Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad

Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du fant en applikasjon. Ikke en widget :thumbup:

Er glad for at den får meg opp om morningen, i motsetning til alle andre alarmer jeg har hatt.

Bruker du alarm clock plus v2?

App, widget... Samme greia for min del. :p

Jau, Alarm Clock Plus v2 til Android.

Jeg kunne gjemme alarmen på tilfeldige plasser på rommet hver dag og allikevel gå dit og skru den av i søvne for så å legge meg ned igjen. Jeg sover så uhyggelig tungt at det ikke er moro engang. Å få meg til å løse et mattestykke ser heldigvis ut til å hjelpe, da hjernen må skrus på for at det skal fungere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å endelig få skikkelig arbeid etter 3 år med elektro!

Jeg ble så utrolig glad at jeg bestemte meg for å gjøre arbeidet 8x mer avansert, bare for å ha noe å bryne på, i tillegg kunne leke med en mikrokontroller!

Oppgaven er å lage en analog temperatursensor som skal konverteres til digitalt i en mikrokontroller. Det høres kanskje lett ut, men mikrokontrolleren må sykroniseres og kunne få riktig data og framesync med hovedkortet i raketten. Denne sensoren skal skytes opp 10.000m i mars.

På det orginale arbeidet var det bare å lodde en analog temperatursensor rett inn på den analoge inngangen på hovedkortet.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Nei. Utfordringen ligger i det du gjør det året! Du må se for deg store mengder matte, skole til 16:00 til vanlig, skole til 17:15 to dager i uken, skole på søndager, skole på fredager, høye krav og konstant mørke.

Jeg vet ikke hvordan det blir neste år, fordi det skal bli fjernet to klasser som skal bli byttet ut med en GIS-klasse og en klasse som jeg ikke husket hva var.

Lenke til kommentar

Nei. Utfordringen ligger i det du gjør det året! Du må se for deg store mengder matte, skole til 16:00 til vanlig, skole til 17:15 to dager i uken, skole på søndager, skole på fredager, høye krav og konstant mørke.

Jeg vet ikke hvordan det blir neste år, fordi det skal bli fjernet to klasser som skal bli byttet ut med en GIS-klasse og en klasse som jeg ikke husket hva var.

Det kommer jo ann på hva man gjør, er det mye programmering, DIY? mye lek med chipper og slikt?

Lenke til kommentar

Det kommer jo ann på hva man gjør, er det mye programmering, DIY? mye lek med chipper og slikt?

Både ja og nei! Det består hovedsaklig av fysikk, matte og elektronikk. I elektronikk består pensum av mye matte, men også litt praksis.

Telemetri er også i all hovedsak matte med telemetri, med unntak av rakett-prosjektet. Romteknologi er et fag som er mer lek med duppeditter og skrive om raketter, men dette faget er veldig lite i forhold til resten.

Lenke til kommentar

Både ja og nei! Det består hovedsaklig av fysikk, matte og elektronikk. I elektronikk består pensum av mye matte, men også litt praksis.

Telemetri er også i all hovedsak matte med telemetri, med unntak av rakett-prosjektet. Romteknologi er et fag som er mer lek med duppeditter og skrive om raketter, men dette faget er veldig lite i forhold til resten.

Åja.. Have fun alone.

Lenke til kommentar

Åja.. Have fun alone.

Håper ikke jeg skremte deg, for det er utrolig gøy og et år du garantert vil huske og savne.

Lenke til kommentar

Åja.. Have fun alone.

Håper ikke jeg skremte deg, for det er utrolig gøy og et år du garantert vil huske og savne.

Du gjorde kinda det.. Hehe, jeg sender deg en PM om det jeg, var veldig interresangt egentlig :)

Lenke til kommentar

Du fant en applikasjon. Ikke en widget :thumbup:

Er glad for at den får meg opp om morningen, i motsetning til alle andre alarmer jeg har hatt.

Bruker du alarm clock plus v2?

App, widget... Samme greia for min del. :p

Jau, Alarm Clock Plus v2 til Android.

Jeg kunne gjemme alarmen på tilfeldige plasser på rommet hver dag og allikevel gå dit og skru den av i søvne for så å legge meg ned igjen. Jeg sover så uhyggelig tungt at det ikke er moro engang. Å få meg til å løse et mattestykke ser heldigvis ut til å hjelpe, da hjernen må skrus på for at det skal fungere.

Tusen takk for forslaget!

Nå skal det bli mulig å stå opp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...