Gå til innhold

Misnøye med Vista

Anbefalte innlegg

Trenger ikke råd og hjelp denne gangen. Vil egentlig bare si hvor utrolig misfornøyd jeg er med Win Vista.

Laptopen min har ikke fungert optimalt etter at Vista ble installert og ingenting fungerer tilfredstillende lenger. Hadde jeg visst dette hadde jeg aldri brukt 1500,- på dette tullet.

Nå venter jeg bare på at Leopard skal komme ut. Da blir det en Macbook neste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at jeg har stikk motsatt erfaring - her går alt superkjapt, og forbedringene har bare vært til det positive! Programmene er lynkjappe til å starte opp, og søkefunksjonene er geniale. Vista er også vanvittig enkel for hvermannsen når det kommer til automatiske oppdateringer og drivernedlasting/-installering, Har fortsatt ikke installert en eneste driver selv, men PCen fungerer topp! Og Vista blir bare bedre jo lenger du har det, OSet optimaliserer seg jo etter hva du bruker det til.

Det eneste jeg bruker XP til fortsatt er noen spill. Dette har vel med noen drivere som ikke er fullt optimaliserte. Vista sluker riktignok RAM, men det er da endelig fint at minnet blir brukt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja, et er nok bare de med dårlige pc'er som misliker vista.. og må heller bruke noe lett som linux...

8939883[/snapback]

Å skylde på dårlige pc'er er vel litt drøyt.

Jeg kjører Vista på en maskin med T5500 Core 2 Duo, 1 GB RAM og Nvidia GeForce skjermkort, blant annet. Føler ikke at selve maskinen er så dårlig, er vel heller Vista som har blitt sluppet altfor tidlig. Altfor mange bugs og feil til at det kan kalles godkjent etter min mening.

Lenke til kommentar

Skjønner frustrasjonen din. Personlig føler jeg at brukere klager grunnet litt ivitenhet (ikke ta det personlig). Problemene ligger ikke direkte i Vista. Kanskje 90% eller mer av problemene i Vista er grunnet dårlig programvare/drivere.

Vista er designet for å ta i bruk ressursene på PC-en din langt bedre enn tidligere Windows-versjoner. Selv om det kanskje krever noe mer av PC-en.

Heller forklar situasjonen din og la oss prøve å hjelpe deg med å få Vista til å kjøre slik det skal. Nå vet jeg ikke hvilken produsent som leverer PC-en din, men det første du bør gjøre er å fjerne all drit som følger med. Bortsett fra nytteprogrammer kanskje, som brenneprogram osv. Men for all del, forklar problemet ditt, ikke klag på noe som kanskje ikke direkte er problemet.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Må si meg helt enig med TCi. Alle nye produkter har vanligvis litt problemer i oppstartsfasen, men Vista kommer bare til å bli bedre og bedre som tiden går. Stadig flere programmer blir oppdatert til å støtte Vista skikkelig, noe som er veldig positivt.

Jeg hadde også et par problemer med noen småprogrammer, men problemet lå faktisk i at jeg ikke hadde hentet ned nyeste versjon - uvitenhet (ikke Vista!).

Lenke til kommentar
Skjønner frustrasjonen din. Personlig føler jeg at brukere klager grunnet litt ivitenhet (ikke ta det personlig). Problemene ligger ikke direkte i Vista. Kanskje 90% eller mer av problemene i Vista er grunnet dårlig programvare/drivere.

Vista er designet for å ta i bruk ressursene på PC-en din langt bedre enn tidligere Windows-versjoner. Selv om det kanskje krever noe mer av PC-en.

Heller forklar situasjonen din og la oss prøve å hjelpe deg med å få Vista til å kjøre slik det skal. Nå vet jeg ikke hvilken produsent som leverer PC-en din, men det første du bør gjøre er å fjerne all drit som følger med. Bortsett fra nytteprogrammer kanskje, som brenneprogram osv. Men for all del, forklar problemet ditt, ikke klag på noe som kanskje ikke direkte er problemet.

8940622[/snapback]

Ok, her er listen:

-Maskinen går ikke i dvale når lokket lukkes, selv om innstillingen sier så

-trådløst nettverk detter ut hele tiden

-snarveitastene på laptopen virker ikke lenger

-hver gang jeg skrur av maskinen, så får jeg opp feilmelding når den startes opp igjen om at jeg avsluttet på feil måte

-kan ikke stillle volumet fra tastaturet lenger, må fysisk klikke meg inn på ikonet

-internettsider lukkes helt uten videre

Listen kunne blitt enda lenger, men jeg tror jeg begynner med dette.

Lenke til kommentar
Pepsi: har du lastet ned essensielle programmer for maskinen's Vista drivere?

med Dell så er det snakk om Dell Quickset og "Dell Notebook System Software".

Har PC'en "Vista ready/capable" merke?

8941011[/snapback]

Ja, pc'en er merket med Vista Premium ready.

Maskinen er forøverig av merket Acer Aspire 5633.

Lenke til kommentar

Hvertfall noen jeg kan muligens hjelpe til med.

-Maskinen går ikke i dvale når lokket lukkes, selv om innstillingen sier så

Dette er et kjent problem i Vista. Hvertfall omstendighetene rundt dvalen. Det er noen få ting du kan se på:

- http://support.microsoft.com/kb/928897

- http://support.microsoft.com/kb/920730

- http://support.microsoft.com/kb/929846

-trådløst nettverk detter ut hele tiden

Også et kjent problem som MS skal ha gitt ut en hotfix på. Denne kan ikke lastest ned offisielt, men du må kontakte MS for å få den.

Mener det var denne:

http://support.microsoft.com/kb/927546

-hver gang jeg skrur av maskinen, så får jeg opp feilmelding når den startes opp igjen om at jeg avsluttet på feil måte

Kjør en scandisk på diskene dine. Høyreklikk på disken->properties->tools. Kryss av begge alternativene i scan. Mulig det må gjentas. PS: En disk av gangen...

-kan ikke stillle volumet fra tastaturet lenger, må fysisk klikke meg inn på ikonet

Trolig grunnet manglende programvare for tastaturet. Sjekk for eventuelle oppdateringer hos leverandøren av tastaturet.

-internettsider lukkes helt uten videre

Scan maskinen for spyware og virus.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Ytelses messig er det ikke noe å si på vista, så lenge hardwaren din har litt kaliber. Men at MS etter så mange års utvikling, og med tusenvis av betatestere ikke klarer bedre i en RTM versjon. Ville heller ha kalt det en RC3. Jeg regner med vista kan kalles brukanes ved SP1 om de har klart å få retta de værste feilene i det minste.

Vista er iallefall ikke noe å hoppe i taket for. Hele mitt ønske var et fungerende system som utnytta hardwaren min bedre enn den aldrene XP. Til og med MS har kutta ut WOW effekten (iallefall på den måten de prøvde å vri dette til en positive wow) :)

Lenke til kommentar
Vista er iallefall ikke noe å hoppe i taket for. Hele mitt ønske var et fungerende system som utnytta hardwaren min bedre enn den aldrene XP. Til og med MS har kutta ut WOW effekten (iallefall på den måten de prøvde å vri dette til en positive wow) :)

8945860[/snapback]

Vista utnytter maskinvaren din bedre...

Kan jo også føye til at minnekortleseren har sluttet å funke etter at Vista ble installert. :mad:

8946033[/snapback]

Trolig en driverfeil. Sjekk med leverandøren.

Lenke til kommentar

Kan ikke tru det jeg hører..... Win xp er jo en steinalder gjennstand i forhold til vista..

Microsoft har gjort en kannon jobb me vista. Har brukt vista siden den ble lansert, og jeg har ikke en ting å klage på.

Her er det de forskjellige hardware produsentene som ikke holder mål.Mange av dem har ikke klart å lage tilfredstillende drivere til vista,pg det skaper de fleste problemer..

Lenke til kommentar
Kan ikke tru det jeg hører..... Win xp er jo en steinalder gjennstand i forhold til vista..

Microsoft har gjort en kannon jobb me vista. Har brukt vista siden den ble lansert, og jeg har ikke en ting å klage på.

Her er det de forskjellige hardware produsentene som ikke holder mål.Mange av dem har ikke klart å lage tilfredstillende drivere til vista,pg det skaper de fleste problemer..

8946713[/snapback]

Haha verste jeg har hørt. Vista er kanskje nytt men XP er mye bedre IMO

Lenke til kommentar

Jajøss.

Jeg foretrekker nå en maskin som er SUPER rask med et operativsystem. Og ikke at når jeg oppgraderer operativsystemer så skal det gå super tregt, og jeg må begynne og oppgradere hw pga dem er en 3 år gammle. Forbanna piss. Og i tillegg må betalt penger for og gjøre pc en min treg. Nånei.. Alle som har noe posetivt og si om vista annet en design og den helvettes aero vennligst utdyp dere og fortell hva det er som er bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...