Gavekort Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Det er en grunn til at det er dyrere, men det er ikke nødvendigvis på grunn av kvalitet. Det er derimot vanskeligere på grunn av kvalitet. Men jeg for min del driter i om jeg kan ta den lette veien ut. Jeg er en selvsikker sjåfør, så da kan jeg like godt få meg erfaring ut på veiene fremfor å kaste penger på sensorer som elsker å stryke folk under høy trynefaktor. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Koster meg 3000kr her i UK. Suck it! Også har du ikke en permanent løsning for Norge og må betale de sure pengene i tillegg... Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg har aldri forstått fasinasjonen av å kjøre bil. du sitter i en klump med metall, pumper penger ut i løse luften, det går bare en vei og det er fremover etter veien og høy fart resulterer som oftest i noen uheldige hendelser. Jeg har aldri klart å oppfatte hvorfor det er så morsomt. Ikke en gang jordebil har fått min interesse. I tillegg er teknologien som omfatter manuell giring i dag helt avleggs. Kommer ikke til å skaffe meg bil før jeg har råd til en Tesla Roadster eller lignende. Kjører i fra alt og alle samtidig som du har full kontroll over alt som skjer i og ved motoren. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Helt enig. Kjøre bil er kjedelig. Brukes kun av praktiske årsaker. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Automatgir er kjedelig. Med manuellgir føler jeg at jeg tar del i kjøringen. Bilkjøring er ikke til for å være så fantastisk gøy, men fordi det er praktisk. Kanskje ikke om du bor midt i sentrum, men bor du en time fra nærmeste store by så er det kjekt å ha bil. Pluss at man slipper tenke på busstider, taxipriser og regn. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Pluss at man slipper tenke på busstider, taxipriser og regn. Men må heller tenke på servicetider, vedlikehold av bilen, innkjøp av drivstoff og olje og lignende, årsavgift og veiavgift og bompengeavgift og sikkert flere avgifter. Men absolutt, bor du i et gudsforlatt sted, er du avhengig av bil. Dessverre. Flytt til byen og ta en del i samfunnet. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Men må heller tenke på servicetider, vedlikehold av bilen, innkjøp av drivstoff og olje og lignende, årsavgift og veiavgift og bompengeavgift og sikkert flere avgifter. Men absolutt, bor du i et gudsforlatt sted, er du avhengig av bil. Dessverre. Flytt til byen og ta en del i samfunnet. Service og vedlikehold tar jeg når det trengs --> ytterst sjelden. I tillegg får jeg beskjed av bilen når det må til. Drivstoffinnkjøp tar 2 minutter hver måned. Det skal jeg overleve. Det tar kortere tid enn å vente på bussen i snøvær. Olje sjekker jeg omtrent annenhver gang jeg fyller bensin, det har blitt automatisert. Det tar maks 1 minutt i gjennomsnitt viss jeg tar med kjøp og fylling av olje hver gang det skjer (~aldri). Årsavgift, veiavgift, bompengeavgift, piggdekkavgift osv blir trekt av seg selv. Det tenker jeg aldri på. 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Det er jo fortsatt ekstra utgifter. Penger koster det uansett. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Klart det. Forskjellen er at jeg synes det er verdt de ekstra utgiftene. Klart det er et økonomisk tapsprosjekt å ha bil... Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Bilen min lar meg sove nesten en halv time lengre om morgenen. Klart verdt utgiftene. Litt irriterende sosialt mtp at alle forventer at jeg kommer til dem, men så slipper jeg og å rydde etter andre og ingen kan si at jeg ikke vil ha folk her. De gidder bare ikke ta bussen hit når jeg kan bile dit. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Å kjøre bil er nok det kjedeligste som finnes. Men nå kjører jeg en Toyota Yaris så.... har jeg lov til å ha en mening da? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Å kjøre bil er nok det kjedeligste som finnes. Men nå kjører jeg en Toyota Yaris så.... har jeg lov til å ha en mening da? Hvorfor kjører du en Yaris? Du har lov å ha en mening, men den blir ikke tatt hensyn til 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Også har du ikke en permanent løsning for Norge og må betale de sure pengene i tillegg... Du er meg et stabeist. http://no.wikipedia.org/wiki/Europeisk_f%C3%B8rerkort http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Utenlandsk+forerkort Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Det er jo fortsatt ekstra utgifter. Penger koster det uansett. NEI!?!?!?! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) . Endret 31. desember 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Du er meg et stabeist. http://no.wikipedia...._f%C3%B8rerkort http://www.vegvesen....andsk+forerkort Wow, hele 3 måneder, det var en fin permanent løsning du.. Edit: And yes I am Endret 16. april 2013 av Rudde93 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Wow, hele 3 måneder, det var en fin permanent løsning du.. Les igjen. http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Utenlandsk+forerkor Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Les igjen. http://www.vegvesen....landsk+forerkor Åja, nei da hadde du rett gitt, har ikke fått med meg disse nymotens førerkortlovene. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Åja, nei da hadde du rett gitt, har ikke fått med meg disse nymotens førerkortlovene. Jupp, det har kommet nylig. Worst case senario så måtte jeg konvertert lappen min med en eksamen, som fortsatt hadde endt saftig under 20-30k som andre her nevner. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Jupp, det har kommet nylig. Worst case senario så måtte jeg konvertert lappen min med en eksamen, som fortsatt hadde endt saftig under 20-30k som andre her nevner. Det er nice det, husker jeg tok lappen i USA, kostet meg 20 dollar og tok 20 minutter, så kunne jeg kjøre som en galing i trafikken i USA. Dette hadde så klart ikke en dritt og si for mitt Norske serfikat Endret 16. april 2013 av Rudde93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå