Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, jo? Det er det. Men neglbiting har INGEN kjemisk stoff i seg som får deg til å crave det. Dere skyld at dere ikke greier å klippe neglene deres.

 

Hadde det vært så lett hadde ingen bitt negler. Jeg klipte neglene helt inntil, jeg, likevel klarte jeg å bite de enda lengre inn, eller det øverste laget på neglene. Fant alltid en måte.

Lenke til kommentar

For en vanlig person som ikke lider av OCD eller en annen personlighetsforstyrrelse vil jeg virkelig anta at det er mye enklere å slutte med å bite negler enn å røyke, det er i hvertfall min erfaring

 

Jeg har aldri røykt, så jeg kan ikke uttale meg. Men det tok meg som sagt flere år og en vanvittig selvdisiplin mer enn jeg har trengt før i livet. Det gjør det ikke lettere at jeg alltid hadde fingrene tilgjengelig. Når neglene var borte og jeg måtte "vente på nye", så ble huden rundt neste offer. Det var utrolig vanskelig å slutte.

 

Men som sagt, jeg har aldri røykt, så jeg kan ikke uttale meg om hva som er verst. Likevel er det ikke "bare å slutte" som han over sier. Det er ignorant å påstå, etter min mening.

Lenke til kommentar

Det er lett å slutte å røyke dersom man faktisk ønsker å slutte og ikke "forsøker" å slutte fordi man burde eller noen sa det.

 

Jeg sluttet etter 10 år med røyking og gikk rett fra 2-3 kartonger i uka til null. Tidligere denne måneden passerte jeg 10 år uten røyk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...