Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt at man fort blir 'sliten' av den 27tommeren pga. skarpheten i den feite skjermen... men jeg gikk for 21,5" fordi jeg ikke har behov for mer :) Bruker en bærbar på 13" som brukes som hovedpc og en 8,9" på skolen... 21,5 er svæært :p

Selv sitter jeg på 24", og kunne godt tenkt meg mer. :) Har faktisk vurdert at hvis jeg en gang skulle prøve Mac, hadde det blitt den 27", fordi jeg da også kunne brukt den som vanlig skjerm til PCen min.

 

21,5" er helt greit størelse i dag, men ikke noe særlig. Vanlige LCD-skjermer i den størelsen får man for rundt tusenlappen. Selvsagt er det et godt stykke opp fra 8,9" og 13", men fortsatt ikke veldig stort. :)

 

Når det kommer til det du sier om skarpheten tviler jeg på det. Det gjelder i så fall de færreste. Den du har bestillt (tar antall pixler i bredden og deler på diagonale tommer, gir et greit tall for hver skjerm som kan sammenlignes) har en pixeltetthet på 89,3 pixler per tomme, mens 27"-verisjonen har en tetthet på 94,8 pixler per tomme. Det er snakk om 6% skarpere bilde. Blir man sliten av skarpheten på 27", bør man bli det på 21,5". Min laptop har en pixeltetthet på 109 pixler per tomme, og det gir i hvertfall ikke meg noen problemer. :)

Lenke til kommentar

Kan vel ikke akuratt sammenligne skjermen på en 21,5" iMac med de TN skjermene til en tusenlapp? iMacen har også høyere oppløysning enn de fleste 22" jeg har sett (iMac 1920x1080, vanlig 1680x1050), I tillegg har den jo S-IPS eller hva det nå hetter skjerm og LEd baklys (?).

Lenke til kommentar

Jeg snakket om størelsesmessig. Ellers finnes det jo også en del LED LCD-displayer til salgs også, men disse er jo dyrere, kanskje 2-3tusen for 22". Og selv om normalen fortsatt er 1680x1050 på 22", så begynner også 21,5" med 16:9 aspect ratio med fullHD (samme som på iMac vi snakker om) å bli populært.

Lenke til kommentar

En onlinekompis av meg gav meg Guest Pass til Shattered Horizon på steam, som gav meg mulighet til å teste fullverisjonen i tre døgn. Nå er denne tiden oer, og spillet er fortsatt i listen og kan spilles online, og ser ut som om jeg har kjøpt det (som alle andre spill i listen, står det "100" Ready" ved siden av tittelen til spillet). Jeg har prøvd å restarte steam osv., men spillet ligger der fortsatt.

 

Jeg kan imidlertid ikke installere det på en annen PC gjennom samme Steam-account, så jeg vil tro at spillet forsvinner hvis jeg reinstallerer Steam, hvis ikke det blir oppdaget av Steam før det skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...