Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad

Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Det synes jeg og. Enda hyggeligere er det når man skal la noen som aldri har kjørt før, få prøve seg bak rattet. Resulterer i at bilen hopper kansje 5-10 meter på parkeringsplassen, før "sjåføren" slipper alt av gass og ratt og nekter og kjøre mer. Haha! :D

Lenke til kommentar

Jeg er 21, har lappen. Og jeg tenker ikke på giring engang. Det bare skjer automatisk.

Hva er problemet?

Problemet er at jeg skjønte ikke hvordan han kunne være 21, og eventuelt ha øvelseskjørt i flere år og likevel tenker på giring/ sliter med det. Men hvis han nesten ikke har kjørt ennå, så skjønner jeg det mer.

Lenke til kommentar

Bakkestart, ikke en bil å se i en 70 meters radius, og den som var rundt 50 meter fra var parkert.

Min andre bakkestart noen sinne, så bilen begynte å gå bittelitt bakover, da presterer mamma å gå i panikk modus og kaste seg over brekket og røske det bakover.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bakkestart, ikke en bil å se i en 70 meters radius, og den som var rundt 50 meter fra var parkert.

Min andre bakkestart noen sinne, så bilen begynte å gå bittelitt bakover, da presterer mamma å gå i panikk modus og kaste seg over brekket og røske det bakover.

Det er ikke HVER gang bilen ikke triller bakover i bakkestart hos meg heller, tror det er sånn med de fleste. Tror ikke det går rett oppover med henne heller hver gang hun bakkestarter. Gjør det samme du, da, neste gang. Kast deg over brekket neste gang hun gjør noe feil, og si "jeg skvatt visst litt".

Lenke til kommentar

Kommer jo helt an på stigningen på bakken. Dog, er du erfaren, så vil du klare bakkestart uten noen som helst rulling bakover (nærmest). Bare vær jamn med clutch og gass.

Klart det. Jeg uthevet i din post, poenget i min egen. Er jo ikke sånn at jeg triller en meter bak i en bakke med 2% stigning..

Lenke til kommentar

Har hatt en helt fantastisk sommer. Først de to siste ukene jeg har holdt meg sånn noenlunde hjemme for å kose meg med litt serier og familie.

For det første så har jeg reist en del;

Mallorca, Spania

Berlin og Dresden, Tyskland

Praha, Tsjekkia

Bratislava, Slovakia

Wien og Innsbruck, Østerrike

Liechtenstein og Zürich, Sveits

Milano, Roma og Ancona, Italia

Hvar, Split, Trogir, Stari Grad etc, hadde en yacht som seilte rundt så og si det meste av Kroatia.

Har vært på et titalls hytteturer med masse venner. Fikk meg også en sommerflørt som har tatt resten av tiden min.

Håper neste sommer blir like gudd!!

Lenke til kommentar

Jeg er 21, har lappen. Og jeg tenker ikke på giring engang. Det bare skjer automatisk.

Hva er problemet?

Når jeg var 16 år og 2 måneder uten lappen så kjørte jeg uten å tenke på giring

Det er ganske greit å gire innimellom.

Er du slik som Jarle fra Åpen Post?

2:07

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer jo helt an på stigningen på bakken. Dog, er du erfaren, så vil du klare bakkestart uten noen som helst rulling bakover (nærmest). Bare vær jamn med clutch og gass.

Synes det er greit å bruke brekk i de aller fleste bakke-start situasjoner, ikke fordi det er noe problem og kun bruke gass og clutch, men fordi det er snillere mot de stakkars clutchenskivene.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...