Gjest Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hei, jeg får ikke spanmode til å funke, jeg har et ati radeon 1950pro kort, driveren er 7.0 og jeg velger"spanmode" begge skjermen blir strekt, men LIKEVEL vil bare videoer funke på en av skjermene, den andre siden blir klassisk lilla uten bilde. Hjelp Lenke til kommentar
Boye Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Problemet har vært tatt opp X antall ganger på stickytråden med like mange løsninger Det er et ganske normalt problem, og kan ofte løses ved å kjøre en annen render enn "overlay", som er standard for filmvisning. Har du VideoLAN/VLC kan du f.eks. endre render til openGL. Kjører du Windows Media Player kan du skru på "High Quality", skjønt dette hjelper ikke alltid. Jallaløsningen er å ta START->KJØR/RUN og utføre "mplayer2". Dra og slipp film inn her. Pause. Fyr opp en ny "mplayer2" og dra&slipp samme film i denne. Denne andre Mplayer2 vil nå vise bilde, du kan f.eks. ta PrintScreen hvis du vil som normalt ikke fungerer. Dette fordi kun den første Mplayer2 kjører overlay Som sagt, anbefaler en kikk på stickytråden om dualhead/triplehead. Andre har f.eks. brukt alternative playere og egne driversettings i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå