djgudleif Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) Nøkkelen til lykke er å være fornøyd med det en har. Det er mye lettere å skrive ned enn å leve etter. Jeg blir også flau over meg selv hvis jeg får en følelse av skadefryd, men noengang er det liksom litt karma over det hele. . Ja, det er litt flaut å føle skadefryd! Noen ganger det rett og slett spenning i hverdagen. Men jeg ser folk stirrer som bare det når det kommer en ambulanse, eller noen blir stoppet av politi. Jeg har en deal med meg selv om å ikke se på de berørte personene, dersom jeg ikke kan hjelpe til på noe vis så bør jeg bare gå videre uten å skue. For i bunn og grunn så vil man bare fryde seg over at man er i en bedre situasjon. Endret 26. juni 2018 av Edgelord Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) Nøkkelen til lykke er å være fornøyd med det en har. Det er mye lettere å skrive ned enn å leve etter. Jeg blir også flau over meg selv hvis jeg får en følelse av skadefryd, men noengang er det liksom litt karma over det hele. . Hvis man er fornøyd med det man har, blir det stagnering. Tiårene går og man har ikke utviklet seg som menneske eller fått et praktisk og effektivt liv. De som kommer langt sier "Never be satisfied." Man bør sette av tid til å forbedre seg, og til å dumpe ut folk og gjenstander fra livet sitt. Det som var bra nok for 3-5 år siden er ikke nødvendigvis bra nok nå. Hvis man tar vare på det som ikke lenger er bra nok blir det verken tid eller rom for noe bra i livet. Man blir ikke lykkelig av å stå til knes i dårlige egenskaper, folk og gjenstander. Noen står til halsen i skit. Hvis man tar tak så man kan gå tørrskodd gjennom livet, da er ikke lykken langt unna. Hvis man er kritisk til seg selv og hva man tar inn i livet vil man slippe mye bryderi nedover veien. Hvis man ikke er fornøyd med det det man har, burde man ikke ha det, da er det skrot. Hvis man kaster ut skrot, får man det straks mye bedre selv om man ikke har tilført noe nytt. Hvis man mangler noe så tilfører man noe nytt, men man bør vurdere hvor raskt dette nye vil bli til skrot. Enten er man fornøyd eller så er man ikke fornøyd. Hvis man ikke er fornøyd gjør man noe med det. Endret 26. juni 2018 av BadCat Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Det er en fantastisk god egenskap å ha. Det å kunne glede seg over andre sin glede Du vil få et lykkelig liv Det har jeg allerede, et godt og lykkelig liv. Jeg har så mye å være takknemlig for Selv om jeg i blant poster en del innlegg på "ting som irriterer grenseløst" også, haha, så har jeg et ganske fint og bra liv, hvor jeg enten er takknemlig for mye som skjer meg, eller andre jeg er glad i/bryr meg om. Veldig glad for evnen jeg har til å bli glad av de små og hverdagslige tingene og glede meg på andres vegner. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Skal på date. Slikt blir man glad av. Lykke til! Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Noen ganger, så kynisk som jeg er, så tar jeg meg i selv i å føle det motsatte av skadefryd. Og det er litt spesielt i den stunden man sitter med disse tankene alene. (til man eventuelt "gratulerer" den det gjelder). Da er det jo bare betingelsesløst og ekte glede på vegne av andre. Tar meg selv i å tenke "oi, hvor kommer denne følelsen fra? Er jeg virkelig glad på vegne av andre nå?" For i noen tilfeller så er man litt sjalu på andres suksess men gratulerer dem likevel. Da er det ikke så stas, bare en hvit løgn for å ikke framstå som en dust. Så det å føle noe sånt, på ekte, gir meg stor tro på at mennesker har mye bra i seg. Det tok meg tid å snu sjalusi om til inspirasjon og fascinasjon, men når jeg fikk det til, ga deg meg så mye mer. Sjalusi er ofte en destruktiv følelse. Inspirasjon, undring og fascinasjon er noe jeg anser som en pragmatisk følelse. Vi må å erkjenne at vi som mennesker har negative følelser, og det er helt, helt ok, men noen av dem kan snus på. Jeg tenker på følelser som et veivalg, og at det mitt ansvar å velge den veien som gir meg mest. Ser je pen jente, har jeg to valg - jeg kan bli sjalu, eller jeg spørre henne: Hvor har du kjøpt de klærne, du kler dem skikkelig bra/"Du ser bra ut, hva er hemmelighetene dine/hvilken frisør går du til osv osv". jeg kan reflektere over selv hva som gjør henne pen, og bli inspirert. Kjenner jeg noen som gjør det bra i skole, jobbsammenheng - jeg kan velge å bli sjalu, men jeg kan også velge å bli inspirert, jobbe litt hardere selv med skole spørre hva vedkommende gjør, hva slags teknikker de bruker. I tillegg til å innhente råd gjennom undring og fascinasjon, har jeg også innsett verdien av det å bli ordentlig glad i meg selv og trygg på meg selv. Dét har vært en lang prosess, men det har jeg fått så mye igjen for. 2 Lenke til kommentar
...... Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Lykke til! Takk! Daten gikk fint! Jeg er glad. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Bursdag i dag satan du e blidd gammel. Gratulere me dagen Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Kom meg gjennom forkjøpsretten i dag, så leiligheten er i boks 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Bursdag i dag Shiiieet. Gratulerer med dagen! Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Bursdag i dag Gratulere med dagen Lami Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Takk! Daten gikk fint! Jeg er glad. Såå hyggelig Nyt de sommerfuglene i magen og svev litt på skyene Mye fint kan skje ut av en date. Tenker tilbake på min første date med min nåværende kjæreste på Aker Brygge Jeg ble så satt ut av hvor kjekk han var.. og hvor chill han var og hvordan praten bare fløt..vi er enda sammen og har det veldig fint. vi ler fortsatt mye sammen og han er deilig å kose på elsker hvor dedikert han er på at å tilfredstille meg og IKKE maser, det gjør jo at jeg får lyst til å eksperiementere og prøve ut nye ting tilbake for han. og det aller beste, er at han ikke driver å forteller meg hvordan jeg skal være og han er flink til å vise at han er glad i meg og setter pris på meg. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 27. juni 2018 Del Skrevet 27. juni 2018 Kom meg gjennom forkjøpsretten i dag, så leiligheten er i boks WOHO! Lenke til kommentar
...... Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Har pakket stormkjøkken og hengekøya og starter sommerferien med å overnatte i marka. Herlig! Trenger ikke dra utenlands når vi har det så fint her. 1 Lenke til kommentar
...... Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Har vært singel en stund og gått igjennom en jævlig hard periode med isolasjon og alkoholmisbruk (en sekser hver dag i over 2 mnd). Men jaggu så har jeg klart å grave meg ut av det, og nå smiler livet til meg igjen. Møtt ei fantastisk jente, tatt opp kontakten med gamle venner og lever livet. Det er så deilig det! 6 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. juni 2018 Del Skrevet 30. juni 2018 Skatten, sikkert gammelt nytt Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 https://www.dagbladet.no/nyheter/tre-krypskyttere-spist-av-stor-loveflokk/69992163 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå