Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

SSD i bærbar er et must. Alt blir så mye bedre og verden hadde blitt til et bedre sted om alle kjøpte seg en SSD til den bærbare pc'en sin. Det er jo søren meg bare 6-700 kroner for en SSD som er god nok for en halvgammel laptop. Man slipper da også å tenke på om HDD'en kan bli ødelagt til enhver tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Skal huske det neste gang at jeg ikke kan gjøre morgendagens oppgaver mens jeg fortsatt har tid, men heller ta meg fri. Så får jeg LEKE overrasket når medarbeidersamtalen om lønnsforhøyelsen ikke går som den skal.

Du har tydeligvis ikke jobbet så mange steder :p Det er ikke overalt man kan gjøre morgendagens oppgaver dagen i forveien. Det er ofte det rett og slett blir dødtid.

Lenke til kommentar

Ok. Skal huske det neste gang at jeg ikke kan gjøre morgendagens oppgaver mens jeg fortsatt har tid, men heller ta meg fri. Så får jeg LEKE overrasket når medarbeidersamtalen om lønnsforhøyelsen ikke går som den skal.

Bitter? :p Er forskjell på å sluntre unna og ikke ha noe å gjøre.

 

Når vi er inne på jobb og lite å gjøre, fikk akkurat en liiiten oppgave, yay! Noe å skrive på timelisten i dag og! :)

Lenke til kommentar

Nei, men det tar så lang tid å vente på at redaktørene skal godkjenne den, og finne plass til den. Samt at å skrive og gjøre research tar en god stund det også. Folk skal intervjues, du må lese deg opp en del på temaet, ta bilder, lage videoer, redigere videoer, la andre folk lese utkastene dine og fortelle deg hva de liker og ikke liker, hva de mener man bør fjerne eller endre på og så videre. Det ligger mye arbeid bak en god sak.

Lenke til kommentar

At jeg har fått to saker på trykk i papiravisa denne uken gjør meg glad. Først en småseriøs en om sommerværet alle andre steder enn Østlandet, og så min etterlengtede sak om e-sigaretter som jeg har jobbet med siden april. :D

 

Sykt at staten ikke tillater elsigaretter til salgs i Norge. Det og snus burde det kuttes avgifter på fordi det er sunnere enn vanlig tobbakksigaretter.

 

Staten er vel mest interessert i å holde sigarettrøykingen igang slik at de kan melke avgiftene fra fattige røykere som ikke lever nær Sverige.

Endret av Wolfkiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, men det tar så lang tid å vente på at redaktørene skal godkjenne den, og finne plass til den. Samt at å skrive og gjøre research tar en god stund det også. Folk skal intervjues, du må lese deg opp en del på temaet, ta bilder, lage videoer, redigere videoer, la andre folk lese utkastene dine og fortelle deg hva de liker og ikke liker, hva de mener man bør fjerne eller endre på og så videre. Det ligger mye arbeid bak en god sak.

 

Stakkars som jobber i en nettavis der videoer MÅ være med.

 

Intervjue folk er jo bare gøy.

 

Hvorfor har de deg ansatt hvis de ikke skal godta artikler som selvfølger?

 

Det er ikke et krav at aviser har saklighet i seg. Se for eksempel Silly Season i fotball.

Lenke til kommentar

De må ikke, det gjaldt bare for den artikkelen jeg skrev, men de fleste saker blir mer levende og interessante hvis du klarer å huke på en film og mer enn tre små bilder.

Så lenge jeg kan intervjue dem via mail / Facebook og de svarer utdypende på spørsmålene mine er det gøy, men jeg takler ikke å intervjue folk ansikt til ansikt eller over telefon. Panikkangst.no

De har meg ansatt fordi jeg kan ting om sosiale medier og multimedia, og fordi jeg er en djevel på å google og å skrive om vær og musikk.

Nei, det er ikke et krav, men når du skal gjøre noe seriøst og ordentlig, som du håper blir antatt og lest av mange, og gjerne skaper litt debatt, bør det være saklig og ikke overdrevent personlig heller.

 

For øvrig er det hyggelig med varm lunch på jobb. En av journalistene stakk over gata på tapasbaren og bestilte opp en drøss med mat som vi fråtsa i, mens alle sammen satt sammen og preika skit. Gode greier. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...