Svein_Jarle Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Heihei! Nå som sommeren er over oss tenkte jeg at jeg skulle prøve å få utvidet porteføljen min ved å ta litt modellfoto. Har aldri fotografert modeller før, og har lite erfaring med menneskefoto generelt. Jeg har nå i dag kommet i kontakt med ei dame (25 år er hun vel) fra Skien som gjerne vil at jeg skal ta bilder av henne. Det er snakk om TFP, selvfølgelig. Hun er med på alt, og vil prøve mest mulig. Det vil jo jeg og, så det er jo midt i blinken! Greia er dog den at jeg ikke helt veit hvordan jeg vil ha bildene. Det er greit å ha endel idéer og bilder i hodet, og kanskje tilogmed tegna utkast med seg når man møtes, og det har jeg litt lite av. Derfor trenger jeg litt innputs og litt idéer fra publikum (les: dere) om hva jeg kan prøve. Har selvsagt noen få idéer, men slett ikke mange. Alle bildene skal tas utendørs, da jeg ikke har tilgang på studio, og da fortrinnsvis her i Bamble, og kanskje i Porsgrunn/Skien og. Så om dere veit om noen plasser som er fine i dette området -- rop ut! Billedtypene det er snakk om er: - Akt - Glamour - Kropp - Portrett - Undertøy / badetøy / bikini Og ellers hva man måtte ønske. Setter stor pris på innspill, og når jeg har tatt bildene vil jeg nok legge noen av dem ut her Og legg merke til at jeg ikke spør om tekniske ting - det er ikke det jeg trenger hjelp til. Har ganske god peiling på det Endret 25. juni 2007 av Svein_Jarle Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Beste tips er å ta en tur til Narvesen. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Det er snakk om TFP, selvfølgelig. Hun er med på alt... (Heldig grisen ) Hva svarte er TFP for oss amatører (Totalt Forvirra Photographer) ? /L Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Hehe.. Ja, har vært heldig med modellen sånn sett. Hun vil gjøre alt for å få en fyldig portefølje. TFP står for Time for Prints opprinnelig, mener jeg, men hver enkelt har sin forklaring på bokstavene. Noen kaller det for Trade for portfolio og... Det går ihvertfall ut på at modellen stiller opp helt gratis mot at bildene som blir tatt kan brukes i modellens portefølje. Fotografen har fremdeles alle rettigheter til bildene, og kan selge dem videre, men alt modellen betaler for bilder er evt utskriftskostnader. Vanlig praksis er at modellen får noen godt komprimerte bilder med fotografens signatur til bruk på nett, men vedkomne har ingen rettigheter over bildene whatsoever. Det er det fotografen som har. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Lærer noe hver dag, gudskjelov Selv har jeg altfor lite bilder av "folk" mht. portretter etc. og vil gjerne øve på andre enn familie / venner som ofte føler at dette er å tråkke over "intimsona" deres. Hvordan kommer man i kontakt med folk som ønsker å bli eksonert slik. Tenker 100% på ren fotografering nå self. /L Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Samme problemet har jeg - jeg har altfor få bilder av andre mennesker enn familie og nære venner... Hun jeg skal fotografere nå kom jeg i kontakt med via Nettby, faktisk. Er medlem i gruppa "Fotomodeller og fotografer", og der hadde hun lagt ut en liten post hvor hun søkte etter fotograf, og heldig som jeg er skulle tilfeldighetene ha det til at jeg faktisk bor bare tjue minutter unna henne med buss Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg sier som PMnormal: Ta en tur på Narvesen og kjøp med deg en håndfull blader. Da har du bøttevis av ideer til ting du kan bruke som inspirasjon eller rett og slett oppsett du ønsker å kopiere. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Joda, tar den, men jeg synes det er unødvendig å dra på narvesen når det er flust av bilder på nettet Lenke til kommentar
engekri Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Joda, tar den, men jeg synes det er unødvendig å dra på narvesen når det er flust av bilder på nettet 8949733[/snapback] Du er inne på noe, men ofte står det mer utfyllende om bildene i bladene. Gjerne hva fotografen har tenkt eller hvor han/hun vil med bildet sitt. Tankene inni hodet på fotografen. I motsetning til på verdensveven hvor alle bare pøser på med masse ugjennomtenkte og halvdårlige klisjebilder som vi har sett før... Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Joda, tar den, men jeg synes det er unødvendig å dra på narvesen når det er flust av bilder på nettet 8949733[/snapback] Jeg pleier ofte å ta en titt innom flickr.com for å finne ispirasjon og ideer. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Billedtypene det er snakk om er:- Undertøy / badetøy / bikini Bil, svamp og massevis av såpe.. Neida, stranden kunne kanskje vært fint nå på sommeren.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå