Analmeth Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 RLE var verdens letteste fag. Så lenge man hadde en mening og var i stand til å formidle den ordentlig, var sekseren i boks. Med mindre læreren var en fanatiker. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Var ikke så mange som fikk under 4 i RLE, husker jeg. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hva i helvete er RLE? Et fag i ungdomsskolen. Religion, livssyn og etikk. Het KRL før. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hva i helvete er RLE? Religion, livssyn og etikk. God, gammeldags KRL for oss 90-tallskidsa på barneskolen/ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Ahh! Da jeg sluttet i tiende så het det KRL. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Var visst diskrimenerende ovenfor innvandrere at det het "Kristendom, religion, og livssyn", så det ble byttet til "Religion, livssyn, og etikk". Endret 24. april 2012 av Vertical^ 2 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Kilde? Det blir for dumt at jeg nesten må ha noe håndfast for å backe opp det utsagnet. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Er det jeg fikk fortalt av alle mine KRL/RLE-lærere. Forundrer meg heller ikke, for å være helt ærlig. Endret 24. april 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Læreren vår fortsatte å kalle det KRL hu. Like greit egentlig. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Er det jeg fikk fortalt av alle mine KRL/RLE-lærere. Forundrer meg heller ikke, for å være helt ærlig. Dritt-Norge. Helt utrolig at vi legger oss bakpå og blir rævpult av innvandrere. 3 Lenke til kommentar
M-J Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Syntes nå faktisk det er helt riktig jeg. At alle Religioner/livssyn stilles på en lik linje. 3 Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Er det jeg fikk fortalt av alle mine KRL/RLE-lærere. Forundrer meg heller ikke, for å være helt ærlig. Dritt-Norge. Helt utrolig at vi legger oss bakpå og blir rævpult av innvandrere. Pøh, som om det var den eneste grunnen. Sist jeg sjekket blir Norge mer og mer sekulært og globalisert, og da er det ikke bare andre religioner som spiller inn, men også vi som ikke har en religion. Det er viktig å lære om religion, men forkastelig å indoktrinere unger og "lære" dem at en religion er sann (selv om faget riktignok ble endret innholdsmessig før selve navnet ble endret). Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Det handler nok mer om religionsnøytralitet. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Dritt-Norge. Helt utrolig at vi legger oss bakpå og blir rævpult av innvandrere. Hei. Jeg er nordmann men ikke kristen. Allikevel ble jeg tvunget til å ha en hel masse dødskjedelige botkastede timer med kristendom på skolen. Dette var på 90-tallet og faget ble fortsatt forevist i som om det var sannheter som sto i bibelen på lik linje med historie om du hadde rett lærer. I historiefaget er i det minste en av grunnpilarene kildekritikk... Synes det er en bra endring. Faget tar vel nå for seg, uten at jeg har sjekket dette, alle typer hovedlivssyn men har antakeligvis fortsatt hovedvekt på kristendom noe som er greit nok siden norsk og europeisk levemåte i stor grad har fått innflytelse fra et kristent livssyn. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 2+ i RLE. Greit nok. what, går du på ungdomsskolen? Jeg har alltid trodd du var 17 ellernoe Sufjan stevens gjør meg glad Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 2+ i RLE. Greit nok. what, går du på ungdomsskolen? Jeg har alltid trodd du var 17 ellernoe Riktig. Går siste året nå. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hallo, vi er i 2012 og vi holder fortsatt på med trivielle emner som religion. Enda verre er det at årstallet er basert på ett religiøst punkt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå