Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så sent på kvelden altså?

 

Jepp, vi har snudd døgnet litt pga eksamenslesing og diverse (ikke helt bra, men det er nå så), så da ble det bare slik.

 

Oppskrift plx? Høres kjempegodt ut!

 

 

Ja, det var supergodt. Min kjære elsket det. Okay, jeg lagde retten slik;

 

Første kokte jeg opp vann, helte oppi 500g pastapenner (First Price), lot det godgjøre seg til de ble ferdig. Samtidig som vannet kokte skjærte jeg opp to kyllingfiléter i strimler, stekte disse i stekepanne på middels høy varme.

 

Da pastaen var ferdig, helte jeg av vannet, helte halvparten av pastapennene i en avlang ildfast form, tok deretter kyllingen og spredte disse godt ut i formen, og deretter helte jeg over resten av pennene.

 

Når dette var gjort tok jeg og helte over et glass Dolmio Pasta al Forno-glass (fantastisk god saus til kylling og pasta), blandet sausen godt inn sammen med kyllingen og pastapennene. Til slutt strødde jeg en god dæsj ost på toppen (her brukte jeg First Price-pizzaost).

 

Formen sto inne i ovnen i ca. 15-20 min på 200 grader.

 

Vel bekomme!

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

At jeg har gått tur raskt i tre kvarter og blitt skikkelig svett, sliten og andpusten (ja, jeg har dårlig kondis og har brukt brorparten av de siste årene på å sitte foran PCen eller ligge i senga), og har tøyd ut nå og kan drikke et glass juice og spise en omelett med kalkun med god samvittighet! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...