Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad

Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På vei gjennom byen i dag så jeg en kar som syklet sakte med et svært lysende reklameskilt for byens strippeklubb! Det var kjempemorsomt! :D

De pleier å gjøre det i Trondheim også.

Har vært på den strippeklubben en gang. Det vil si, jeg gikk inn og snudde i døra når jeg fant ut at det kostet 250 å komme inn.

Lenke til kommentar

Forklar hvorfor jeg skal skaffe meg dropbox. Skriv det på 4-5 setninger uten å bruke geek-language. Sitèr denne posten, slik at jeg får varsel.

Enkel backuplagring for filene dine. Sett opp en mappe der alle filer som legges i denne mappen automatisk blir lastet opp til Dropbox.

2 setninger som burde gi deg god nok grunn. Om du har filer du vil ha backup på så klart.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Forklar hvorfor jeg skal skaffe meg dropbox. Skriv det på 4-5 setninger uten å bruke geek-language. Sitèr denne posten, slik at jeg får varsel.

God backup du kan laste opp og ned fra forskjellige enheter (synkronisert mellom f.eks telefon, pc og iPad). God tilgang overalt. Kan til en viss grad brukes uten internett også. Fin blåfarge.

Lenke til kommentar

Se for deg at du har vært på ferie i Ayia Napa og har tatt mange keege bilder sammen med følget ditt. Når du kommer hjem legger du disse over på PCen i en mappe og du blir veldig glad i disse bildene.

Så en dag krasjer plutselig harddisken i PCen din, og bildene er borte for alltid. Hadde du hatt Dropbox ville bildene automatisk hatt en kopi på Dropbox sine servere, slik at du bare kunne laste de ned på nytt igjen når du fikk deg ny PC.

Endret av TMB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enkel backuplagring for filene dine. Sett opp en mappe der alle filer som legges i denne mappen automatisk blir lastet opp til Dropbox.

Dette gjelder kun hvis du er villig til å frasi eierskap over filene. Dropbox er noe drit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette gjelder kun hvis du er villig til å frasi eierskap over filene. Dropbox er noe drit.

Vel, det er vel ingen som tenker å lagre statshemmeligheter på Dropbox, eller noen andre cloud tjenester. Det finnes svært få cloud tjenester som spesifikt sier at de ikke eier noen av filene dine i TOS avtalen. Om det i det hele tatt finnes en tjeneste som sier dette. Derfor klarer jeg meg fint med lokal backup på en lokal server og Dropbox. Dette er fordi jeg ikke backuper noen filer som andre enn meg kan få bruk for.

Lenke til kommentar
Vel, det er vel ingen som tenker å lagre statshemmeligheter på Dropbox, eller noen andre cloud tjenester.

Det der er akkurat samme argument som "Jeg bryr meg ikke om DLD fordi jeg ikke gjør noe ulovlig." Det spiller faen ingen rolle, poenget er at dine rettigheter blir fratatt.

Det finnes svært få cloud tjenester som spesifikt sier at de ikke eier noen av filene dine i TOS avtalen.

Slutt å bruke markeds-buzzword, "cloud" må være det mest irriterende ordet som har dukket opp i de siste årene. De trenger ikke å spesifikt si at de ikke eier filene dine, hvis de ikke skriver "Vi eier alle filene du laster opp", så eier de ikke filene. Dropbox skriver faktisk det i lisensavtalen sin, mange andre tjenester gjør ikke det.

Lenke til kommentar

Er mange fundamentale forskjeller (tenker på det prinsipielle naturligvis, teknisk er det jo to helt forskjellige ting) på DLD og Dropbox, den viktigste er at Dropbox er frivillig. Jeg bruker det til skolearbeid fordi det er en tjeneste som fungerer bra, jeg kunne aldri ha tenkt meg å bruke Dropbox til ting som er mitt og som jeg ikke vil at andre skal få greie på, mens det er ikke et valg jeg kan ta med DLD.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...