Sexylubb1 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Det ER ikke stipend før du har stått og selv etter at du har støtt vil majoriteten av pengene fortsatt være lån. Men kanskje han kaller det for stipend? Og ingen tvinger deg til å ta opp fullt lån. Finnes folk som kun tar opp så mye lån at det blir dekket av stipendet når de står. Endret 23. januar 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Men kanskje han kaller det for stipend? Og ingen tvinger deg til å ta opp fullt lån. Finnes folk som kun tar opp så mye lån at det blir dekket av stipendet når de står. Nei det går ikke fordi 40% av lånet UAVHENGIG av hvor mye som originalt ble lånt. Jeg går utifra at du ikke har tatt eller tar høyere utdanning. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Det ER ikke stipend før du har stått og selv etter at du har støtt vil majoriteten av pengene fortsatt være lån. Det er studielån, ved bestått vil 70% av pengene bli omgjort til stipend. Folk skjønner vel hva jeg mener når jeg sier stipend. Endret 23. januar 2013 av coyotemannen Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Det er studielån, ved bestått vil 70% av pengene bli omgjort til stipend. Folk skjønner vel hva jeg mener når jeg sier stipend. Jaså? Har du noen særavtale med lånekassen? (Isåfall hvilken? o_O) Og da er du nok fortsatt ikke gjeldfri gitt Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 De får studielån ikke stipend nå, du kan konvertere noe lån til stipend. Nei. Du får lån OG stipend, så blir lånet ditt videre konvertert til stipend når du består eksamen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Nei det går ikke fordi 40% av lånet UAVHENGIG av hvor mye som originalt ble lånt. Jeg går utifra at du ikke har tatt eller tar høyere utdanning. Nei. Du tar feil. Du kan velge akkurat hvor mye du vil låne i tillegg til stipenddelen opp til maks lånebeløp. Fint om du vet hva du snakker om før du begynner å fornærme utdannelsen min. (Jeg har teori på to fagbrev, har tatt høyere utdanning tidligere (uten å gjøre ferdig graden, riktignok) og tar høyere utdanning nå). Og uansett, man trenger neppe mer enn basis norskkunnskaper for å lese en internettside. Så jeg regner med du ikke har hatt eller går i grunnskolen. Endret 23. januar 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Nei. Du får lån OG stipend, så blir lånet ditt videre konvertert til stipend når du består eksamen. Ehh nei, det er ikke slik ved høyere utdanning. Du får kun lån som kan delvis bli omgjort til stipend. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Jaså? Har du noen særavtale med lånekassen? (Isåfall hvilken? o_O) Og da er du nok fortsatt ikke gjeldfri gitt Hmm mulig jeg har lest feil en plass. Samma det, den tid den sorg / glede. Gjeld? Den får jeg ikke før skolen er ferdig som er i 2014. Det er bare 300 000 i studielån tjohei! Hvor mye som blir omgjort til stipend er ikke godt å vite, men en vesentlig prosentandel. Endret 23. januar 2013 av coyotemannen Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Hmm mulig jeg har lest feil en plass. Samma det, den tid den sorg / glede. Gjeld? Den får jeg ikke før skolen er ferdig som er i 2014. Det er bare 300 000 i studielån tjohei! Hvor mye som blir omgjort til stipend er ikke godt å vite, men en vesentlig prosentandel. 18500 per semester, i følge lånekassen.no. Edit: Jeg fikk bare tilbake 8k. WTH? Edit2: Jeg får visst beløpsgrensene fra året jeg opprinnelig tok opp lånet jeg får redusert. Noe som gjør at det stemmer. Hurra. Endret 23. januar 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Fått energi til å begynne å trene regelmessig igjen. Bare synd jeg ikke kan kjøre hardøkter enda, ettersom noe av det beste med trening er å sette nye rekorder. Andre treningsøkta denne uka imorgen, gleder meg! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Da jeg studerte (5 år siden) var det 50/50 lån og stipend. 80.000 i året, hvorav 40.000 ble omgjort til stipend hvis man stod til eksamen. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 En fin dag på jobb, og det har blitt varmere! Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Da jeg studerte (5 år siden) var det 50/50 lån og stipend. 80.000 i året, hvorav 40.000 ble omgjort til stipend hvis man stod til eksamen. Hvor mye som blir lån og hvor mye som blir stipend varierer fra hvilken utdanning man tar. Husker jeg riktig så er det en mastergrad som gir deg mest i stipend. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Skal melde meg inn i 3T-pirbadet. Boblebad hver dag etter skolen før jeg drar på jobb. Digg ass Trening? fuck dat Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Sikret meg fire billetter til Louis C.K. i spektrum i mars. Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Jack London. Har du sett Call of The Wild? To av favorittfilmene mine som liten. Endret 24. januar 2013 av Cakenommy Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Ja! Min også. Har ikke sett den på maaange år! Nettopp lest boka også så jeg lurer på om jeg skal se den igjen. For nostalgien. Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Det er en 2'er også. Last den asap! Vi har filmene på VHS på hytta. Men skal laste de ned, fortsatt en stund til jeg skal dit. Endret 25. januar 2013 av Cakenommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå