Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du burde heller bli glad når folk krangler om det, fordi det viser at folk har en rivende interesse i DU får den beste løsningen. Tenk deg om folk bare dreit i det og ga deg halvveise løsninger hele tiden?

 

Hva når begge delene av debatten mener at de har rett og begge kommer med gode argumenter og kilder?

 

Fra spøk til alvor, det er bare en del av hjernen min som kjeder seg når folk diskuterer ukjente ting - egentlig vet jeg at det sikkert er kjempeinteressant om man setter seg godt inn i det. Bare vanskelig å lære nye ting man ikke er interessert i i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Vet, men jeg synes jo også at rørleggersjargong og teknikken ved å legge rør er kjedelig, selv om jeg er klar over at jeg ikke kunne levd et bra liv uten vanntilførsel og kloakksystem. Det er sånn med interesser.

Du mener altså at du ikke ville levd et bra liv om du ikke hadde hatt et kloakksystem og vann i springen?

Lenke til kommentar
Fra spøk til alvor, det er bare en del av hjernen min som kjeder seg når folk diskuterer ukjente ting - egentlig vet jeg at det sikkert er kjempeinteressant om man setter seg godt inn i det. Bare vanskelig å lære nye ting man ikke er interessert i i utgangspunktet.

 

Nei, det er ren fanboyism innenfor programmeringspråk. Jeg avskyr høy-level språk, så jeg holder meg med C, og muligens D eller C++ i fremtiden. :p

 

Du mener altså at du ikke ville levd et bra liv om du ikke hadde hatt et kloakksystem og vann i springen?

 

Han mener vel vestlig standard.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar
Fra spøk til alvor, det er bare en del av hjernen min som kjeder seg når folk diskuterer ukjente ting - egentlig vet jeg at det sikkert er kjempeinteressant om man setter seg godt inn i det. Bare vanskelig å lære nye ting man ikke er interessert i i utgangspunktet.

 

Nei, det er ren fanboyism innenfor programmeringspråk. Jeg avskyr høy-level språk, så jeg holder meg med C, og muligens D eller C++ i fremtiden. :p

 

Alt til sitt bruk. Om du hadde prøvd å programmert GUI-interface eller noe lignende i C så hadde du revet av deg håret, noe som etter min mening ikke er verdt x antall millisekund mindre komplieringstid.

Lenke til kommentar

Vet, men jeg synes jo også at rørleggersjargong og teknikken ved å legge rør er kjedelig, selv om jeg er klar over at jeg ikke kunne levd et bra liv uten vanntilførsel og kloakksystem. Det er sånn med interesser.

Du mener altså at du ikke ville levd et bra liv om du ikke hadde hatt et kloakksystem og vann i springen?

 

Det var bare et litt dårlig eksempel, trenger ikke å pirke. Selvsagt kan man leve bra liv uten optimale standarder, selv om skikkelig infrastruktur får verden til å gå rundt i 2012, med de standardene vi i vesten har vendt oss til gjennom livene våre. Dessuten er et skikkelig kloakksystem nyttig for å unngå spredning av sykdommer.

Men la meg si det på en annen måte: jeg synes matematikk er gørrkjedelig og består såvidt i faget fordi jeg aldri har interessert meg for det. Hater det. Likevel vet jeg at matematikk er selve basisen for hvordan vi forstår hvordan mye av verden fungerer.

Lenke til kommentar

Alt til sitt bruk. Om du hadde prøvd å programmert GUI-interface eller noe lignende i C så hadde du revet av deg håret, noe som etter min mening ikke er verdt x antall millisekund mindre komplieringstid.

 

Jo, det er jeg klar over.

 

Som sagt, rette verktøy til jobben.

 

Men la meg si det på en annen måte: jeg synes matematikk er gørrkjedelig og består såvidt i faget fordi jeg aldri har interessert meg for det. Hater det. Likevel vet jeg at matematikk er selve basisen for hvordan vi forstår hvordan mye av verden fungerer.

 

Feil, matematikk er våres eneste forståelse for hvordan verden fungerer.

Lenke til kommentar

Men la meg si det på en annen måte: jeg synes matematikk er gørrkjedelig og består såvidt i faget fordi jeg aldri har interessert meg for det. Hater det. Likevel vet jeg at matematikk er selve basisen for hvordan vi forstår hvordan mye av verden fungerer.

 

Feil, matematikk er våres eneste forståelse for hvordan verden fungerer.

 

Overhode ikke, og det var da som bare svarte helvete hvor det skulle pirkes på småting, prøv å hold dere til poenget. Faget dekker hverken fysikk, kjemi eller biologi, for eksempel. Da mener jeg spesielt matematikk som fag, som var det jeg pratet om (der fokuseres det på læren om mengde, struktur, rom og endring).

 

Feil, matematikk er våres eneste forståelse for hvordan verden fungerer.

Hva er feil med at Bunnskrap skriver sin personlige mening om matematikk?

 

Tror nok der er uenigheter om definisjoner, ikke meninger om hvorvidt matte er ultimat sugent. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...