Gå til innhold

Unødvendig stengning av tråder

Anbefalte innlegg

Heisan

Leste akkurat tråden som ble stillt her om dagen om hvordan man kan klikke automatisk i et web vindu. j0rn henviste til en eller annen regel nr. 13 og en moderator var kjappt ute med å stenge tråden av samme grunn.

Det er spesiellt to ting som slår meg her:

1. Den regelen er IKKE definert i dette forum

2. Trådstarter spurte om et relevant spørsmål om hvordan man kan manipulere en webside gjennom et program

For det første finner jeg den tråden svert interresant. Ikke nødvendigvis for å jukse i spill (deltar ikke i noe spill engang), men teknologien kan brukes til masse annet matnyttig.

For det andre så er spørsmålet som ble tatt opp hverken ulovlig eller har noe med pirat kopiering eller lignene å gjøre.

Synes det er trist at man stenger tråder bare fordi man selv synes temaet ikke er greit for en selv. Kansje moderator selv deltar i spill og er redd for at noen jukser, men dette har da ingenting med dette forumet å gjøre.

Hmmmm. fikk en vemmlig smak av komunisme her....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig HDSoftware, bortsett fra det om komunisme da, hihi. Imidlertid, vår moderator er nok i sin fulle rett ifølge retningslinje #15 som sier:

"Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne".

Jeg mener at tråder med kodesnutter som muligens også kan være nyttige for hackere og andre juksemakere, ikke uten videre av den grunn bør kunne stenges så sant en moderator finner det opportunt til å gjøre det. Istedet bør retningslinjene ha mer klare kriterier for hva moderatorene kan stenge og utelukke slik at vi ikke til stadighet ender opp i at fordi kodesnutter også kan være nyttige for hackere og andre juksemakere, så skal dem ikke diskuteres her på forumet. I så fall blir forumet et forum for bare triviell programmering og ikke et forum for stadig mer læring.

Lenke til kommentar

nettop. Det er jo nettop det det handler om.

Skal dette forum bli en god oppslagsbase etter hvert så må man kunne tillate at folk spør om ting som også kan oppfattes som juks etc.

Plutselig en dag så trenger jeg å vite hvordan jeg skal flytte musemarkøren og så klikke på et sted og da hadde det vert gull verd å finne svaret her. I ren begeistring slang jeg ut en ny tråd i forumet og spurte om akkurat det samme, men med en bitte liten forskjell i ordlyden. Blir spennende å se hvordan den blir mottatt.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...