Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje jeg er litt grotesk nå, men jeg synes det der er feil. De 310 millioner kronene burde heller brukes på bedre psykiatrisk tilbud, enn det der. Verden blir mer og mer kontrollert. Folk må få lov til å ende smerten hvis de absolutt må.

Syntes det er et veldigh fint tiltak, jeg. En stor del av selvmordsforebyging handler om å "ødelegge" de mest brukte mulighetene for selvmord. Nå er GG den brua i verden flest mennesker har tatt livet sitt fra, så jeg syntes det er et veldig viktig tiltak.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg er litt grotesk nå, men jeg synes det der er feil. De 310 millioner kronene burde heller brukes på bedre psykiatrisk tilbud, enn det der. Verden blir mer og mer kontrollert. Folk må få lov til å ende smerten hvis de absolutt må.

Syntes det er et veldigh fint tiltak, jeg. En stor del av selvmordsforebyging handler om å "ødelegge" de mest brukte mulighetene for selvmord. Nå er GG den brua i verden flest mennesker har tatt livet sitt fra, så jeg syntes det er et veldig viktig tiltak.

Det er jo bare feil! Du kan jo ikke fjerne mulighetene, når folk kanskje vil det? Også når det er snakk om såpass mye penger, burde de absolutt heller brukes på andre tiltak! Ikke endre på en verdenskjent bygning som har stått slik den er idag siden den ble bygd.

Lenke til kommentar

Jeg synes også sikring av GG er ett supert tiltak. Det finnes da andre måter å ta livet sitt på, enn å hoppe fra broer og bygninger. Når noen hopper fra en bro, er det noen som er nødt til å finne liket . Enten i garnet sitt, på stranda osv.osv. Og brohoppere har kanskje ikke tenkt så veldig nøye gjennom at de vil ta livet sitt. Sikring av broen kan føre til at folk som kanskje tidligere hadde "hoppet i det" tenker seg om en gang eller to til og finner ut at de heller vil leve.

 

SÅ det så :)

Lenke til kommentar
Det er jo bare feil! Du kan jo ikke fjerne mulighetene, når folk kanskje vil det? Også når det er snakk om såpass mye penger, burde de absolutt heller brukes på andre tiltak! Ikke endre på en verdenskjent bygning som har stått slik den er idag siden den ble bygd.

Forskning viser at en del av selvmord er spontane selvmord, og det med at alle som prøver å ta livet sitt vil gjøre det til slutt er en myte. Sikring av broder redder faktisk liv. ;)

Lenke til kommentar
Det er jo bare feil! Du kan jo ikke fjerne mulighetene, når folk kanskje vil det? Også når det er snakk om såpass mye penger, burde de absolutt heller brukes på andre tiltak! Ikke endre på en verdenskjent bygning som har stått slik den er idag siden den ble bygd.

Forskning viser at en del av selvmord er spontane selvmord, og det med at alle som prøver å ta livet sitt vil gjøre det til slutt er en myte. Sikring av broder redder faktisk liv. ;)

Ja, det er sant. Men, blir det ikke feil og stenge ned ting, begrense muligheter for folk for dette? Ja, det redder liv, men, alt blir jo mer og mer kontrollert.

Lenke til kommentar

Slapp av, jeg gir blanke i om folk vil ta livet sitt eller ikke, synes bare at forskning på selvmord høres søkt ut.

Så du trenger ikke å komme med en sånn "modern peker på deg med pekefingeren" tone.

 

Selvfølgelig er det folk som angrer på at de prøvde, også er det de som ikke ville ha gjort det.

Sånn er verden, sikkerhetsnett rundt GGBrua er sikkert megastas om jeg hadde brydd meg om Amerikanere som dreper seg selv, hva folk tenker og gjør med livet sitt når jeg ikke engang kjenner de bryr meg midt oppi der bak.

 

 

 

Lars Mehlum har skrevet en del om det, du kan finne mye fakta.

Edit: Neste gang jeg møter han kan jeg spørre om å få med en rapport til deg om du vil

 

Joda, sikkert morsom lesning en mørk dyster høstkveld, men bare om jeg får autograf.

 

 

kjæresten gjør meg glad, kaffe tidlig om morran, nye episoder av favorittanime, en bra film, splætte monstre i spill og fint vær^^

 

Ntååå.. <3

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Ja, det er sant. Men, blir det ikke feil og stenge ned ting, begrense muligheter for folk for dette? Ja, det redder liv, men, alt blir jo mer og mer kontrollert.

Ikke stenger de den, og ikke begrenser de noe som helst annet enn for de som vil ta livet sitt der Det blir sikret, og det er det. De lager ikke en svær glassboble rundt hele brua, liksom.

Nei, men et 6 meter høyt nett er ikke langt ifra?

 

Jaja, nok om det, hver vår mening, og alt for mye OT i denne tråden :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...