs!? Jau, damn! Dama er ekstremt glad i å danse. Men hun har jo faktisk rytme i kroppen og har litt peiling på det. Jeg ser bare ut som en "white guy" :p Selv om jeg er trommis! Har spilt trommer i over 11 år og er dritgod. Men får fadern ikke til å danse nei! :) Men, jepp, kan jo prøve hjemme da å danse litt! Kanskje kan hun lære meg et par ting også.

 

Idrett skal prøves, garantert. Hun er veldig glad i ballspill, så det blir sikkert litt basketball, fotball osv. Løpe sammen gjør vi relativt ofte uansett. Men bilcross og motorsport er ganske så søkt for begge oss egentlig.. Jeg har knapt kjørt scooter! Men klatring nevnte jeg faktisk for henne går (har en kompis som driver med det) og da sa hun bare "men da ødelegger jeg neglene mine!" :) Regner med hun spøkte der for hun er ikke så veldig bimbo på den måten.

Lenke til kommentar
Joa, har brettspill også. Kanskje en god stund siden vi tok frem det da. Kan jo alltids prøve det! :)

 

Edit: Kan jo være litt skummelt med wii også vel? Ser for meg at jeg kjøper Zelda og bare MÅ spille det gjennom selv! ;) Neida, har tenkt litt på det også. Kanskje jeg bare skal gjøre det.. Får ihvertfall vurdere det.

 

Edit2: Hva slags spill har du til Wiien da?

8939547[/snapback]

Så langt har vi bare spilt wii sports. Det er et strålende alternativ for oss. Kjappe, små spill uten ekstrem "dybde" som likevel er tilfredsstillende iom at man ser man blir bedre. Har call of duty og zelda liggende, men tror ikke hun er klar for dette enda. :p Skal nok gå til innkjøp av wii play eller mario strikers og det nye mario-spillet når dette kommer.

Lenke til kommentar

Må man absolutt ha aktiviteter sammen? Man kan uansett ikke ha samme hobbyer med sin egen kjærest, veldig sjeldent har man det. Hvis man er så nøytral i forhold til dette at en må ty til et forum for å finne ut hva man har til felles, da er det kanskje på tide å heller finne på noe med sine venner og heller bare dra på kino med dama eller se en film hjemme, hehe.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Det er greit å ha en aktivitet(utenom sex) som gjør at de kan være sammen og ha det gøy, uten at det koster så mye penger.

8957251[/snapback]

Det hadde vært greit ja, men spørs om dem finner en slik aktivitet og at dem begge trives i den. Målet er vel å hygge seg. Hva med å ta fjellheisen en eller annen plass og så spise vafler på en cafe på fjellet. Det trenger ikke være så sinnsykt moro, det er bare opplevelsen og øyeblikkene, som er viktig og skaper minner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...