TMB Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Nå er det gjerne litt forskjell på potetgull og hasj Endret 28. juni 2012 av TMB Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Kan dø av for mye potetgull? 1 Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Nå er det gjerne litt forskjell på potetgull og hasj Kommer litt an på hva du krydrer det med,sikkert noen som bruker special herbs på rifla potetflak også.. Jeg sitter forresten "kattevakt"(noen venner som nettopp har fått seg kattunge som jeg passer til i morgen),det er umulig å ikke ha det hyggelig og bli glad når man har en kattunge i nærheten. Crazy flipflopsbebapaluba, saltoer og andre triks jeg ikke veit navnet på, mens den jakter en sånn der museimitasjon. Vet ikke om den får tatt livet av den greia,men den prøver nå så godt den kan. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Nå er det gjerne litt forskjell på potetgull og hasj Nåja, svever greit av potetgull... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Nå er det gjerne litt forskjell på potetgull og hasj Nåja, svever greit av potetgull... Jævla hippie! Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Det finnes ingen godkjente bevis for at Albert Einstein brukte LSD og DMT. Det er mange rykter om det, ja, men ingen bevis. Steve Jobs brukte mye marijuana, hasj og LSD. Fyren var også kjent som en drittsekk, egoistisk og stormannsgal. Ikke særlig positivt... Bill Gates prøvde også ting, men han har også lagt det langt bak seg. Steve Jobs var kjent som ett rævhull, men det forandrer ikke hva han gjorde. Det at Bill Gates ikke fortsatte å bruke rusmidler er også irrelevant, poenget var at han brukte rusmidler. Jeg trekker tilbake påstanden om Albert Einstein, da det ikke er nok bevis til å bygge opp en slik påstand. EDIT: Det burde derimot sies at han kom med utsagn som virker meget inspirert av psykedeliske stoffer, der en av dem er; “Everything is determined…by forces over which we have no control. It is determined for the insect as well as for the star. Human beings, vegetables, or cosmic dust—we all dance to a mysterious tune, intoned in the distance by an invisible piper.” Hva så? Er det på grunn av dopet at de har blitt så flinke, store og berømte? Eller er det helt andre årsaker til at de ble som de ble? Klassisk deg å vri på hva som blir sagt. Jeg har aldri sagt dette, men han argumenterte med at "ingen store folk" har drevet med rusmidler, ihvertfall slik jeg tolket det. Ikke bare si det. Bevis det. Kom med en link. Kom med en kilde. Det å bare si "det er fakta" hjelper ikke en døyt. Psychedelics have a long history of traditional use in medicine and religion, where they are prized for their perceived ability to promote physical and mental healing. In this context, they are often known as entheogens. Native American practitioners using mescaline-containing cacti (most notably peyote, San Pedro, and Peruvian Torch) have reported success against alcoholism, and Mazatec practitioners routinely use psilocybin mushrooms for divination and healing. Ayahuasca, which contains the powerful psychedelic DMT, is used in Peru and other parts of South America for spiritual and physical healing as well as in religious festivals. - Amerikanere S. Odman, in 1784, first suggested that Nordic Vikings used fly-agaric (Amanita muscaria) to produce their berserk rages. Supposedly, the Norse took these mushrooms so that the effect came on during the heat of battle or while at work. During the berserk rage they performed deeds which otherwise were impossible. The rage started with shivering, chattering of the teeth, and a chill. Their faces became swollen and changed color. A great rage developed in which they howled like wild animals and cut down anyone in their way, friend or foe alike. Afterward their mind became dulled and feeble for several days. - Vikinger En hel Wikipedia-artikkel om spirituell bruk av cannabis Spesielt viktig: Shiva. EDIT: Mer nylige eksempler? Psykedelisk terapi, som resulterte i hippie-bevegelsen og all kulturen det har gitt oss. Endret 28. juni 2012 av Kaymeerah 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Er det lov å skrive når en gjør andre glade? Var ei typ 18 år gammel jente som sto utafor butikken i forgårs og solgte Megafon. Vanligvis pleier jeg glatt overse de 40 år gamle nariksene som står og selger dette bladet, men klarte ikke det da... Kjøpte ett og lot henne beholde vekslepengene som sikkert gikk til mer stoff. Men hun ble glad da. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Steve Jobs brukte mye marijuana, hasj og LSD. Fyren var også kjent som en drittsekk, egoistisk og stormannsgal. Ikke særlig positivt... Hva så? Er det på grunn av dopet at de har blitt så flinke, store og berømte? Eller er det helt andre årsaker til at de ble som de ble? Er det på grunn av marihuana at Steve Jobs var kjent som en drittsekk? Jeg mener, siden du trekker dette inn som et relevant poeng i en narkotikadiskusjonen... 4 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Steve var vel høy på seg selv i utgangspunktet. Alt annet var vel bare en katalysator. 1 Lenke til kommentar
Shalott Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Arctic Monkeys, fine guttene. <3<3<3<3 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Å være på lag med seg selv. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=2k8eBmYbcEk Skal finne frem PS1 og PS2en min, så grave frem alle spillene. All this nostalgia. EDIT: Hvorfor i faen laster ikke media-tags videoen når jeg poster. Endret 29. juni 2012 av Kaymeerah Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Du er klar over at rus ikke er det samme som narkotika? Det å f.eks hoppe i fallskjerm gir deg en rus. Adrenalin er også en type rus, men vi skal vel forby alt som er spennende også fordi rus ikke har noen positive effekt på samfunnet. ALL statistikk viser det jo ikkesant? Håper du har noen kilder her, det kan bli gøy å se! Rus altså, ikke narkotika som du snakker om. Sex burde bli forbudt. Får jo adrenalinkick av det. Uff og uff. Her er du ute på viddene kompis. Det innlegget her var ganske überkönig, Hansern. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Nei, men han snakker om rus. Han sier at rus aldri har hatt noen positiv effekt på noe som helst. Det er feil. *snip* For rus er jo selvfølgelig ikke noe mennesker trenger, vi har jo selvfølgelig aldri trengt rus, vi har aldri integrert det i kulturen og utviklingen våres, og rus hjelper aldri med å slappe av etter at man har vært under stress. Ikke nok med at du ignorerer all utviklingen mange typer rus har gitt oss, men på toppen av det hele hopper du bak en stein, gjemmer deg og gidder ikke diskutere lengre. Ignorant holdning. Men se nå på hva du skriver! Du skriver jo at rus har gitt oss utvikling og snakker om det som om det er vakkert og positivt. Det er jo helt hjernedødt (obs dette er MIN mening og ikke noe annet) og altfor dumt å diskutere. Å påstå at jeg hopper bak en stein og gjemmer meg fordi jeg mener rus er negativt er jo helt utrolig og gir meg bare en virkelig god grunn til å ikke fortsette å diskutere. ALL statistikk vil vise at rus ikke har positive effekter på samfunnet, men heller negative. Du er klar over at rus ikke er det samme som narkotika? Det å f.eks hoppe i fallskjerm gir deg en rus. Adrenalin er også en type rus, men vi skal vel forby alt som er spennende også fordi rus ikke har noen positive effekt på samfunnet. ALL statistikk viser det jo ikkesant? Håper du har noen kilder her, det kan bli gøy å se! Rus altså, ikke narkotika som du snakker om. Sex burde bli forbudt. Får jo adrenalinkick av det. Uff og uff. Her er du ute på viddene kompis. Å herligfred! Leser du det du skriver? Er du seriøs nå? Jeg håper VIRKELIG ikke du sammenligner kroppens egenproduksjon av naturlig adrenalin med narkotika! For om du faktisk gjør det må du være det dårligst skolerte og mest ureflekterte mennesket jeg noensinne har pratet med. Det er ikke personangrep, men en mening jeg tror jeg deler med flere! Jøssunavn å dumt! Sammenligne adrenalin med feks LSD eller heroin eller hasj? Adrenalin som varer i noen få sekunder og som er kroppens eget stimulimiddel mot narkotiske stoffer som kan vare i mange timer? Jeg ble også meget nysgjerrig på HVORDAN du klarer å ruse deg på adrenalin. Hva gjør du da? Er det sånn at du ringer noen kompiser og spør om dere skal ha det fett med litt naturlig adrenalin i kveld? Maken til pissprat! Dette var tragisk lesing! Endret 29. juni 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Det var vel for mye forlangt at du skulle forstå forskjellen mellom narkotika og rus. Jeg leser ord som "tragisk og pissprat", men ser ingen kilder dessverre for at rus aldri har hatt noen positiv effekt på noen whatsoever. Next please! Endret 29. juni 2012 av Mchansern 4 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Dette var tragisk lesing! Ja, det var det IceBlitz. Du fremstår som en idiot. Beklager. Adrenalin er også et "rusmiddel", på den måten at du får en fysisk og mental rus på det. Du blir sterkere, raskere og bedre i det du gjør. Du blir mer våken. Og Adrenalin finner man ofte hos de som driver med livredning og lignende. Og det varer ikke i bare "noen få sekunder". Adrenalin produseres i kroppen til situasjonen som startet det ikke lenger krever det. F.eks, i en slosskamp, vil du ha adrenalin pumpende i blodårene dine hele tiden, til du blir slått ut. Det er dokumentert at Adrenalin gir deg en rus. Det kan ikke du benekte. Følelsen av Adrenalin i kroppen er, tro det eller ei, deilig. Du vil ha mer. Derfor er det veldig lett å bli avhengig av adrenalin-ruset. Se f.eks på ekstremsporten, eller andre folk som utøver ting på kant til døden. Hjernen vår lager også sin egen cannabis. Eller rettere sagt, hjernen vår produserer noe som heter "Cannabinoids", som er det samme kjemikaliet som gir rus funnet i cannabis. Du kan lese mer om denne oppdagelsen fra 2004 her. 4 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) ALL statistikk vil vise at rus ikke har positive effekter på samfunnet, men heller negative. Igjen, har du noe statistikk eller er dette noe du har funnet på? Jeg tror det siste. :----) Ikke narkotiske midler altså, men rus som du skriver her. Det er ålreit å tøffe seg med å skrive "taper" og "tragisk lesing", men du bør vel vise noen kilder om du er så sikker i din sak? Endret 29. juni 2012 av Mchansern 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Jøssunavn å dumt! Sammenligne adrenalin med feks LSD eller heroin eller hasj? Adrenalin som varer i noen få sekunder og som er kroppens eget stimulimiddel mot narkotiske stoffer som kan vare i mange timer? Det naturlige rusmiddelet du snakker om, er nok ikke adrenalin; men Dopamin. Nå har jo dopamin ordet "dop" i seg; så vi bør kanskje forby sex og mat, for å forhindre dopamin-junkies? 1 Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 - Kaymeerah gjør meg glad. - Boblebadekar med gummi-ender! Helst de gule. - Nye klær til Boom festivalen - Snjo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå