Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kremt. Jeg kan faktisk informere deg om at alt av Norges transaksjoner blir prosessert og videreført via Java-programmer. Er det "tungt" nok for deg?

 

Jeg snakket om bruk på en datamaskin, ikke en hel serverfarm.

 

For det første skal du starte opp en virtuell maskin, som da skal enten interprete programmet, eller du kjører JIT compiler.

 

Ja, Java er tregt, og det vil alltid være tregt.

 

EDIT2:

 

Jeg mener ikke å høres frekk ut Kaymeerah, men du har ikke peiling på hva du snakker om.

 

http://it-tactics.blogspot.com/2010/06/popular-java-myths.html

 

Jo, jeg er klar over at Java ikke er verdens tregeste språk, men det er fortsatt tregere enn en god del andre språk. Med andre ord, tregt.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Kremt. Jeg kan faktisk informere deg om at alt av Norges transaksjoner blir prosessert og videreført via Java-programmer. Er det "tungt" nok for deg?

 

Jeg snakket om bruk på en datamaskin, ikke en hel serverfarm.

 

For det første skal du starte opp en virtuell maskin, som da skal enten interprete programmet, eller du kjører JIT compiler.

 

Ja, Java er tregt, og det vil alltid være tregt.

 

EDIT2:

 

Jeg mener ikke å høres frekk ut Kaymeerah, men du har ikke peiling på hva du snakker om.

 

http://it-tactics.bl...java-myths.html

 

Jo, jeg er klar over at Java ikke er verdens tregeste språk, men det er fortsatt tregere enn en god del andre språk. Med andre ord, tregt.

 

 

cpp_vs_java_diagram.png

Lavere er bedre

 

 

 

 

 

Ser ikke tregt ut for meg.

 

http://blog.cfelde.c...va-performance/

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Side 7 og videre.

 

Hva forteller dette meg?

 

Du vet at Java også må gjennomgå intensiv garbage collection under den foreach-testen som du konkluderer med, i tillegg kan jeg dra frem dette sitatet:

 

As a result of this benchmark design, the Scala and Java

measurements contain a small fraction of interpreter time.

However, this fraction is very small and run-time results

presented later should be taken as “order of magnitude”

statements only

 

 

Uansett om resultatene skulle være gyldige. Hvorfor bry seg? Det er snakk om minimale ytelsesforskjeller. Det er ikke Assembly og Squeak vi sammenligner her.

 

Du flisespikker, og Java er ikke et dårlig programmerings-språk, ikke om det engang SKULLE vært uhorvelig treigt og skapt av Satan.

Lenke til kommentar

Du flisespikker, og Java er ikke et dårlig programmerings-språk, ikke om det engang SKULLE vært uhorvelig treigt og skapt av Satan.

 

Jo, det er jeg klar over. Som sagt så funker Java til kontor-programmer osv, men for andre prosjekter er det som oftest ikke riktig språk å bruke.

 

Hvis dere forstod det slik at Java er ubrukelig eller horribelt, så unnskylder jeg for dårlig formulering.

 

Kaymeerah has married his computer.

Your argument is invalid.

 

Kaller du meg ignorant nå? :tease:

 

Store spørsmålet er om han lar kona si ha JRE! inv_biggrin.gif

 

Joda, jeg har Java her, det blir derimot ikke brukt særlig ofte.

 

EDIT: Når det kommer til Java vs. .NET, så vil jeg alltid anbefale Java, det er ett greit språk til oppgavene det var lagd for, og det er multiplatform.

 

Som jeg sa før, bruk rette verktøyet for jobben.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Du flisespikker, og Java er ikke et dårlig programmerings-språk, ikke om det engang SKULLE vært uhorvelig treigt og skapt av Satan.

 

Jo, det er jeg klar over. Som sagt så funker Java til kontor-programmer osv, men for andre prosjekter er det som oftest ikke riktig språk å bruke.

 

Hvis dere forstod det slik at Java er ubrukelig eller horribelt, så unnskylder jeg for dårlig formulering.

 

Det fungerer flott til spill også, det beviser jo Android.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...