Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med drivere fra Nvidia(94.24)

Anbefalte innlegg

Hei, har prøvd en stund nå å få til de nye driverne fra Nvidia. Første gang eg prøvde virket det som om alt funket, men når eg kom meg inn på selve dataen oppførte den seg som om den ikke hadde drivere i det hele tatt(visst du skjønner hva jeg mener).

Når eg prøvde i dag, kom eg ikke engang inn på skrivebordet, bare til booting logoen til Windows XP. Etter at den var ferdig restartet maskinen seg og det eneste eg kunne gjøre for å fikse det var å starte den med sist fungerende innstillinger.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Håper noen kan hjelpe,

-Aleks

Endret av Dj_Arnleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Screenshot kan ikke vise det som skjer. Første gang eg prøvde å installere oppførte dataen seg som om den ikke hadde drivere. Det vil si slik maskinen er når du nettopp har installert Windows. Jeg har prøvd med de nyeste driverne på Nvidia sin hjemmeside(94.24) og skjermkortet jeg har er Nvidia Geforce 6800 series GPU.

Endret av Dj_Arnleif
Lenke til kommentar
Screenshot kan ikke vise det som skjer. Første gang eg prøvde å installere oppførte dataen seg som om den ikke hadde drivere. Det vil si slik maskinen er når du nettopp har installert Windows. Jeg har prøvd med de nyeste driverne på Nvidia sin hjemmeside(94.24) og skjermkortet jeg har er Nvidia Geforce 6800 series GPU.

8940860[/snapback]

Når det ikke er installert drivere fra produsenten, benyttes Windows Standard VGA drivere. Det eneste man kan se, som kanskje avviker fra når de riktige driverne er installert, er at man har lavere oppløsning. Synes at du ikke beskriver godt nok hva som er problemet.

Lenke til kommentar

Når du drar vinduene rundt om kring på skjermen henger det. Alstå du ser at det henger etter. Men det var det som skjedde før. Nå kommer eg ikke en gang inn på Windows, etter at windows er ferdig ladet (Det vil si når loading skjermen er borte) restarter datamaskinen seg.

Endret av Dj_Arnleif
Lenke til kommentar

Er nok feil å konkludere med at det er skjermkort eller drivere til skjermkort, basert på de symptomene. Det kan like godt være feil på RAM, disk, spyware eller virus.

Begynn med det enkleste og kjør diagnostikk på RAM og disk. Hen ned f.eks. UltimateBootCD fra www.ultimatebootcd.com. Boot fra den og kjør Memtest86+ og se om det er feil på RAM, og deretter test disken.

Hvis du nylig har installert Windows - har du husket å installere chipset-drivere for hovedkortet?

Endret av Caze
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...