Gå til innhold

Application Manager - arbeidsoppgaver og lønn

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å søke jobb som Application Manager, men er ikke heeelt sikker på hva de faktisk driver med.

Jeg lurer litt på hva jeg burde få i lønn også...

Noen som vet hva en vanlig dag som Application Manager går ut på?

evt noe innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du vurderer altså å søke på en jobb du ikke vet noe om. Ikke en gang hva jobben går ut på. Er du sikker på at du er kvalifisert?

Så vidt jeg kan forstå er Application Manager en tittel som omhandler ganske mye. En grei måte å finne ut hva jobben egentlig går ut på kan være å ringe det aktuelle firmaet og spørre dem litt om stillingen. Da finner du også ut om dette virkelig er interessant, og om du er kvalifisert.

Lenke til kommentar

kvalifisert med tanke på utdanning er jeg.

jeg vet jo sånn ca hva jobben går ut på, men ikke hva de faktisk gjør i løpet av en vanlig dag.

Jeg spør her for å vite hva de gjør, og dermed vet jeg om jeg er interessert i det de driver med eller ikke

Endret av aklla
Lenke til kommentar

En application manager er en som holder oversikt med den daglige driften av en applikasjon. Det vil i praksis si drive support ved feilsituasjoner, sørge for at datakvaliteten i databasen er bra, sørge for at diverse vedlikeholdsoppgaver i forhold til applikasjonen blir gjort (eksempelvis opprydning i gamle data, servere osv), og foreslå, kartlegge og tilrettelegge for fremtidige endringer og bugfix i applikasjonen. Det kan til tider være en nokså krevende jobb som tilsier at en må være rask til å omstille seg til å håndtere nye oppgaver, og være strukturert nok slik at alle oppgaver blir gjort i tide. Det er dermed ingen arbeidsdag som er lik, men det går mye i vedlikehold, opprydning, support.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...